Rapport: Beyond Good and Evil 2-utvecklingen rullar på

Robot
Rapport: Beyond Good and Evil 2-utvecklingen rullar på

Och ska ha fått positiv, intern feedback.

#Beyond-good-and-evil-2, #Ubisoft

It's not a lake, it's an ocean

Mhm, OK.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det spelet har jag nästan glömt bort, men det dyker upp nyheter ibland om tvåan. Jag tyckte ettan var lite coolt, för 21 år sen.

-21 år sen?! Då borde de göra en remake!

Redaktör
Ponny
Skrivet av scaryfoot:

Det spelet har jag nästan glömt bort, men det dyker upp nyheter ibland om tvåan. Jag tyckte ettan var lite coolt, för 21 år sen.

-21 år sen?! Då borde de göra en remake!

Har ju hunnit komma TVÅ remasters under alla de här åren. Den ena ganska nyligen.

Vill för övrigt damma av den här. Ingen skulle bli gladare om BG&E2 blir fantastiskt, men det är skillnad på tro och hopp.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Haha hoppet är det sista som överger människan! Det är väldigt Duke Nukem Fornever över denna men vilket år som helst nu så!

Medlem

Tyckte det de visade för x antal år sen var riktigt häftigt, mest som en techdemo absolut men vem drömmer inte om att kunna flyga runt helt random för att sen ta sats mot rymden ❤️.
Man kan ju hopps de får till det!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har ju hunnit komma TVÅ remasters under alla de här åren. Den ena ganska nyligen.

Vill för övrigt damma av den här. Ingen skulle bli gladare om BG&E2 blir fantastiskt, men det är skillnad på tro och hopp.

https://media.tenor.com/MYZgsN2TDJAAAAAM/this-is.gif

Ja, men den moderna publiken vill ha remakes. Så att det blir större och mer. Snyggare. Och mer.

Medlem

Varför blir jag nervös när jag hör att Ubi Soft-ledningen ger spelet positiv feedback...? 🤔

Medlem

Positiv intern feedback. Hmm, precis som Concord då.

Medlem

Jag kände en del hype för detta runt 2017-2018, men nuförtiden suckar jag mest varje gång jag hör nåt om spelet. 😅 Ubi måste ha seriösa strukturproblem om det tar sån förbaskad tid att få ut allt som inte är AC eller FC.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag kände en del hype för detta runt 2017-2018, men nuförtiden suckar jag mest varje gång jag hör nåt om spelet. 😅 Ubi måste ha seriösa strukturproblem om det tar sån förbaskad tid att få ut allt som inte är AC eller FC.

De har nog kikat på spel som Red Dead 2 och The Last of Us 2, och känner att de kan klämma in lite mer. När det släpps så är det nog det snyggaste, största och bästa spelet nånsin. Det är mer helt enkelt. Undrar om de haft tid att slipa på det, det utannonserades 2008. För 16 år sen.
Många som spelar nu har säkert aldrig ens hört talas om spelet. Kanske är avsett för gamlingar som var med på PS2-tiden när Beyond Good & Evil släpptes. Trodde spelföretag vill tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

De har nog kikat på spel som Red Dead 2 och The Last of Us 2, och känner att de kan klämma in lite mer. När det släpps så är det nog det snyggaste, största och bästa spelet nånsin. Det är mer helt enkelt. Undrar om de haft tid att slipa på det, eller om det krävs en gigantisk day 1-patch.

Eller så blir det Skull & Bones 2.0.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

En milstolpe säger inte mycket, kan vara många kvar.

Medlem

Det finns inget som inte motiverar en skrotning av projektet. Visst, jag tyckte mycket om ettan när det begav sig för 20 år sedan, och det har väl sin fanbase, men till de stora massorna kommer inte spelet nå för att få till försäljningssiffror som kan täcka utvecklingskostnaderna. Spelet hade ju varit tvunget att sälja i tvåsiffrigt antal miljoner exemplar, vi snackar siffror som det i stort sett bara är Rockstar som kan åstadkomma idag.

Det är för dyrt att göra storslagna spel idag, och man har definitivt inte råd med detta spel. Men analytikerna på Ubisoft verkar ju tycka annorlunda.

Medlem

En gång i tiden var jag hajpad men jag tror inte längre på att Ubisoft från år 2024 är kapabla till att göra ett spel som inte är sprängfyllt med vidriga mikrotransaktioner eller är totalbloatat med collectibles.

Medlem
Skrivet av Sarato:

En gång i tiden var jag hajpad men jag tror inte längre på att Ubisoft från år 2024 är kapabla till att göra ett spel som inte är sprängfyllt med vidriga mikrotransaktioner eller är totalbloatat med collectibles.

Håller helt med! För mig har det totalt havererat i konceptdepartementet, men efter de försökte ta efter Witcher 3 med AC: Origins så var det droppen. De tar verkligen bara åt sig det som säljer och skippar totalt att gå sin egen väg, likt en miniatyr av ActivisionBlizzard. Det gör det svårt att tro att Ubisoft än gång i tiden var ett företag som var delutgivare av Grandia, ett JRPG, eller att de utvecklade Beyond Good & Evil och PoP: Sands of Time.

signatur

- Bete dig för fan -
- Ingen favoritkonsol, bara favoritspel -

1
Skriv svar