Avowed
Fotnot: Frostpunk 2 släpps 18 februari till pc och Xbox Series X|S. Testat på pc med Ryzen 9 7900X, RTX 4080 och 32 GB minne.
Trevligt, sett fram emot Frostpunk 2
Det var en vurpa från min sida. En udda sådan. 😅
En Bamseponny av folket
Världskartan ser ju mysig ut åtminstone till skillnad från nästan alla andra open world-spel. Kan egentligen bara komma på Kingdom Come-deliverance som har en fin världskarta. Kul när kartan ser ut att passa in lite i världen och inte bara är någon slapp satellit-vy.
Ja, faktiskt. Det är en inte helt oväsentlig estetisk detalj.
Blev för övrigt lite sugen på att spela om Pillars of Eternity-spelen nu bara för det, men det är ju en rätt ordentlig tidsinvestering.
Alltid en bra idé, ignorera tidsaspekten! 😁
Kommer aldrig spela det här men tycker det har ett roligt namn, i mitt huvud uttalas det
avvo! - vedd. Typ som microwave blir mikkro! - vaawi.
Blev för övrigt lite sugen på att spela om Pillars of Eternity-spelen nu bara för det, men det är ju en rätt ordentlig tidsinvestering.
Gör det! Jag körde om det nyligen på Path of the Damned/Expert Mode (inte Iron Man dock), och det var väldigt givande att ta sig an strider där många encounters ledde till ond bråd död om man gick in utan ordentlig taktik.
Gör det! Jag körde om det nyligen på Path of the Damned/Expert Mode (inte Iron Man dock), och det var väldigt givande att ta sig an strider där många encounters ledde till ond bråd död om man gick in utan ordentlig taktik.
Imponerande! Minns första Pillars of Eternity som riktigt svårt emellanåt.
Hade inte koll tidigare på att detta utspelar sig i Pillars världen, men med den informationen måste jag säga att det är så här man gör om man vill göra en annan typ av spel i samma värld, nytt IP helt enkelt, det hade kunnat heta Pillars Of Eternity III om Obsidian hetat Bioware.
Hmm, men det känns ju ändå som det finns något där och att med tiden så kanske det kan bli mer polerat. Jag älskade verkligen det första Pillars, men även om det andra kanske fick bättre gameplay så fastnade jag inte lika mkt för det. Detta stela gör mer att det kanske känns som en 1st person MMO på något sätt än en single-player. Men jag testar nog detta, tack för visningen!
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Exakt så😂😂😂😂
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.