Några saker som jag ser fram emot med Grand Theft Auto: The Definitive Edition

Inaktiv
Några saker som jag ser fram emot med Grand Theft Auto: The Definitive Edition

Nu på torsdag så släpps Grand Theft Auto: The Trilogy: The Definitive Edition.
Men, det släpps endast digitalt då, vill man ha det fysiskt så måste man vänta ända tills den 7 december. Jag har själv förhandsbokat den fysiska versionen till Switch, så det blir att få vänta lite till.
Under tiden så spelar jag lite Grand Theft Auto V på Playstation 3 för att komma in i styrningen och testa sådant som är bekräftat att det kommer vara med i Definitive Edition eftersom det var länge sedan jag spelade GTA V.

Det här kommer jag gilla med Grand Theft Auto: The Definitive Edition.
Jag tror ju inte att dessa spelen kommer skilja sig så mycket från originalen tyvärr, men det är ju betydligt snyggare grafik och det är ett stort plus poäng eftersom dessa spelen då kommer se mer ut så som jag tyckte att de skulle se ut från början. Men det finns några saker som kommer betyda ännu mer när man kommer spela The Definitive Edition.

1. Möjlighet att göra om ett misslyckat uppdrag direkt.
När jag spelar GTA V så tycker jag att det är väldigt trevligt att få välja om jag ska göra om uppdraget direkt efter att jag misslyckats istället för att behöva ta mig tillbaka till uppdragsgivaren.

2. Markera på kartan.
Hur detta kommer fungera i The Definitive Edition vet jag inte men i GTA V så kommer det fram på mini kartan vilken väg man ska åka och det är väldigt bra när man kör så att man slipper ta fram kartan hela tiden för att hitta närmaste väg.

3. Samma kontroll som till Grand Theft Auto V.
Det är som sagt en betydligt bättre kontroll när man använder R2 till att gasa och L2 till att backa istället för att gasa med X. Mycket trevligare styrning.

4. Vapen hjul och Radiostations hjul.
När jag läste detta så kände jag att jag verkligen ville testa hur detta fungerar i GTA V igen.
Det går mycket snabbare att välja vapen och radiostation när man gör så och något av det bästa som jag också hoppas kommer vara med är att spelet pausas/kör i slowmotion när man tar fram de hjulen.

Inaktiv

Har börjat komma tidiga video klipp från spelen.
Såg att det var GPS liknande karta som visar vägen, precis som i GTA IV och GTA V.
Vapen och radiostation hjulen funkar precis som i GTA V så att allt går i slowmotion när man väljer något.
Sen när man misslyckas med något uppdrag så står det om man vill försöka igen eller inte.

Dessa saker är riktigt bra och trots att det är samma spel som jag har spelat många gånger förut så gör dessa saker så att det blir värt att köpa igen.
Det som är lite synd är att Tommy och Claude inte kan simma ens i dessa spelen.
Får hoppas på en DLC som fixar det

1
Skriv svar