Xbox Game Pass - Oktober 2024 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober 2024 - Part 2

Dags för oktober månads andra omgång spel till Game Pass! Huvudrollen innehas naturligtvis av Call of Duty: Black Ops 6 som släpps direkt på release. Det är dock inte det enda dag 1-spelet den här gången, vi får även MechWarrior 5: Clans direkt. Utöver dessa så blir det komedi-RPG med South Park: The Fractured but Whole, ett par återvändare till tjänsten med Ashen och Donut County och till PC ansluter Starcraft: Remastered och Starcraft II: Campaign Collection. Till PC ansluter även Dead Island 2, som redan finns i konsolpasset.

Det ser också ut som om Microsoft snickrat ihop en deal med Ubisoft om rättigheter till streaming för Call of Duty, då både MW3 och Warzone såväl som det kommande Black Ops 6 nu har stöd för Xbox Cloud Gaming! (Ubisoft innehar rättigheterna till cloud streaming för ABK-spel sedan CMA tyckte det var nödvändigt för att godkänna ABK-affären.)

Förra omgången spel för oktober hittas här:
Xbox Game Pass - Oktober 2024 - Part 1

Nya titlar:

South Park: The Fractured but Whole (16 okt, konsol+PC+cloud)

Donut County (17 okt, konsol+PC+cloud)

MechWarrior 5: Clans (17 okt, Series X|S+PC+cloud)

Call of Duty: Black Ops 6 (25 okt, konsol+PC+cloud)

Ashen (29 okt, konsol+PC+cloud)

Starcraft: Remastered (5 nov, PC)

Starcraft II: Campaign Collection (5 nov, PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 okt: Frog Detective: The Entire Mystery, Headbangers, Inkulinati, Lonely Mountain's Downhill, Mineko's Night Market.

Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Let's go! 🙌

signatur

Change is the only constant

Medlem

Kul med Starcraft! De kampanjerna är så otroligt bra.

Medlem

Dåligt att Dead Island 2 inte kom på PC samtidigt som Xbox i våras.

Spelade igenom storyn på Xbox kanske klara av alla sidouppdrag på PC.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skrivet av N3gn4v:

Dåligt att Dead Island 2 inte kom på PC samtidigt som Xbox i våras.

Spelade igenom storyn på Xbox kanske klara av alla sidouppdrag på PC.

Håller med. Dags att spela den igen.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Wow vad sjukt. Satt igår kväll och tittade på en som spelade starcraft och blev otroligt sugen på att köpa.

Älskar gamepass ❤👍

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Ashen och South park är de bästa i min åsikt men har redan spelat dem.

Medlem

MW3, är det kampanjen eller bara MP?

signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kul med Starcraft! De kampanjerna är så otroligt bra.

Protoss kampanjen vart lite väl tråkigt i mitt tycke men terran och zerg var riktigt riktigt bra!
Har blivit många hundra timmar med sc2 multiplayer.
Jag hade gärna tagit ett nytt sc3 alla gånger

Medlem

Wow, vilken jävla månad alltså!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Wow, vilken jävla månad alltså!

Helt otroligt vilket bibliotek gamepass har för en spottstyver i månaden. Förstår inte hur folk kan klaga på det?

signatur

Ambassadör
Xbox
Skrivet av KuShO:

MW3, är det kampanjen eller bara MP?

Det är alltihop!

signatur

Jump in.

Medlem

"xBoX hAs No GaMeS"

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Helt otroligt vilket bibliotek gamepass har för en spottstyver i månaden. Förstår inte hur folk kan klaga på det?

Det är nog bristen på nya spel som man klagar på (som är bra), iaf jag. Jag har inget problem med tjänsten utan den funkar felfritt!

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Alla tycker olika samma sak med andra streaming tjänster, vissa gillar utbuden och andra inte.

Medlem

Redo att hoppa in i min Mech via xCloud på Steam Deck

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Var MW3 förra årets spel? Tappar räkningen på alla COD. Vet att jag inte köpt något nytt på ett par år.

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det är nog bristen på nya spel som man klagar på (som är bra), iaf jag. Jag har inget problem med tjänsten utan den funkar felfritt!

Skrivet av robindinfan:

Alla tycker olika samma sak med andra streaming tjänster, vissa gillar utbuden och andra inte.

Bristen på spel? Där är över 100 spel, är där absolut inget som tilltalar en så är man antagligen inte ens intresserad av spel, bara av att gnälla.

signatur

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Bristen på spel? Där är över 100 spel, är där absolut inget som tilltalar en så är man antagligen inte ens intresserad av spel, bara av att gnälla.

Har båda tjänsterna, GPU och PS+ Premium, och kan säga att jag "drunknar" i antal bra spel som finns där och hur jag ska hinna med, speciellt när vissa är påväg att försvinna.

Alla får ju klart tycka vad de vill. Men för mig låter det smått bisarrt när vissa säger att de inte har något alls att spela bland hundratals spel som dessa tjänster erbjuder, samtidigt som man själv hittar intressanta spel varje månad. Känns som om vissa har ett väldigt "mainstreamat" sätt att spela på, t.ex. endast storspel som har fått väldigt bra betyg.

Själv utforskar jag som aldrig förr och spelar nya typer av spel (ofta pga rekommendationer) som jag aldrig hade tänkt spela om jag hade fått betala individuellt för dem. Det är faktiskt det bästa med dessa tjänster, att utvidga sig från sin gamla vanliga trygghetszon. Men som man brukar säga, smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Nä jag är bara gnällig. Det är bara så som jag tycker.

Men jag har haft dessa prenumerationstjänster så länge nu att jag insett att det jag spelar färdigt är det som jag köpt. Resten som finns på tjänsterna kan jag ”testa” men oftast blir det bara att man spelar någon timme för att man helt inte var intresserad av spelet från början.
Jag hade nog som kund varit mer nöjd om jag fick välja på säg 3 valfria premiumspel i månaden som man fick ladda hem men det förstår jag kanske inte är hållbart i längden.

Medlem
Skrivet av 9-11:

"xBoX hAs No GaMeS"

Problemet är ju att Xbox inte har några BRA spel, alla vet att det finns spel! Eller snarare att man verkar förstöra de spel där möjligheterna finns på ett eller annat sätt. Jag bara hoppas att Forza Horizon åtminstone fortsätter att vara bra efter floppen som är senaste Forza Motorsport exempelvis, eller Halo för den delen som inte alls var vad jag hade hoppats på.
Har en xbox med gamepass som just nu mest används för att testa spel jag är osäker på.

Nu verkar man ju dock tro att MS kommer stega ifrån hårdvarudelen framöver och även om min PS5 är den jag gillar mest och som får jobba mera hemma så vore det väldigt tråkigt då konkurrens på marknaden är ett måste för att marknaden överhuvudtaget ska överleva.

Edit: Ändå lite kul att se hur det varierar från månad till månad på åsikterna i dessa trådar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pretorian24:

Var MW3 förra årets spel? Tappar räkningen på alla COD. Vet att jag inte köpt något nytt på ett par år.

Japp, det är det senaste i ordningen.

signatur

Jump in.

Medlem

Yes Starcraft det ska bli kul att spela

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Som sagt alla gillar olika. Kollade igenom utbudet och det är inget som jag har intresse av så antar att jag bara inte gillar spel och bara vill gnälla, med det sagt så ska jag köra deadlock om jag nu har något intresse av spel längre. Vet ej!

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Som sagt alla gillar olika. Kollade igenom utbudet och det är inget som jag har intresse av så antar att jag bara inte gillar spel och bara vill gnälla, med det sagt så ska jag köra deadlock om jag nu har något intresse av spel längre. Vet ej!

Har kollat igenom det utbudet många gånger. Håller helt med dig. Men vi gillar väl att gnälla vi som är lite äldre

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av sealc:

Har kollat igenom det utbudet många gånger. Håller helt med dig. Men vi gillar väl att gnälla vi som är lite äldre

Medhåll från en 80-talist. Det är sant att det finns många bra spel på GP men det är mestadels gamla stjärnor. Jag har spelat spelen redan och vill ha nytt av samma kvalitet. Nu är det kanske inte bara MS fel. Hela spelbranschen verkar ha kört fast. Det är alldeles för lång tid mellan 5-poängarna. Men MS har ju lyckats med konststycket att göra bajs av guld när de förstör sina säkraste kort.
Jag har nyss spelat om Gears of war och även om jag jag har spelat de tidigare och visste att serien blivit sämre så var jag inte riktigt beredd på dippen i kvalitet. Den blir mer påtaglig när du spelar alla spelen direkt efter varandra. De gamla håller förövrigt mycket bra.
Det är samma visa med Halo och Forza. Riktigt tråkiga har de blivit.

1
Skriv svar