Vilket Pokemonspel till 5-åring?

Medlem
Vilket Pokemonspel till 5-åring?

Grabben fyller 5 om några dagar och han har snöat in helt på Pokemon. Han börjar också (efter 60 h) att tröttna på shredders revenge. Så nu önskar han sej pokemonspel till switch. Finns ju mängder olika och det vore tortyr om jag ska behöva sätta mej in i hur dom olika är uppbyggda.

Om det är någon som har minsta koll på om det är något av dom som är lättare än dom andra eller på annat sätt passar jätteung pokemon-nybörjare så tar jag tacksamt emot tips🙏

Medlem

Pokémon Sword/Shield uppfattar jag är det som är aktuellt. Sen finns även Lets Go Pikachu/Eevee som påminner om Pokémon Go upplägget. Arceus-spelet har jag ingen jättebra koll på, inte heller på de senaste Scarlet/Violett. Hursomhelst borde spelen vara anpassade för alla åldersgrupper.

Jag uppskattar när Pokémon inte är i Open-World format, men jag förstår också varför spelen har tagit den riktningen. Annars gillar jag andra generationen av Pokémon till Gameboy SP. Finns även bra emulatorer till PC.

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Moderator | Testpilot

Lets go spelen skulle jag nog säga De finns till Switch.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vår äldre som fyller fem i April gillar verkligen let’s go eevee. Hon har ju svårt med att läsa all engelska men vi kan även spela tillsammans där. Den andra kontrollern kan användas av en ”support” trainer.
När hon tagit sig igenom lrts go är planen stt gå på sword & shield och testa.

Medlem

Pokémon: Let’s Go är, som tidigare nämnt, ett utmärkt val.

Medlem

Jag var tyvärr inte väldans imponerad av Pokemon Lets go. Mina grabbar tycker mycket om animeserien men blev inte särskilt hookade av Pikachu Lets Go.

Det va lite för mycket text i kombination med enformigt/lätt. Spelet är dock kul i 2-3 timmar när man kör coop.

Spelet är för svårt för en 5 åring, alltså vart man ska ta vägen. Det måste man kunna läsa för.

Jag tror att Lets go eller Pokemon Go kan vara det bästa för 5 åringar iom man kan klappa sin Pokémon och mata med bär.

Betyg för 5 åring:
Lets go: 2 av 5
Pokémon Go: 3 av 5.

Vi har inte testat några andra Pokémon-spel.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hanzo:

Jag var tyvärr inte väldans imponerad av Pokemon Lets go. Mina grabbar tycker mycket om animeserien men blev inte särskilt hookade av Pikachu Lets Go.

Det va lite för mycket text i kombination med enformigt/lätt. Spelet är dock kul i 2-3 timmar när man kör coop.

Spelet är för svårt för en 5 åring, alltså vart man ska ta vägen. Det måste man kunna läsa för.

Jag tror att Lets go eller Pokemon Go kan vara det bästa för 5 åringar iom man kan klappa sin Pokémon och mata med bär.

Betyg för 5 åring:
Lets go: 2 av 5
Pokémon Go: 3 av 5.

Vi har inte testat några andra Pokémon-spel.

Skulle ändå säga det är det lättaste att komma in i då striderna med Pokemon inte ens är strider i det spelet, utan man fångar dem som i Go. Sedna kan man ju sitta med och hjälp till

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

Håller med om vad som sagts av ett par: Let's Go. Fin inkörsport till tyngre grejer.

Kanske är i knepigaste laget för en 5-åring, men spelar man "tillsammans" kan det nog funka.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Wow, tack så jättemycket för alla svar🙏❤

1
Skriv svar