Riot och Bungie slår ner på fuskmånglare i gemensam aktion
Sånt här hjälper inte ett skit
Det är som att försöka ta ner en piratsajt, 10 nya öppnas. Sen kan de verksamma i länder som inte kunde bry sig mindre
Det får helt enkelt bygga bättre anti fusk system och hålla de uppdaterade. Släpps nytt fusk så ska de inom någon dag släppa så det slutar fungera. Till slut är det inte värt längre för dom att skapa fusk. Men det kostar så klart pengar de inte vill lägga. Så de gör sånt här för syns skull till spelarna.
Sånt här hjälper inte ett skit
Det är som att försöka ta ner en piratsajt, 10 nya öppnas. Sen kan de verksamma i länder som inte kunde bry sig mindre
Det får helt enkelt bygga bättre anti fusk system och hålla de uppdaterade. Släpps nytt fusk så ska de inom någon dag släppa så det slutar fungera. Till slut är det inte värt längre för dom att skapa fusk. Men det kostar så klart pengar de inte vill lägga. Så de gör sånt här för syns skull till spelarna.
Håller inte med. Poängen som jag förstått det är inte att motverka möjligheten att skapa fusk men att göra så att det inte är värt besväret för återförsäljarna av fusken så de hittar ett annat spel att göra det åt istället.
Nja, jag hade hellre lagt mina pengar på att skapa ett avancerat anticheat program istället för mina spel. Om en privatperson kan hitta ett sätt att gå under radarn på ett anticheat program som tiotals personer utvecklat så är det något som gått fel till.
Ordo Ab Chao
Nja, jag hade hellre lagt mina pengar på att skapa ett avancerat anticheat program istället för mina spel. Om en privatperson kan hitta ett sätt att gå under radarn på ett anticheat program som tiotals personer utvecklat så är det något som gått fel till.
Det finns inga perfekta program om du nu trodde det, det kommer alltid att gå att hacka spel. Speciellt spel som ligger lokalt som merparten gör idag. Kanske om något år när spelen ligger i molnen istället så går det att motverka de mesta av fusken.
IDKFA
Det finns inga perfekta program om du nu trodde det, det kommer alltid att gå att hacka spel. Speciellt spel som ligger lokalt som merparten gör idag. Kanske om något år när spelen ligger i molnen istället så går det att motverka de mesta av fusken.
Nej, perfektionism är något jag inte tror på. Men där finns andra metoder som man kan komplettera med ett antifusksystem också. De flesta fuskprogram fungerar som injicerare i exe filer. Det kan man identifiera och därmed blockera tillgång. Om där finns realtime drm skydd så kan man säkert skapa ett realtime antifusksystem.
Men antar att det är lättare att stämma en ptivatperson på några x miljoner och hoppas problemet löser sig själv. Man kan ju även göra både och. Stäm fusktillverkare och bygg ett bättre anticheatsystem.
Ordo Ab Chao
Nej, perfektionism är något jag inte tror på. Men där finns andra metoder som man kan komplettera med ett antifusksystem också. De flesta fuskprogram fungerar som injicerare i exe filer. Det kan man identifiera och därmed blockera tillgång. Om där finns realtime drm skydd så kan man säkert skapa ett realtime antifusksystem.
Men antar att det är lättare att stämma en ptivatperson på några x miljoner och hoppas problemet löser sig själv. Man kan ju även göra både och. Stäm fusktillverkare och bygg ett bättre anticheatsystem.
Antifusk är som kopieringsskydd ungefär, det går alltid att ta sig förbi på ett eller annat sätt.
Finns ju externa program som läser av packets eller video output och därmed aldrig existerar på datorn med spelet.
Att det inte skapas ett registeringskrav på ditt ID som bankid och du måste ha pass/id reggat och telefonummer och hela fräset.
för att få spela är ett skämt för det skulle göra det omöjligt för fuskare för såfort dom blivit bannade hade det blivit väldigt svårt att fuska igen.
problemen är inte att folk blir tagna av fusk idag problemen är att dom kan bara skapa nytt konto.
Håller inte med. Poängen som jag förstått det är inte att motverka möjligheten att skapa fusk men att göra så att det inte är värt besväret för återförsäljarna av fusken så de hittar ett annat spel att göra det åt istället.
Så man ska bara skjuta problemet på nästa spel då? Hur tänkte du nu egentligen?
P.L.U.R
Sånt här hjälper inte ett skit
Det är som att försöka ta ner en piratsajt, 10 nya öppnas. Sen kan de verksamma i länder som inte kunde bry sig mindre
Det får helt enkelt bygga bättre anti fusk system och hålla de uppdaterade. Släpps nytt fusk så ska de inom någon dag släppa så det slutar fungera. Till slut är det inte värt längre för dom att skapa fusk. Men det kostar så klart pengar de inte vill lägga. Så de gör sånt här för syns skull till spelarna.
Här har vi sanningen, bygg bättre system jag kan tom gå med på att de får ha rätt så intrusive anti-cheat system för att komma åt fuskare.
Spelar själv mycket Escape from Tarkov, och på LABS den "högst levlade" banan så kan man inte spela utan fusk mer eller mindre för det är 90% cheaters på den banan.
P.L.U.R
Så man ska bara skjuta problemet på nästa spel då? Hur tänkte du nu egentligen?
Här har vi sanningen, bygg bättre system jag kan tom gå med på att de får ha rätt så intrusive anti-cheat system för att komma åt fuskare.
Spelar själv mycket Escape from Tarkov, och på LABS den "högst levlade" banan så kan man inte spela utan fusk mer eller mindre för det är 90% cheaters på den banan.
Att säga "bygg bättre anti-cheat" är lättare sagt än gjort. Så länge det finns mycket pengar att tjäna utan mycket till besvär så kommer dessa systemen fortsätta att hackas. Fuskare går inte att stoppa. Detta är vad jag menar med att man skjuter problemet till nästa spel för det är precis vad utvecklarna av fusken kommer att göra. Jag menar givetvis inte att det är vad spelutvecklarna/utgivarna vill göra, men det är vad som kommer att hända för som sagt - det finns pengar att tjäna.
Om där emot det plötsligt blir rättegång och risk för livstid och dylikt så är det inte riktigt lika värt att vara så publika om sitt fusk-program. Det är dom som är det främsta problemet. Tanken här är inte att stoppa fusk till 100% för det är omöjligt men att göra det svårt och/eller inte värt att utveckla fusk åt de som inte själva kan utveckla de.
Nästan alla fuskare i Destiny 2 är folk som köpt sina fusk, inte utvecklat sina egna. Det är det som är det största problemet.
Nu menar jag inte att man inte ska förbättra sitt anti-cheat heller för den delen. Såklart man ska och jag tror nog fan de jobbar på den biten också men det krävs som sagt mer än så.
Håller inte med. Poängen som jag förstått det är inte att motverka möjligheten att skapa fusk men att göra så att det inte är värt besväret för återförsäljarna av fusken så de hittar ett annat spel att göra det åt istället.
Men det är värt det sålänge det finns pengar i det. Detta stoppar dom inte ett skit eller gör det svårt för dom
Men det är värt det sålänge det finns pengar i det. Detta stoppar dom inte ett skit eller gör det svårt för dom
Jag förstår inte riktigt, vad menar du?
Så klart det alltid kommer finnas pengar att tjäna i att utveckla och sälja fusk så länge folk är villiga att köpa fusken när det inte finns något som är ett verkligt hot mot dom(varken utvecklarna eller köparna).
Att banna användarna kommer inte stoppa något och att stämma och sätta användarna inför rättegång är ännu svårare. Det är omöjligt med tanke på hur många det handlar om.
Sätt istället press på källan: utvecklarna av fusken. Åter igen, de utvecklar för att folk är villig att betala samt att det inte finns någon risk involverad.
Om det plötsligt finns risk involverat, att hamna i livstids skuld och/eller fängelse eller dylikt så kanske det inte längre är riktigt värt att publicera sitt fusk så pass som de gjort hittills. De sponsrar till och med Youtube kanaler/videor med sina fusk. Det var inte precis ovanligt att se reklam på Destiny 2 videor av PerfectAim(eller vad det nu heter) fusket. Varför? För ingenting stoppar dom och ingenting hotar dom.
Om en användare blir bannad - vem bryr sig? Användaren kan fritt göra ett nytt konto då det är gratis att spela spelen oavsett och de har tillgång till fusket åter igen. Att hårdvarubanna är inte ett problem heller, det är väldigt lätt att kringgå. Du kan bekämpa användarna hur mycket du än vill men det kommer inte räcka långt. Utvecklarna kommer alltid att finna sätt att kringgå ditt anti-cheat hur säkert du än tror det är - det är del av utmaningen till och med för många. Ju svårare det är att hacka, ju mer pengar finns det att tjäna.
Men jag tror inte att de flesta av dessa utvecklarna har i åtanke att utveckla fusk för att ruinera sina liv. De vill tjäna pengar, inte hamna i rättegång m.m.
Så jag håller verkligen inte med om att det inte gör det svårare för dom. Att hoppas på ett "foolproof" anti-cheat är en bara en dröm, något vi har velat ha sen multiplayer blev en grej överhuvudtaget. Attackera källan istället.
Att ständigt uppdatera sitt anti-cheat för att motverka de fusk finns tror jag inte heller på för den delen. Det låter bara som en dyr och menlös kamp och ingen av fusk utvecklarna kommer ta det på allvar.
Hela spelindustrin borde samarbeta och aggressivt attackera (med stämningar) varenda person/företag som säljer fusk mjukvara.
Fuskare förstör spelen och ska utrotas.
Nu ska du nog ta och vara jävligt försiktig med hur du tänker för om vi ska ha det på det viset kommer det betyda en jävla massa inskränkning i att utveckla programvara och inte minst de våldsmedel som vi kommer behöva ge staterna tillgång till för att kunna genomföra det.
P.L.U.R
Destinys problem med fuskare började ta fart strax efter spelet blev "gratis" och de lämnade Activision. Om man bannlyser man en fuskare så är det inte svårare än att skaffa sig ett annat smurfkonto tills den blir bannad. Det finns heller inga regionala restriktioner längre, så man kan spela mot allt från ryssar till vpnande kineser, inte för att alla fuskar, men många gör det. Sen kommer de alltid att ha problem med att upptäcka fuskare i god tid så länge de kör P2P istället för dedikerade servrar för PVP, kill cams hade nog inte varit fyskam heller.
Jag tror att de har resurserna, men de är inte sugna på det. De tar hellre och låtsas göra något åt saken i form av stämningar samt "cease and desist".
Jag förstår inte riktigt, vad menar du?
Så klart det alltid kommer finnas pengar att tjäna i att utveckla och sälja fusk så länge folk är villiga att köpa fusken när det inte finns något som är ett verkligt hot mot dom(varken utvecklarna eller köparna).
Att banna användarna kommer inte stoppa något och att stämma och sätta användarna inför rättegång är ännu svårare. Det är omöjligt med tanke på hur många det handlar om.
Sätt istället press på källan: utvecklarna av fusken. Åter igen, de utvecklar för att folk är villig att betala samt att det inte finns någon risk involverad.
Om det plötsligt finns risk involverat, att hamna i livstids skuld och/eller fängelse eller dylikt så kanske det inte längre är riktigt värt att publicera sitt fusk så pass som de gjort hittills. De sponsrar till och med Youtube kanaler/videor med sina fusk. Det var inte precis ovanligt att se reklam på Destiny 2 videor av PerfectAim(eller vad det nu heter) fusket. Varför? För ingenting stoppar dom och ingenting hotar dom.
Om en användare blir bannad - vem bryr sig? Användaren kan fritt göra ett nytt konto då det är gratis att spela spelen oavsett och de har tillgång till fusket åter igen. Att hårdvarubanna är inte ett problem heller, det är väldigt lätt att kringgå. Du kan bekämpa användarna hur mycket du än vill men det kommer inte räcka långt. Utvecklarna kommer alltid att finna sätt att kringgå ditt anti-cheat hur säkert du än tror det är - det är del av utmaningen till och med för många. Ju svårare det är att hacka, ju mer pengar finns det att tjäna.
Men jag tror inte att de flesta av dessa utvecklarna har i åtanke att utveckla fusk för att ruinera sina liv. De vill tjäna pengar, inte hamna i rättegång m.m.
Så jag håller verkligen inte med om att det inte gör det svårare för dom. Att hoppas på ett "foolproof" anti-cheat är en bara en dröm, något vi har velat ha sen multiplayer blev en grej överhuvudtaget. Attackera källan istället.
Att ständigt uppdatera sitt anti-cheat för att motverka de fusk finns tror jag inte heller på för den delen. Det låter bara som en dyr och menlös kamp och ingen av fusk utvecklarna kommer ta det på allvar.
Som det finns risk att sälja droger etc? Japp fungerar perfekt, ingen säljer olagliga droger
Nu ska du nog ta och vara jävligt försiktig med hur du tänker för om vi ska ha det på det viset kommer det betyda en jävla massa inskränkning i att utveckla programvara och inte minst de våldsmedel som vi kommer behöva ge staterna tillgång till för att kunna genomföra det.
Hur menar du? Varför skulle staten behöva bli inblandad i det här?
Som det finns risk att sälja droger etc? Japp fungerar perfekt, ingen säljer olagliga droger
Alltså måste det vara noll eller hundra som gäller?
Alltså måste det vara noll eller hundra som gäller?
Ne men ska man göra något är det bäst att göra det rätt.
Som att anställa någon som håller koll på vilka fusk det släpps, köper dom, undersöker, blockerar i spelet så snabbt som möjligt vilket skulle fått effekt
Istället för detta som är ett spel för gallerian. Egentligen bryr de sig inte så mycket eftersom de har massa spelare. De vill bara ha något snabbt gjort för att visa för spelarna på papper att de gör något. I stora hela är det lika många fuskare där ändå
Nu ska jag inte vara dryg, men "Bungie" är rätt duktiga på att roffa åt sig pengar också från sina fans. De kommunicerar inte alls på sin hemsida med aktiva spelare, tar tillbaka innehåll som man har betalat för. Det är också en slags stöld, eller det får man kanske inte säga?
Nu ska jag inte vara dryg, men "Bungie" är rätt duktiga på att roffa åt sig pengar också från sina fans. De kommunicerar inte alls på sin hemsida med aktiva spelare, tar tillbaka innehåll som man har betalat för. Det är också en slags stöld, eller det får man kanske inte säga?
Du godkände "stölden" när du klickade agree eller skapade ett konto, det står väl i princip som alltid att det är deras spel och de kan göra vad de vill när de vill å hur de vill även om detta innebär att din loot försvinner eller att uppdateringar förstör sparfiler etc
De kommunicerar inte alls på sin hemsida
Heheh det var samma i Destiny 1, var ett vapen helt otroligt för bra så tog det alltid minst 3 månader innan förändring.
Tror inte många där spelade sitt eget spel.
Men antar att det är lättare att stämma en ptivatperson på några x miljoner och hoppas problemet löser sig själv. Man kan ju även göra både och. Stäm fusktillverkare och bygg ett bättre anticheatsystem.
När du har privat personer som tjänar miljoner på att sälja sina fusk så tror jag detta argumentet faller ihopa lite.
Tro mig, om det fanns billigare alternativ att stoppa fuskandet, t.ex som att skapa ett bätre anticheat, så hade dom gjort detta redan.
Riot försökte, men det tog 3månader sen vart vanguard brutet och fuskandet blir bara mer och mer för varje dag..
Andra alternativet är att gå efter de stora utvecklarna av fusken, få dom att gå under.. sen ta hand om de mindre som poppar upp då de kommer ha mindre resurser överlag (blir en billigare affär att gå efter dom).
Nej, perfektionism är något jag inte tror på. Men där finns andra metoder som man kan komplettera med ett antifusksystem också. De flesta fuskprogram fungerar som injicerare i exe filer. Det kan man identifiera och därmed blockera tillgång. Om där finns realtime drm skydd så kan man säkert skapa ett realtime antifusksystem.
Problemet är i detta fallet windows, även om de kollar efter hooks/injections, kör encoding för entity tables och annat roligt så finns det flera sätt att komma runt detta och i varenda fall så ligger problemet i hur windows fungerar (och linux, då det är opensource).
Ska de verkligen få bukt på fuskar problemet så måste de istortsätt skapa sitt egna stängda operativ system med väldigt begränsad funktionalitet (egna drivers, och med egen compiler).
Jämför det med virus/trojan fighten vi haft, för att minimera spridning och möjlighet att bli infekterad så har windows i sig stängt ner så mycket de kan.. största sannolikheten att bli infekterad är om du personligen ger admin åtkomst på en infekterad fil.
Fuskarna i sig ger gladligen fusk och annat bs admin åtkomst.. i andra ord de är mer än villig att låta fusken göra vad fan de vill på skiten, vilket gör det hela svårare att stoppa..
Som det är just nu så är det en uphill battle och det är en fight ingen av spel/antifusk utvecklarna kommer vinna om inget förändras runt operativ systemen i sig..
Hur menar du? Varför skulle staten behöva bli inblandad i det här?
Ja vem fan hade du annars tänkt skulle enforca de här besluten i domstolen, tror du att folk bara magiskt gör som andra vill.
Nej de gör det pga att det finns påtryckningar i form av ekonomiska sanktioner och ett våldsmonopol som sätter dig i fängelse.
Och vad är det som står bakom båda?
P.L.U.R
Ja vem fan hade du annars tänkt skulle enforca de här besluten i domstolen, tror du att folk bara magiskt gör som andra vill.
Nej de gör det pga att det finns påtryckningar i form av ekonomiska sanktioner och ett våldsmonopol som sätter dig i fängelse.
Och vad är det som står bakom båda?
Vilken dålig attityd du har, tänker inte ens ge dig ett svar på vad du skrev.
Håller inte med. Poängen som jag förstått det är inte att motverka möjligheten att skapa fusk men att göra så att det inte är värt besväret för återförsäljarna av fusken så de hittar ett annat spel att göra det åt istället.
Resultatet blir bara att det säljs på svarta marknaden istället, är inte direkt svårt att sälja illegala saker anonymt i våran värld.
Så återigen det är speltillverkarna som måste aktivt moderera och utveckla sitt anti-fusk om man skall syssla med att saluföra online PVP spel!
P.L.U.R
Vilken dålig attityd du har, tänker inte ens ge dig ett svar på vad du skrev.
"dålig attityd" är det svaret varje gång du får ett svar du inte gillar?
P.L.U.R