Fifa 0-0
Fick ett riktigt nördryck på Fifa 10 ikväll. Jag antar att det är hela min spelstil som ligger bakom egentligen, men jag nöter på i samma manér som i 09. Jag orkade bara med fyra matcher, men de följde mönstret hittills för mig: 0-0, 1-0, 0-0, 0-0.
Jag vet inte vad det är, men på något vis så har det blivit så mycket lättare att försvara sig. I 09 kunde jag ändå få stryk med 5-6 bollar eller rentav vinna med lite marginal i onlineläget, men nu grötas det mest runt i en häxkittel på mitten och de få mål jag gör skruvar jag in på hörna eller lobbar över målvakten. Att vända bort en gubbe är förvisso inte omöjligt, men ibland tycks det nästan chansartat hur det ska gå. Allt som oftast är det för lätt att bara kliva fram och lägga benet emellan; voila, anfall förstört.
Nej, Fifa 10 får stå och samla på sig lite välbehövligt damm i hyllan ett tag innan jag plockar fram det igen. Vågar man hoppas på att det är patchat och mer spelbart till jul? Grunden finns där, men små detaljer förtar helheten för tillfället.