Gamereactor påväg bort?

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Problemet med GR är överlag att Petter gått mer och mer åt ett visst håll. Började under Covid redan där han började sprida konspirationsteorier och dylikt. Sen har det bara gått utför där efter. Och nu försöker han köra att GR är något ställe där det inte finns censur och man har rätt till alla åsikter med mera. Sen då Marcus som är som en svans efter och kör stenhårt på sitt race.

Enda vettiga på GR är väl Jonas typ och någon mer i redaktionen. Men känns som 99% av alla bra redaktionsmedlemmar har slutat pga hur GR har hanterats.

Sen då hela sajten är på dekis och katastrof. Och det känns som ägarna ( danskarna ) bara använder GR som någon pengarmaskin i form av reklam. För enda aktiva sidan är ju den svenska. Resten är typ AI generat innehåll.

Jag blev förövrigt bannad för jag tydligen var " bitter " och tyken enligt Petter haha... Man kan bete sig som ett svin så länge man inte pratar skit om GR eller har olika åsikt mot redaktionen

Vad hade du skrivit då? Oftast är det ingen rök utan eld! Men visst det är lite snabba på banhammaren där men även andra spelsidor så fort man andas en annan åsikt som inte gillas av redaktionen!

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Haha den där snubbens artiklar skrattar jag alltid åt.
Bara mög. Aldrig sett en så negativ och ragebaity person som tycker det är coolt att hata på populära saker.

Känns lite som han är fast i en nedåtgående spiral av depression.

Medlem
Skrivet av Galaxus:

Vad hade du skrivit då? Oftast är det ingen rök utan eld! Men visst det är lite snabba på banhammaren där men även andra spelsidor så fort man andas en annan åsikt som inte gillas av redaktionen!

Nej inget speciellt. Inte hållit med Petter och tydligen varit "bitter" och "tyken" haha.

Men så är det alltid. Man kan princip säga nästan vad man vill där om det mesta. Men så fort man diskutera med typ Petter så ryker man. Om han är på det humöret.

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Nej inget speciellt. Inte hållit med Petter och tydligen varit "bitter" och "tyken" haha.

Men så är det alltid. Man kan princip säga nästan vad man vill där om det mesta. Men så fort man diskutera med typ Petter så ryker man. Om han är på det humöret.

Nä, det låter ju inte så bra om humörsvägningar får ta över beslutsfattandet, har han börjat nyligen med styrketräning och gått upp jättemycket i muskelmassa? Då kan dessa plötsliga humörsvängningar förklaras!

Själv tycker jag det är konstigt att bli bannad direkt och inte få en förklaring varför eller varning så om man nu skulle ha brutit mot en oskriven regel veta varför!? Det är inte för mycket begärt!

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Trollen där kan skriva rasistiska, sexistiska, trans- och homofobiska inlägg utan att bli bannade. Men du löper betydligt större risk att bli bannad om du kritiserar skribenterna på sidan eller deras lågmälda val av "woke-nyheter" som varje gång triggar igång sagda troll. Deras moderatör (misstänker att personen själv är aktiv på Fz och brukar ha lite extrema åsikter om ämnet) är under all kritik, som inte gör ett skit och ursäktar sig hela tiden.

Medlem

Politiska ämnen kommer alltid vara vattendelare, och visst är det mycket Woke-snack, men samtidigt, är det så vikigt att integrera sig i detta om man inte håller med, eller inte är intresserad av det överhuvudtaget? Är Petters åsikter om ett nytt racing-spel mindre viktigt om du inte håller med honom politiskt?
Vad Gamereactor trots allt har, är ett överlägset störst redaaktionellt innehåll. Det skrivs oerhört mycket artiklar, recensioner, listor, bloggar om det mesta, ofta väldigt långt och djupgående. Det är ändå saker man inte kan bortse ifrån.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Politiska ämnen kommer alltid vara vattendelare, och visst är det mycket Woke-snack, men samtidigt, är det så vikigt att integrera sig i detta om man inte håller med, eller inte är intresserad av det överhuvudtaget? Är Petters åsikter om ett nytt racing-spel mindre viktigt om du inte håller med honom politiskt?
Vad Gamereactor trots allt har, är ett överlägset störst redaaktionellt innehåll. Det skrivs oerhört mycket artiklar, recensioner, listor, bloggar om det mesta, ofta väldigt långt och djupgående. Det är ändå saker man inte kan bortse ifrån.

Handlar väl inte så mycket om att inte hålla med. Titulerar man sig som Europas största speltidning har man ett ansvar för sin integritet och hur man vinklar sina redaktionella texter. Det är liksom en betydande maktfaktor i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av fanbot:

Handlar väl inte så mycket om att inte hålla med. Titulerar man sig som Europas största speltidning har man ett ansvar för sin integritet och hur man vinklar sina redaktionella texter. Det är liksom en betydande maktfaktor i spelvärlden.

Kan det inte vara ens integritet att välja att skriva om vad man vill? Att tillåta människor att yttra åsikter trots att de anses av andra som obekväma?

Eller är ens integritet något andra bestämmer över?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det här är ett ventileringsinlägg, då jag inte sett den här tråden förr, och vill inte verka inflammatorisk eller något, vill bara få ur mig hur besviken jag varit på GR i flera år.

Försökte in i det sista att bortse från den otroligt giftiga stämningen på sidan och bara läsa texterna, för att jag tycker att i huvudsak Jonas är en väldigt flitig skribent och jag gillar hans sätt att skriva, särskilt recensioner, men till slut rann det över och jag orkade inte längre.
Jag tycker att chefredaktören beter sig som en regelrätt mobbare och använder sidans "högt i tak"-motto som en ursäkt till att powertrippa och bete sig hur han vill mot folk i kommentarerna. Det finns användare som gång på gång på gäng väller ur sig genuint hatfulla kommentarer, ofta helt oberoende av artikeln ifråga, och de får alltid sitta kvar för här censurerar vi såklart ingenting, men så fort någon säger till dem så får de en varning för att de försöker "deraila" kommentarstråden. Nu med de AI-genererade rubriksbilderna så kände jag att nu får det vara nog, och de verkar mer fokuserade på att generera trafik än att ha någon meningsfull spelcommunity.

Jag är glad att jag hittade FZ (om än sent) då jag desperat var ute efter ett lite mer välkomnande svensk spelcommunity.

Medlem
Skrivet av fanbot:

Det tycker jag inte alls. Finns nästan inga oberoende tidningar eller mediehus. Upp till läsaren att vända sig till och stödja de man tycker överensstämmer eller verkar schyssta.

Alla har en agenda.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Din retoriska fråga verkar insunera saker jag inte har skrivit. Men för att svara dig: En redaktion har ett ansvar på hur man uttrycker sig och integritet handlar om väldigt mycket mer än vad man väljer att bevaka.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan det inte vara ens integritet att välja att skriva om vad man vill? Att tillåta människor att yttra åsikter trots att de anses av andra som obekväma?

Tillåta och tillåta, klart folk får skriva vad de vill (ish). Men man får också uttrycka ledsnad åt att spelen tagit baksäte mot skvaller, konspirationer och bloggande om brottning och hamburgerbröd.

Medlem

Jag slutade läsa GR sen nya hemsidan. Det är så mycket reklam och små rutor med ytterligare reklam som gör att man knappt kan läsa något på mobilen…

Medlem

Egentligen är detta en av de konstigaste trådarna på detta forumet...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas både GR och FZ blir kvar länge. Skillnaden är nog att GR endast är en sida för nyheter om spel, folk läser och går vidare medans FZ användare har en större vilja att vädra åsikter om div saker, eller berätta vad dom gjort idag / vilka 5 spel dom velat ta med sig till en öde ö osv.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kom igen nu. Det borde gå utmärkt att diskutera Gamereactor utan att glida iväg från ämnet och att därtill hålla en sansad ton. Tycker man det är svårt gör man bäst i att ventilera på någon av alla tusentals platser på nätet där den typen av diskurs omfamnas.

Redaktör
Håll er till ämnet och var schyssta, tack

Tråd rensad på ett gäng inlägg (pga hårt språk, off-topic med mera).

Håll er till ämnet - Gamereactor. Och diskutera på ett schysst sätt, även om det gäller saker och personer du har starka åsikter om.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Håll er till ämnet - Gamereactor. Och diskutera på ett schysst sätt, även om det gäller saker och personer du har starka åsikter om.

Varför inte bara radera tråden helt? Visst, jag gillar inte GR heller men det är inte schysst mot dem att vi sitter här och kastar skit på sidan.

signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Jag får ofta upp game reactor i samsung/google news flödet på mobilen. Klickar in på någon spelnyhet där mellan varven.

Jag har aldrig haft någon relation till GR och jag får villigt erkänna att jag alltid trott att det rörde sig om "auto-översatta" nyheter på engelska eller AI auotgenererat. Hela designen på sidan skriker amerikansk hemsida med reklam-spam.

Varför ser jag aldrig FZ i det flödet? Är det relaterat till MSN ni nämnde tidigare?

Skrivet av Beertagne:

Varför inte bara radera tråden helt? Visst, jag gillar inte GR heller men det är inte schysst mot dem att vi sitter här och kastar skit på sidan.

Jag tänker att man måste ändå kunna diskutera andra spelsajter, oavsett om man kommer med ris eller ros. Det är trots allt inte Pelles hobbysajt utan den enda andra spelsajten i Sverige som drar någon meningsfull trafik.

De senaste inläggen idag blev väl mer åt shit posting-hållet och det var bra att det rensades lite, men sansad och legitim kritik/feedback måste ändå kunna få framföras.

Det finns uppenbart ett behov av detta då det postats ganska många stories i denna tråd vid det här laget. Ytterligare en anledning för att den här tråden finns på FZ och inte GR är väl också av det enkla faktum att hade det här skrivits på GR hade vi alla varit bannade redan. 😅

Redaktör
Skrivet av Beertagne:

Idén med ett forum är att diskutera saker. Inte allt, men som spelsite och konkurrent till oss är GR definitivt on topic. Skitkastning är inte ok, däremot att diskutera och kritisera vad de gör. Liksom att berömma dem och tycka att de gör vissa saker bättre än oss.

signatur
Medlem

Gamereactor är bra på:

- Recensioner, massor av hårdvara recenseras vilket är bra.
- Snabb nyhetsrapportering.
- Bra på övrig content som listor och "vi älskar" etc
- En hel del duktiga skribenter som älskar spel och film

Som site lever man på klick, trafik och aktivitet. Det går att ta flera olika vägar till att tjäna den nödvändiga kosing som gör ägarna glada.

Dessvärre känns det som att GR många gånger medvetet försöker piska upp ett kommentarsfält för att få aktivitet. Det skrivs "icke-nyheter" med anti woke-fiske-rubriker för att det funkar SÅ HIMLA BRA för att få 300 arga pubertala män att skriva kommentarer. Ibland bygger nyheterna bara på ett uttalande i en intervju eller ett inlägg på X. Inte riktigt min egen syn på vad som kan klassas som god journalistik.

Detsamma gäller även listor och andra åsikter från redaktionen, det känns lite väl utstuderat. Ger man ett spel 2 i betyg istället för den förtjänade 5-6 så får man betydligt fler kommentarer, allt ursäktas efteråt med "det var min åsikt som recensent att det förtjänade 2 i betyg".

Ibland blir jag också tveksam till om jag ska lita på alla hårdvarurecensioner. Vissa märken får ALLTID toppbetyg trots att det på alla andra siter är bara är godkänt betyg. "Min åsikt som recensent... i mina ögon" etc etc

Siten har stått still i många år utvecklingsmässigt (trots uppenbara och för redaktionen kända brister) vilket tyder på att ägaren är nöjd med affärsmodellen och hur den presterar intäktsmässigt. Drar nog in mycket pengar på annonsering och sponsorer utan att behöva ge full lön till många personer.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Exakt såhär skall man göra!
Radera all "skit", dvs ta bort alla kommenterar från båda sidorna och vips diskussionen tar direkt slut! Ingen av oss som bråkade fortsätter att kasta skit mot varandra och folk kan inte se vad som har skrivits.

Det Gamereactor gör är att banna folk som säger emot dem, raderar de inläggen, men låter andra hatiska, inlägg vara kvar. Dvs de inläggen som har uppviglat till en hätskt diskussion.
När man skryter om att köra 180 km/h på landsväg, filma det, samtidigt som man påstår att bögar vill döda alla vita heterosexuella män, så är man en fucking jävla idiot!
Det säger sig självt lixom, kör man bil på sånt sätt, diskutera som att man vore 7 år, så bör det finnas INGEN normal som kan försvara ett sådant beteende.
När man låter sådana kommentarer att vara kvar, så har man normaliserat det beteendet.
Vill man leta efter anti-woke/PK/HBTQ publiken: Surfa in på X/Twitter eller Gamereactor och se hur det spys ut hatiska kommentarer.
Vänstern hit och dit, feminister hit och dit, bögar hit och dit etc etc

Dom, likt Moviezine, lägger medvetet ut Clickbait"artiklar"
Deras så kallade artiklar på 150 tecken 😂
* Sätter otroligt skeptiska kommentarer under visa bilder.
* I nyhets "artiklarna" så slinker personliga åsikter in konstant
* Redaktörschefen bråkar med ALLT och ALLA. Tål NOLL kritik

Medlem

Räcker det inte att bara strunta i sidan? GR är varit skräp i över ett decennium nu. Gillar du reklam och älskar att bli förbannad på daglig basis så är det hit du ska surfa.
Ska erkänna att jag finner det lite nöjsamt av och till att besöka sidan. Bara för att se medlemmar och redaktion rasa över någon ny Disneyfilm eller spel från Ubisoft. (Det är skamligt, på gränsen till förräderi att kvinnor inte är vackra dockor med timglasform i spelen)

Medlem
Skrivet av GustavA:

Räcker det inte att bara strunta i sidan? GR är varit skräp i över ett decennium nu. Gillar du reklam och älskar att bli förbannad på daglig basis så är det hit du ska surfa.
Ska erkänna att jag finner det lite nöjsamt av och till att besöka sidan. Bara för att se medlemmar och redaktion rasa över någon ny Disneyfilm eller spel från Ubisoft. (Det är skamligt, på gränsen till förräderi att kvinnor inte är vackra dockor med timglasform i spelen)

Haha gör densamma!
Ne men som även Bifftannen nämnde, det finns bra saker där också. Kul med spelsajter på svenska och jag vill ju såklart dom skall vara bra och inte jaga uppenbara clicks för att provocera.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Haha gör densamma!
Ne men som även Bifftannen nämnde, det finns bra saker där också. Kul med spelsajter på svenska och jag vill ju såklart dom skall vara bra och inte jaga uppenbara clicks för att provocera.

Samma här. Minns när de fortfarande hade en papperstidning. Det krävs nog ett ägarbyte och ett riktigt omtag om den verksamheten ska bli något. Men det finns ju plats för fler i Sverige. Kanske dags för någon ny.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Ja gud förbjude att man vill att ens tid i spel ska vara en flykt från verkligheten där ens egen karaktär har tvättbräda istället för gubbmage och där snygga kvinnor kanske är lite intresserad av en

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ja gud förbjude att man vill att ens tid i spel ska vara en flykt från verkligheten där ens egen karaktär har tvättbräda istället för gubbmage och där snygga kvinnor kanske är lite intresserad av en

Vill du liva hunk med tvättbräda så saknas det inte alternativ.

Avstängd

Det är inte helt självklart hur man fostrar en positiv community när så många spelare är emot den politiska doktrin som kommer uppifrån och som idag genomsyrar nästan all underhållningsmedia, inte bara spel.
Antingen tillåter man diskussion om ämnet(eller till och med eldar på som i Gamereactors fall) och då blir det tradigt när varje diskussion om ett AAA-släpp ska handla om hur woke det är, eller så stänger man ner diskussionen men då försvinner också ett kanske viktigt samtal och risken är att man bygger upp en undertryckt ilska hos folk.

Medlem
Skrivet av ChongLi:

Det är inte helt självklart hur man fostrar en positiv community när så många spelare är emot den politiska doktrin som kommer uppifrån och som idag genomsyrar nästan all underhållningsmedia, inte bara spel.
Antingen tillåter man ämnet(eller till och med eldar på som i Gamereactors fall) och då blir det tradigt när varje diskussion om ett AAA-släpp ska handla om hur woke det är, eller så stänger man ner diskussionen men då försvinner också ett kanske viktigt samtal och risken är att man bygger upp en undertryckt ilska hos folk.

Det är väl ändå en himla skillnad på att tillåta ett ämne (vilket jag hoppas de flesta gör), en helt annan att ha ämnet som käpphäst. Det är ju så himla genomskinligt. De enda artiklar som överhuvudtaget genererar kommentarer på den sidan handlar ju antingen om woke, eller om det är ett recensionsbetyg en stor del av läsarna inte håller med om.

Det är ju mer kränkt att tråla internet efter allt som kan ha minsta koppling till woke, och få hata över det, än att uppröras över något enstaka som faktiskt är woke.

Skriv svar