Robot
Avowed

Första timmarna med Avowed lämnar Joakim Kilman med både hopp och tvekan.

#avowed, #obsidian

Medlem

Fotnot: Frostpunk 2 släpps 18 februari till pc och Xbox Series X|S. Testat på pc med Ryzen 9 7900X, RTX 4080 och 32 GB minne.

Trevligt, sett fram emot Frostpunk 2

signatur

1# FZ Troll

Redaktör
Skrivet av robbis:

Fotnot: Frostpunk 2 släpps 18 februari till pc och Xbox Series X|S. Testat på pc med Ryzen 9 7900X, RTX 4080 och 32 GB minne.

Det... är fixat.

signatur
Skribent

Blev för övrigt lite sugen på att spela om Pillars of Eternity-spelen nu bara för det, men det är ju en rätt ordentlig tidsinvestering.

Redaktör
Ponny
Skrivet av robbis:

Det var en vurpa från min sida. En udda sådan. 😅

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Världskartan ser ju mysig ut åtminstone till skillnad från nästan alla andra open world-spel. Kan egentligen bara komma på Kingdom Come-deliverance som har en fin världskarta. Kul när kartan ser ut att passa in lite i världen och inte bara är någon slapp satellit-vy.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Världskartan ser ju mysig ut åtminstone till skillnad från nästan alla andra open world-spel. Kan egentligen bara komma på Kingdom Come-deliverance som har en fin världskarta. Kul när kartan ser ut att passa in lite i världen och inte bara är någon slapp satellit-vy.

Ja, faktiskt. Det är en inte helt oväsentlig estetisk detalj.

Medlem

Förväntningarna av en next gen dark-fantasy möttes av en chromad Aliexpress leksak. Plastigt, generisk och (jag antar) en extremt medelmåttig slutprodukt. Blääh

Medlem

Ser toppen ut tycker jag, längtar till släppet!

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Blev för övrigt lite sugen på att spela om Pillars of Eternity-spelen nu bara för det, men det är ju en rätt ordentlig tidsinvestering.

Alltid en bra idé, ignorera tidsaspekten! 😁

Medlem

Gillar ändå vad jag ser, ska bli kul att pröva.

FM-guru
F.d. Sisyr

Texten verkar bekräfta både förhoppningar och farhågor (vad inledningen beträffar i alla fall). Men taggad är jag, för precis som Kilman är jag ett stort Pillars-fan, även om det i mitt fall är framför allt tvåan som jag fortfarande spelar med jämna mellanrum.

Medlem

Är också ett Pillars-fan och hoppas att det blir bra! Om storyn och karaktärerna är bra nog, så gör det inte mycket för min del om striderna är lite stela (men varierande). Försiktigt optimistisk!

Medlem

Kollat på andra tubes också. Sammanfattnings ser det sjukt nice ut
Men snåla jag får vänta tills det kostar super REA

Ambassadör
Xbox

Tycker det ser grymt trevligt ut. Snart dags att hoppa in i Eora igen!

signatur

Jump in.

Skribent

Kul att det verkar vara en hel del som ser fram emot att återvända till Eora. Det är ett riktigt bra världsbygge.

Medlem

Kommer aldrig spela det här men tycker det har ett roligt namn, i mitt huvud uttalas det
avvo! - vedd. Typ som microwave blir mikkro! - vaawi.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Kommer aldrig spela det här men tycker det har ett roligt namn, i mitt huvud uttalas det
avvo! - vedd. Typ som microwave blir mikkro! - vaawi.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Gör det! Jag körde om det nyligen på Path of the Damned/Expert Mode (inte Iron Man dock), och det var väldigt givande att ta sig an strider där många encounters ledde till ond bråd död om man gick in utan ordentlig taktik.

Skribent
Skrivet av Zogun:

Gör det! Jag körde om det nyligen på Path of the Damned/Expert Mode (inte Iron Man dock), och det var väldigt givande att ta sig an strider där många encounters ledde till ond bråd död om man gick in utan ordentlig taktik.

Imponerande! Minns första Pillars of Eternity som riktigt svårt emellanåt.

Medlem

Kul att det verkar bra 🙂 ser fram emot att spela själv!

Medlem

Hade inte koll tidigare på att detta utspelar sig i Pillars världen, men med den informationen måste jag säga att det är så här man gör om man vill göra en annan typ av spel i samma värld, nytt IP helt enkelt, det hade kunnat heta Pillars Of Eternity III om Obsidian hetat Bioware.

Medlem

Hmm, men det känns ju ändå som det finns något där och att med tiden så kanske det kan bli mer polerat. Jag älskade verkligen det första Pillars, men även om det andra kanske fick bättre gameplay så fastnade jag inte lika mkt för det. Detta stela gör mer att det kanske känns som en 1st person MMO på något sätt än en single-player. Men jag testar nog detta, tack för visningen!

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem

Bara det inte marknadsförs som ett RPG med tanke på hur fördummat det verkar vara.

Medlem

Exakt så😂😂😂😂

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

1
Skriv svar