Sagan fortsätter – Trine 5: A Clockwork Conspiracy har utannonserats
2,5d är rätt Trine-väg. Har spelat de första två, men visste INTE att trean slutar mitt i storyn?! Damn.
Ja, det är jättekonstigt. Efter väldigt kort speltid kommer ett märkligt cliffhanger-slut som de sen aldrig redde ut. Tanken var väl att släppa resten som en uppdatering/DLC, men de kände sig tydligen utbrända på Trine efter den dåliga kritiken trean fick, och lade hela serien på is efter det.
Bara jag som föredrar spel i 3D....?.
Nu har jag dock inte spelat 3an ännu trots att jag äger alla spelen via Steam och PlayStation.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Bara jag som föredrar spel i 3D....?.
Nu har jag dock inte spelat 3an ännu trots att jag äger alla spelen via Steam och PlayStation.
De första 3 spelen har t o m stereoskopisk 3d om man är så lagd.
Det blir mer påtagligt i tredje spelet, eftersom du kan navigera i djupled där. Stereoskopin funkar faktiskt fortfarande, testade precis med 6700 XT på min 3D-tv, inte om man väljer AMD HD3D längre, men side-by-side fungerar precis som i Shadow of the Tomb Raider (där olyckligtvis raytracingen inte matchar mellan höger och vänster öga i stereo, av oklar anledning, men mest troligtvis för att Nvidia la ner sin DX 11-stereoskopi när de började med raytracing som krävde DX 12, då deras stereo var bara för DX 11 och inte DX 12. AMD hade inga raytracingkort att köra kombinerad stereoskopi + raytracing med då i mars 2019, däremot fungerade stereoskopin under DX 12 också, alltså till skillnad från Nvidias).
Fyran har inte stereoskopisk 3D.