Medlem

Tycker att recensionerna har fått ett uppryck i och med Fredrik Eriksson's inträde. Shogun 2-recensionen whinade jag dock lite på då jag ansåg den vara lite väl okritisk. Men annars är Fredrik en grym skribent.

Gällande Crysis 2 så imponerade knappast mp-demot men SP verkar mer lockande.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Exim:

Det känns som FZ har 2 betyg 4/5 och 5/5

I år har ett spel fått 5/5 (det var du värd Brotherhood) och det har dykt upp en del fyror - absolut. Men vi resonerar som så att det är mer intressant att recensera stora och emotsedda spel, framför ihophafsade dussinprodukter. Dessa är ofta (men långt ifrån alltid) bättre än genomsnittet. Fast å andra sidan, när vi ger hajpade spel (Dead Space 2) lite "sämre" betyg (3/5 är fortfarande bra!) så är det också fel - enligt er.

Mitt tips: läs texterna som skribenternas subjektiva åsikter och inte som en absolut sanning. Jag tror att man sover mycket bättre om man inte blir upprörd av ingenting.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Segas:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Segas:

* New York, New York
* Välj spelsätt – nu enklare än någonsin

Yay, givande plus för ett spel...lust att utveckla det där? Vart spelet utspelar sig har väl inte mycket med ett betyg att göra?

"Spelet är vackrare än originalet och de stora områdena finns kvar. Skillnaden den här gången är att de får dela utrymme med en rikare flora av platser. Resan är imponerande; från Manhattans skyline till stinkande kloaker och breda avenyer med spektakulära katedraler till raserade tunnelbanegångar långt under jorden."

Eftersom du uppenbarligen inte ens tagit dig tid att läsa första sidan av recensionen kanske det inte är så konstigt att du inte fattar. Nästa gång föreslår jag att du försöker ta reda på sån information själv innan du dumförklarar dig själv i forumet..

Dumförklarar? Hur jävla dum får du själv vara? Slukar du verkligen denna idioti till recension som seriös? Att ens våga betygsätta ett spel så högt när t.om spelet saknar sparfunktioner och det är en rakt-av-konsolifiering är bara idiotiskt. Om spelet ska tillägnas DirectX11 i "en patch", borde recensionen skapas efter det.

Kryp tillbaka under samma sten du kom ifrån ditt jävla kryp.

Nu tycker jag att vi ska vara snälla och glada (det är faktiskt onsdag och Mästerkocken på TV. Hurra!). DX11 är knappast en anledning till att göra en ny recension. Varför skulle det vara? Spelet är fortfarande vansinnigt snyggt. Att det saknar sparfunktion är ett minus, vilket jag också påpekar.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dejavo:

Tycker att recensionerna har fått ett uppryck i och med Fredrik Eriksson's inträde. Shogun 2-recensionen whinade jag dock lite på då jag ansåg den vara lite väl okritisk. Men annars är Fredrik en grym skribent.

Gällande Crysis 2 så imponerade knappast mp-demot men SP verkar mer lockande.

Tack, tack! Jätteskoj att höra. Och tar såklart åt mig av din kritik också (länge leve konstruktivitet!)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Exim:

Det känns som FZ har 2 betyg 4/5 och 5/5

http://www.fz.se/artiklar/spel/20101012/medal-of-honor/?page=...

Inaktiv

Det va ett jädra gnäll här inne då, läs inte recensionerna om ni anser dem så tråkiga då? Köp spelet själv och få dig en egen uppfattatning! Ibland kan detta vara det enda alternativet eller så blir det en liten överraskning.

Jag finner i alla fall de recensioner på FZ som jag har läst intressanta och trevliga. (Personlig åsikt, om detta nu är tillåtet..).

Medlem

Till alla grafikkåta gnälliga personer som slumpmässigt ordbajsar DX11, Open GL och dylikt. Ack, jag trodde ett spel var mer än bara en vacker yta?

Medlem

Helt okej recension, nu har jag inte spelat spelet så jag kan inte säga så mycket om betyget men det verkar väl motiverat.

Men... kommentarerna visar också varför jag knappt besöker sidan längre, jag har väl också gnällt på saker under min tid här men jag tycker dock det har varit motiverat, detta känns mer som gnäll för gnällandets skull, som om det har blivit en norm bland användarna att gnälla.

Jag är inte ensam om att ha flytt skepp bland mina vänner, efter drygt 10 år i trogen tjänst kastar vi in handduken, om detta är den nya generationens arena så säger jag tack men nej tack.

Får hoppas ni hittar en bra lösning på problemet, jag kommer hänga någon annanstans så länge.

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag bryr mig inte.

Tack för förtydligandet.

Avstängd

Hade skoj i demot iaf!
Är det bara jag eller har spel börjat bli billiga (299??) iaf säkert värt det.
*köpa*

Medlem
Skrivet av Tompa:

Rörande snacket om köpta recensioner: kan vi inte lägga ner det?

Lyssna på Tomas, snälla!

Angående recensionen. Jag är inte övertygad om att jag kommer att hålla med recensenten angående detta spel då jag generellt gillar PC-spel mer än konsolspel.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

Ni som tycker att denna recension är köpt.. hahaha. Då har ni inte läst gamereactors.. där har ni en samling idioter på riktigt.

Medlem

Detta lär inhandlas så snart priset sjunkit en aning och ett andra grafikkort sitter i burken. Antagligen i samband med släppet av den nya ati folding klienten.

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Meh. Känns som att tvåan är portat från konsol. Det kanske är tur att jag tycker att ettan är ett helt värdelöst spel, för nu slipper jag lägga ut pengar på ännu en konsolport.

Inb4pcfanboy trololol.

Testpilot

Bara att inse , det hänger många bittra individer på detta forum.

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Segas:

* New York, New York
* Välj spelsätt – nu enklare än någonsin

Yay, givande plus för ett spel...lust att utveckla det där? Vart spelet utspelar sig har väl inte mycket med ett betyg att göra?

"Spelet är vackrare än originalet och de stora områdena finns kvar. Skillnaden den här gången är att de får dela utrymme med en rikare flora av platser. Resan är imponerande; från Manhattans skyline till stinkande kloaker och breda avenyer med spektakulära katedraler till raserade tunnelbanegångar långt under jorden."

Eftersom du uppenbarligen inte ens tagit dig tid att läsa första sidan av recensionen kanske det inte är så konstigt att du inte fattar. Nästa gång föreslår jag att du försöker ta reda på sån information själv innan du dumförklarar dig själv i forumet..

Dumförklarar? Hur jävla dum får du själv vara? Slukar du verkligen denna idioti till recension som seriös? Att ens våga betygsätta ett spel så högt när t.om spelet saknar sparfunktioner och det är en rakt-av-konsolifiering är bara idiotiskt. Om spelet ska tillägnas DirectX11 i "en patch", borde recensionen skapas efter det.

Nu tycker jag att vi ska vara snälla och glada (det är faktiskt onsdag och Mästerkocken på TV. Hurra!). DX11 är knappast en anledning till att göra en ny recension. Varför skulle det vara? Spelet är fortfarande vansinnigt snyggt. Att det saknar sparfunktion är ett minus, vilket jag också påpekar.

DX11 är vad spelet borde vara. Att det används DirectX9 har ingenting med PC att göra, bara ren överlappning så konsolerna ska kunna få skiten fortare. Crysis handlar bara om snygg grafik från en imponerande grafikmotor. Så som Crysis ser ut nu har det inte gått långt i utvecklingen från första Crysis. Sen att spelet inte ens har en normal sparfunktion borde ju rata spelet ganska hårt...men det är väl nån funktion på konsoler som gör att det inte kan sparas ordentligt. Patch där med, i framtiden?

Medlem
Skrivet av SuperNova:

Ni vet att det finns en inställning i Crysis (suit sortcuts eller liknande) som gör växlandet mellan de olika lägena mycket smidigare va?

Tex dubbelklicka på sprint för maximum speed, dubbelklicka på ducka för cloak osv.

Fast den inställningen gav ändå inte tillräckligt bra flöde och kontroll i suit-hanteringen, och suiten var ju själva kärnan i spelet. Det man såg på trailers till 1:an var ju hur man skulle kunna glida snyggt mellan olika lägen, ex. kuta som en dåre och mitt i ett hopp gå över till strength och nita någon. Kan inte förstå hur de tänkte när de inte lade in unika keybinds för varje suit-läge.

Personligen rotade jag runt i config-filer och ordnade detta själv och tyckte spelet blev extremt mycket roligare.

Mycket kul att höra att de fixat detta till uppföljaren, rabiata konservativas vrede till trots.

Skrivet av Segas:

Hur kan kommentarer som denna INTE resultera i en direkt ban?

Snälla FZ, sänk toleransnivån! Det är extremt jobbigt att få ut något vettigt ur dessa diskussions-trådar pga. bruset/all skit som skrivs.

Medlem

Folk är aldrig nöjd på den här sidan. Om ett spel får ett bra betyg så gnälls det och om ett spel får ett dåligt betyg så gnälls det. FZ kanske ska slopa betygen.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

Tjooo!

Nu måste jag fan göra ett inlägg här (och nej, jag gör inte ett konto bara för detta inlägg, jag har ett annat men kommer inte ihåg lösen och den är reggad på en mail jag inte använt på 100 år).

Måste säga det att det är ett J*vla gnäll på folk här.
Dåliga, negativa kommentarer stup i ett. Om ni har något negativt att säga, någon kritik att ge, snälla, spy då inte bara ur er galla!
Hur vore det om ni kanske gav något konstruktivt istl? Förklarade lite vad ni tycker är fel, hur skulle det kunna göras bättre? istl för "VILKET SKIT" "DÅLIGT BETYG" "NI SÄLJER ER!"

Ser ingen av er som gnäller faktiskt säger något vettigt, ni bara härjar om att saker är dåliga men inte mer än så.

Jag har följt FZ sen dom var en ren-odlad Quake sida, och när dom började syssla med annat så fortsatte jag följa dem. Och enligt mig har FZ alltid leverarat hög-klassig lektyr till folket (eller till mig iaf).
Jag hängde lite på bluesnews förr i tiden men inget mäter sig med FZ enligt mig, det är därför dom är DEN sidan jag läser på om jag vill veta något om nått spel eller vad som händer på marknaden.

(Fanboy, bla bla bla) ja ja, what ever, men det är jag, som F*N, älskar FZ och det dom gör.
Vill bara säga det, keep up the good work! och fortsätt som ni gjort och gör!

Har också varit med sen första början. alla satt och plöjde Quake och hinkade jolt tills ögon blev missfärgad, Allt var frid och fröjd med andra ord. Sen kom trollen och communityn utsattes för stora härjningar men jag tycker fortfarande att FZ-recensioner är de jag litar på. För skeptikern finns ju alltid zero punctuation. Perfekt ställe när jag känner att spelutvecklingen är på väg åt fel håll. kanske bara jag som börjar bli gammal eller så är det så att familj och jobb gör att man spelar på ett annat sätt (inte lika hardcore) men vilken betydelse har directscmex 11 i slutändan? Crysis tröttnade jag på en fisblink medan fyrkantiga gamlingar utan flashigt ljus och annat lull lull lever kvar i hjärtat tack vara känslan som infann sig.

Medlem

Multiplayer-demot var vansinnigt skoj. Speciellt eftersom jag ÄGER allt motstånd i det. Det är svårt att inte hamna i topp enligt mig. Vet inte varför folk verkar suga såpass på det.

En annan grej: Har köpt spelet via Steam, och kommer inte kunna spela förän 00.30 ikväll, medans vissa som köpt det i butik kan spela det redan nu verkar det som??

signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nja, vi får nog ta fram kalkylatorn på din gamla P200 och kontrollräkna din statistik en smula. Långtifrån 90% av spelen vi testar får 4 i betyg (eller uppåt), snarare cirka 35% om vi tittar på 2010 år recensioner. Att det släpps riktigt bra spel på ett år låter inte som en omöjlighet för mig. Kika själv i listan. När vi går emot strömmen blir nästan lika mycket skäll som i denna tråd

Jag gjorde som du sa och tittade igenom listan och jag tycker fortfarande att det är alldelles för generösa betyg ni ger ut. Nu kan ju detta visserligen bero på det värdelösa "Bäst av 5" betyget ni har.

Jag menar att ni ger det ultimata skitspelet Kane & Lynch 2 (med speltid på 4 timmar) 4/5 ja....behöver jag säga mer??

Hursomhelst angående Crysis. Nej jag kommer aldrig köpa det. Möjligtvis Beg. för 200:-
Sitter hellre och lirar Zelda:Twiligight Princess istället eller nått. (Har ingenting mes Crysis och göra men blev helt plötsligt sugen på det bara )

DET är kvalité det, istället för sån här smörja

Medlem

Nu är det iallafall släppt!

Medlem

Vad exakt hatade fansen? Men men, bra recension! Man blir sugen att lira

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nja, vi får nog ta fram kalkylatorn på din gamla P200 och kontrollräkna din statistik en smula. Långtifrån 90% av spelen vi testar får 4 i betyg (eller uppåt), snarare cirka 35% om vi tittar på 2010 år recensioner. Att det släpps riktigt bra spel på ett år låter inte som en omöjlighet för mig. Kika själv i listan. När vi går emot strömmen blir nästan lika mycket skäll som i denna tråd

Jag gjorde som du sa och tittade igenom listan och jag tycker fortfarande att det är alldelles för generösa betyg ni ger ut. Nu kan ju detta visserligen bero på det värdelösa "Bäst av 5" betyget ni har.

Jag menar att ni ger det ultimata skitspelet Kane & Lynch 2 (med speltid på 4 timmar) 4/5 ja....behöver jag säga mer??

Hursomhelst angående Crysis. Nej jag kommer aldrig köpa det. Möjligtvis Beg. för 200:-
Sitter hellre och lirar Zelda:Twiligight Princess istället eller nått. (Har ingenting mes Crysis och göra men blev helt plötsligt sugen på det bara )

DET är kvalité det, istället för sån här smörja

Recensenten håller helt enkelt inte med dig om det, deal with it. Ett betyg är inte en universell sanning, jag förstår inte hur så många kan få för sig det. Bara för att du inte nödvändigtvis håller med om en recension gör det inte den felaktig på något sätt.

Medlem

Fansen borde skämmas!? slutar denna review med. Fansen borde inte skämmas och visar tydligt att vissa här på fz inte vet vad de pratar om. Om du kramar din xbox ps3 mm så sluta läsa nu! Ni som är fans håller nog med denna artikel. http://www.dasreviews.com/das-latest-greatest/crytek-doomed-c...

Medlem

Sämsta möjliga start för Crysis 2...

Fick hem skivan igår, väntade tålmodigt medans alla 10 GB installerades på HDD:n, tankar hem patchen (som ska tydligen ta bort "Press start" bla). Startar upp spelet, nu jäklar ska här spelas, bara för att få upp "Tyvärr det här spelet kan inte spelas förrän den 24:e"
WTF, piraterna har nu spelat detta spel i över en månad, vem bryr sig om man kan spela spelet en dag mer eller mindre. Nu får det ligga och vänta, lär inte ha tid ikväll, imorgon eller i helgen...
Irriterande!
Lär dock inte gnälla på själva spelet förrän jag har spelat det dock.

Edit: spellcheck

signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Fansen borde skämmas!? slutar denna review med. Fansen borde inte skämmas och visar tydligt att vissa här på fz inte vet vad de pratar om. Om du kramar din xbox ps3 mm så sluta läsa nu! Ni som är fans håller nog med denna artikel. http://www.dasreviews.com/das-latest-greatest/crytek-doomed-c...

Bra artikel över ett väldigt konsolskadat spel.

Fan va mkt grafik options man hade, eller? ;P

Fy fan är väl det enda man kan säga.

Medlem

Grymt jobbigt för jag ÄLSKAR Killzone 3 och kan inte få nog av det men Crysis 2 är (nästan) lika bra

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

Tjooo!

Nu måste jag fan göra ett inlägg här (och nej, jag gör inte ett konto bara för detta inlägg, jag har ett annat men kommer inte ihåg lösen och den är reggad på en mail jag inte använt på 100 år).

Måste säga det att det är ett J*vla gnäll på folk här.
Dåliga, negativa kommentarer stup i ett. Om ni har något negativt att säga, någon kritik att ge, snälla, spy då inte bara ur er galla!
Hur vore det om ni kanske gav något konstruktivt istl? Förklarade lite vad ni tycker är fel, hur skulle det kunna göras bättre? istl för "VILKET SKIT" "DÅLIGT BETYG" "NI SÄLJER ER!"

Ser ingen av er som gnäller faktiskt säger något vettigt, ni bara härjar om att saker är dåliga men inte mer än så.

Jag har följt FZ sen dom var en ren-odlad Quake sida, och när dom började syssla med annat så fortsatte jag följa dem. Och enligt mig har FZ alltid leverarat hög-klassig lektyr till folket (eller till mig iaf).
Jag hängde lite på bluesnews förr i tiden men inget mäter sig med FZ enligt mig, det är därför dom är DEN sidan jag läser på om jag vill veta något om nått spel eller vad som händer på marknaden.

(Fanboy, bla bla bla) ja ja, what ever, men det är jag, som F*N, älskar FZ och det dom gör.
Vill bara säga det, keep up the good work! och fortsätt som ni gjort och gör!

Hurra för arga patrioter!

signatur

Everybody needs help.

Skriv svar