Magisk konst från kultklassade Blade Runner
Är väl ganska uppenbart med både nyheten och innehållet att det handlar om arbetsmaterial från när spelet skapades och att det nu finns, som extra material, för nedladdning.
Fortfarande lite förvirrad.. Menar du att det finns som extra material för de som köpt spelet för 10 år sedan? Eller är det extra material som alla kan ladda ner? Är det då bara screenshots det rör sig om?
Vadå luddigt... Det är bilder tagna på spelet -- av utvecklingsteamet -- under tiden det skapades. Sakerna kanske skapades i HD men datorerna klarade inte av det på den tiden så självklart skeppades spelet med sämre grafik. Nu har man laddat upp de screenshots som uttvecklarna tog
..
Hur svårt kan det vara att fatta egentligen?
tycker inte det var svårt att förstå.
tur att vi lever i en tid då vi inte behöver oroa oss för att utvecklare håller tillbaka vad dom kan göra med spel...
LoL?
Sweet!
Nu, kan någon leta upp gubbarna från Looking Glas Studios som gjorde konceptgrafiken till Thief: DS och trolla fram deras bilder i höga höga upplösningar? Det skulle vara den utlimata julklappen! ^_^
I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder
Tack för tipset, min favvisfilm...
tur att vi lever i en tid då vi inte behöver oroa oss för att utvecklare håller tillbaka vad dom kan göra med spel...
LoL?
+1
Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64
Shit, nu måste jag gå ned i förrådet leta efter detta underbara spel, blev lite sugen nu att bara provinstallera det. Dock kommer man ju troligtvis bli besviken på grafiken efter att man har sett dessa vackra bilder.
+1 för ett nytt Blade Runner spel, sån god stämning...
//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\
LoL?
+1
Ja "polygontätheten" är på tok för ofta ~2007 minus nivå.
(extrem fall ~2002).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Hemsidan funkar inte för 5 öre tyvärr...
Ett av de bästa äventyrsspelen någonsin!
Utan tvekan. Jag har iofs en svag punkt för många av de gamla klassiska äventyrspelen, såsom Day of the Tentacle, Monkey Island, The Dig osv, men Blade Runner slår nog dom alla. Så många variationer på händelserna, så charmig och (för den tiden) oerhört imponerande grafik, och så bra manus och röstskådespeleri.
Men som sagt, jag vill inte installera det igen, då verkligheten nog aldrig kan slå mina minnen av det
Jag ser mer än gärna att man gör en "Monkey Island" av det här spelet, dvs att man gör en exakt remake med enbart uppdaterad grafik och uppdaterat ljud men att hela spelet annars är återskapat exakt som originalet (som förövrig imho är ett av de absolut bästa äventyrsspel dom någonsin gjorts).
"Bladerunner SE" ftw