Halo: Combat Evolved Anniversary
Spelet som gav förstapersonsskjutaren ett helt nytt ansikte är tillbaka. Den här gången är det inte bara ansiktet som är nytt, kejsaren har fått nya kläder. Riktigt stiliga sådana.
#halo-combat-evolved, #halo-combat-evolved-anniversary, #bungie, #343-industries, #halo-reach, #halo-2
Det första Halo var ett mästerverk när det kom. Att som 10-åring köra kampanjen med en polare var häftigt, för att inte tala om att panga multiplayer på Blood Gulch. Sedan dess har jag aldrig orkat sätta mig in i resterande delar i serien. Den första delen är dock speciell, väldigt nostalgisk.
Ni vet väl att de har lagt den nya grafiken på den "gamla" motorn, allt annat är exakt samma som tidigare, vilket är en fantastisk bedrift.
Jag som alltid tyckt att Halo 1 haft en otroligt medioker och repetitiv singleplayerkampanj, fast det kanske är för att jag var bortskämd med spel som Half-Life då det begavs?
Får hålla med här. För en PC spelare kändes Halo bara medelmåttigt.
Måste hålla med dig där ^^
I love the smell of napalm in the morning.
Jag tyckte kampanjen i Halo:CE för PC var helt okej. Det var bra variation mellan skjutande, springande och slirande i warthogs. Men det var ju multiplayern som dominerade. Spelade det kompetitivt en stund på Clanbase, och det var bland det roligaste som fanns. Snipea folk i bilar, döda flaggbäraren med en granat från andra sidan av banan, köra över folk med banshees... Åh, makes me all nostalgic.
Skriven av en halo-fanboi eller?
Det är bättre att fanboys än haters skriver recensionerna *host*Two Worlds 2*host*
Hellre lite onödigt hyllande än påhittade brister.
Som att välja mellan pest och kolera imo.
Jag tycker att recensioner skall vara så objektiva som möjligt, men det är dock inte möjligt när det är människor som som skriver då de kommer ha subjektiva åsikter inblandade i spelet.
Dessutom kan humör, trötthet, hype etc spela stor roll när en person gör en recension/spelar spelet.
Men å andra sidan är det ju inte lika kul att läsa en fullt-objektiv recension som en subjektiv/delvis subjektiv recension
"Bandesign av den högsta skolan" wait what? Det är ju bland det sämsta i Halo CE, dom absolut oändligt tråkiga och repetitiva banorna. Visst att storyn och fienderna och vapnena är coola men fyfan vad tråkiga dom flesta banorna är. Alla korridorer ser likadana ut och set pieces återanvänds om och om igen.
Bland det sämsta jag har spelat till PC.
"bandesignen är mästerlig" Brister helt i fantasi, snacka om att det var copy-n-paste känsla på mycket av spelet.
Vi har alla olika syn på vad som är bra eller dåligt.
Nej, detta är internet ála FZ. There can only be one opinion!