Hata
Det blir ingen djupdykning idag. Jag tänkte följa upp på lite på inlägget jag skrev om Facebook för en tid sedan.
Men först vill jag uppmärksamma er på att jag äntligen skaffat en ordentlig bild där uppe, hade tänkt att ordna någon slags presentation också, men den funktionen verkar inte fungera . Vad tycks?
---
Facebook ja, denna community känns ungefär som kollektivtrafiken, något man i teorin kan bojkotta, vilket vore en dröm, men som man missar på tok för mycket om man gör det. Jag har länge avfärdat de flesta communitys, forum undantaget, för att jag inte vill simma hjärndött i samma riktning som resten av stimmet. Lunarstorm var väl mest fjortisarnas hemvist men inte enbart, någon som hört den sitens namn nämnas i något som helst sammanhang förrens den här meningen de senaste åren? Finns den ens kvar.
När jag öppnar Facebooksidan slås jag alltid av hur meningslös det hela känns. Jag skiter fullständigt i vad folk som känner folk jag känner har för sig. Och det verkar vara i stort sett allt det är bra för.
Några ljusglimtar finns det väl ändå. Jag finner nöje i att söka på ordet "hata" med varianter och se vilka grupper som hatar vad jag hatar, jag gick med i några. Diverse nyheter från musiker jag gillar, av dem som ännu är aktiva och någorlunda stora, är väl också rätt trevligt, även om det ofta drunknar i skitfloden.
En sak till, djupaste respekt till den som kan lista ut det hyfsat långsökta samband första delen av inlägget har med det andra. Håll er inom den här bloggen bara.