Snabbkollen – Spelar du mest i första- eller tredjeperson?
Men... var är "isometriskt"-alternativet?
/cries in oldschool
Skämt åsido, beror helt på vad det är för spel - en del känner jag fungerar bra i tredjepersonsvy (Mass Effect eller senare Deus Ex, exempelvis), medan det i andra är förstapersonsvy som gäller. Senare Fallout-spel går ju att välja i, och de klarar jag inte av att köra i tredjepersonsvy.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag spelar i andraperson.
Ah, är det sådant där när man låter streamers spela åt en? Fan närmaste jag kommer på iom att andrapersonsperspektiv är "du/ni". 😅 Eller iofs, visual novels blir ju ibland i andrapersonsperspektiv, det måste vara sådana du menar? Helt klart saknas alternativet i omröstningen!
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Fjärdeperson ftw!
Det du spelar mest (är väl ofta samma som det du gillar).
Right, då blir det spel med tredjepersonsperspektiv.
Hade gärna sett fler fps med fokus på single player alternativt co-op och bra story dock.
Om man "är" personen i spelet (t ex skapat den själv i en char editor) så spelar jag gärna i förstaperson för inlevelsens skull. Om man inte är karaktären, utan styr huvudpersonen så brukar det bli tredjeperson. Mest för att det är lättare att få överblick och se allt som händer runt omkring.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Ja med, vill inte ha någon tredjeperson mellan mig och den karaktär man spelar med.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
favoriten är helt klart "över axeln"- varianten av tredjeperson a la RE4 och Dead Space
Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G