Löst rykte: Nästa Xbox släpps 2026 och heter Xbox Prime
I teorin ytterst rimligt. Det som Xbox verkligen skulle kunna konkurrera mot Playstation med är starkare hårdvara.
Rimligtvis då att släppa nästa Xbox runt 2 år innan PS6 och sen lagom till PS6 så släpper dom en Pro-modell för att behålla försprånget, och så fortsätter dom så.
Du tror inte att deras förvirrande namn på deras nuvarande konsoler också leder till minskad försäljning? Jag är hyfsat insatt i spel och tyckte att det var ganska oklart med One S, One X, Series S och Series X. Lätt att köpa förra generationen utan att man vet det.
Det är givetvis förvirrande för vissa men det eleminerar siffrornas relevans vilket MS troligen tjänar på.
För att förvirra, kommer de säkert namnge den ”The Xbox” så har man ingen aning om var den passar in sen.
Eller ”The Xbox” och ”The Xbox Max” för den starkare.
Hoppas inte på 2026 redan nästan, köpte nyss expansionskortet till Series X iom de va på rea (2TB- varianten) plus spelen är viktigare än hårdvaran just nu för Xbox?
Vem i sitt rätta sinne skulle vilja investera i en Xbox-konsol efter Microsofts PR senaste året?
Många skulle jag tippa, jag är en av dom..
Vadå PR mässigt?
släpps säkert under hösten 2026, måste först mjölka kunderna att köpa Gta 6 till series X/S sen ett halvår senare en lite bättre version så alla köper om det! Cash is king
Ser inget direkt samband med GTA6 à 2025. Hur är PS5 Pro då inte att mjölka kunder?
Dessutom gör MS knappt någon vinst på hårdvaran.