Jo då, Horizon Zero Dawn Remastered verkar vara en grej

Robot
Jo då, Horizon Zero Dawn Remastered verkar vara en grej
Medlem

Hoppas hoppas… så man kan dra igenom det för 6:e gången haha

Medlem

Skulle hellre se en remake i såna fall.

Medlem

Hmm, tja, säger samma som sist, behövs det verkligen?

Men som ovan, en anledning till att köra igenom det... för vilken gång i ordningen har jag glömt XD

Medlem

Har precis spelat igenom det på PS5, fast det var samlingen från PS4 och inte lika snyggt som uppföljaren så vet jag inte om jag kommer hoppa på denna nyutgåvan när den släpps då jag känner mig rätt färdig med spelet. Men väldigt bra var det så kan varmt rekommendera för alla som inte spelat än.

Medlem

Spelet är inte ens 10 år och har fått 2 remasters. Fy fan vad lata spelhusen har blivit nuförtiden

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har precis spelat igenom det på PS5, fast det var samlingen från PS4 och inte lika snyggt som uppföljaren så vet jag inte om jag kommer hoppa på denna nyutgåvan när den släpps då jag känner mig rätt färdig med spelet. Men väldigt bra var det så kan varmt rekommendera för alla som inte spelat än.

Jag gjorde precis samma sak, dålig timing. Jag tänkte spara Frozen Wilds tills första snön kommer.

Medlem

Känns ganska onödigt. Undrar hur stor skillnad det kommer vara på PC-versionerna.

Medlem

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Äntligen, spelet behöver lite högre textures på gräset.

Medlem

Kul! Hoppas på bra ray tracing eller till och med path tracing

Medlem

Förmodligen relativt enkelt för dem att föra in tech från tvåan i ettan,(ups, det lät fel...) så kan de ta en lite penning för detta och gå plus.

Körde igenom spelet härom året på PS5, tycker inte att spelet direkt behöver remastras. Visst ser Forbidden West något bättre ut, men det är ju ingen remasterskillnad mellan dom. Om det nu inte handlar om uppskalning och flera god rays.

Flakmonkey

Ska Guerilla Games lägga kraft på remakes/remasters så kan de väl istället lägga tiden på Killzone? Förstår att Horizon är ett större IP och logiskt på det sättet, men att se vad de kan göra med KZ nu hade varit intressant att se.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Spelet är inte ens 10 år och har fått 2 remasters. Fy fan vad lata spelhusen har blivit nuförtiden

De stora utgivarna och utvecklarna är extremt fantasilösa och utan karaktär. Det blir så när det är endast profit som räknas.

Tror det är därför indie- och retro-titlar går bra just nu. Folk vill ha spel med hjärta och inte välpolerade, själlösa upprepningar med ray-tracing för döda fiskar som flyter med strömmen.

ELF
Medlem

Snabbt ska det mjölkas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Så Horizon kan få detta men Killzone inget??? Meh... :/

Nog för att jag kommer skaffa det.

Medlem

Behövs verkligen inte en remaster efter endast 7 år…

Samtidigt kan det vara möjligt att man låter nyanställda jobba med ett mindre projekt för att bli vana med Decima-motorn i väntan på att mer ambitiösa projekt drar igång fullskalig produktion (likt historian bakom TLOU Part 1 Remake).

Medlem
Skrivet av Starscream:

De stora utgivarna och utvecklarna är extremt fantasilösa och utan karaktär. Det blir så när det är endast profit som räknas.

Spelare är minst lika fantasilösa med tanke på vilka spel som säljer bäst varje år.

Medlem

Spelet har inte åldrats ett dugg för att behöva sig en remaster.

Skrivet av xdrive:

Förmodligen relativt enkelt för dem att föra in tech från tvåan i ettan,(ups, det lät fel...) så kan de ta en lite penning för detta och gå plus.

Hahahaha


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Backloggens befriare

Men jag orkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar inteeeeeeeeeeeeee.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Men jag orkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar inteeeeeeeeeeeeee.

Spela alla spel som släpps? Förstår det. Du kan hoppa över detta, jag lovar.

Backloggens befriare
Skrivet av Sunstalker:

Spela alla spel som släpps? Förstår det. Du kan hoppa över detta, jag lovar.

Nej, men varför i helvete ödsla tid och resurser på en remastern av ett spel som inte ens är gammalt och behöver det... De e bara att starta din ps5a och spela det. Eller pc. Eller ps4.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

varför? det ser redan bra ut grafiskt och kör i 60fps. vad behöver remastras?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Spelare är minst lika fantasilösa med tanke på vilka spel som säljer bäst varje år.

En del spelare, kanske majoriteten men absolut inte alla.
Tycker det är bra när minoriteten klagar högt så vi får slut på mjölkningsskiten nångång.
Riktigt kul att se tex att det "går dåligt" för Ubisoft bla, då kanske som fattar att sluta pumpa ut vad många (inte alla) tycker är skit.

Så klart gillar man det så är der ju annan fråga men det känns som en grupp som lätt kan "ledas om".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Men jag orkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar inteeeeeeeeeeeeee.

Medlem

Hade gärna sett en remake av Killzone 2 och 3.

Medlem
Skrivet av Molotov:

En del spelare, kanske majoriteten men absolut inte alla.
Tycker det är bra när minoriteten klagar högt så vi får slut på mjölkningsskiten nångång.

Du vet lika bra som jag att det inte handlar om ett ställningstagande från spelarnas sida. Hade nyheten handlat om Bloodborne hade ingen gnällt och samma personer som gnäller om mjölkning hade gått till butiken och köpt Bloodborne remaster.

Medlem

Älskar HZD. Ett av mina favoritspel, alla kategorier. Men varför görs en remaster av det? Det det fortfarande bra ut och gameplay är kanon. Känns verkligen bara som ett sätt att mjölka folk på pengar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du vet lika bra som jag att det inte handlar om ett ställningstagande från spelarnas sida. Hade nyheten handlat om Bloodborne hade ingen gnällt och samma personer som gnäller om mjölkning hade gått till butiken och köpt Bloodborne remaster.

Det är fortfarande inte alla spelare.
Är du inte själv en "spelare"? Talar du utifrån dig själv så fall.
Folk som gillar Horizon verka ju många tycka det är onödigt tom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar