Hundnamn!
Jag har för mig att man skall försöka döpa sin hund med S i namnet då de lyssnar extra bra till det ljudet.
Sist jag ansvarade för namngivning till en hund blev det "Rhesus".
Jag diggar W4rhogs förslag - Precious.
Bästa hundnamnet "onscreen" måste vara Chavy Chase hund "Yellow dog".
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Jag har för mig att man skall försöka döpa sin hund med S i namnet då de lyssnar extra bra till det ljudet.
Sist jag ansvarade för namngivning till en hund blev det "Rhesus".
Jag diggar W4rhogs förslag - Precious.
Bästa hundnamnet "onscreen" måste vara Chavy Chase hund "Yellow dog".
Samson the Sadducee Strangler?
Silus the Syrian Assassin?
Remember when you were young? You shone like the sun
gäller inte det bara för katter?
jag tycker inte du ska vara så insnöad på att det är en hona eller hane. ge den ett coolt namn bara, som ARON!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Hehe, schysst tajmning, Jag är numera också en ny stolt ägare av en 6 månader "gammal" Schäfer-hane, som döps till Dex, men som jag kommer kalla Dexster
Med tanke på alla jehovas vittnen, försäljare och dylikt som förhoppningsvis kommer att "försvinna" hemma hos dig så är det nog ett passande namn8)
SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition
Jag älskar historiskt klingande namn.
Jag har haft ungefär 9 katter i mitt liv. Alla som jag tillåtits namnge har haft "historiska" namn.
Jag har haft katter som fått namn från den grekiska filosofiska skolan: Platon, Sokrates, Aristoteles.
Jag har haft två andra katter som haft romerska namn:
Caligula och Arminius (även om denne var tysk)
En katt fick namnet Ansgar.
Sedan frångick jag det evolutionära och namngav de tre sista, varav två jag har i mitt hem idag: Mengele (eftersom denne ständigt tar in levande möss och fåglar utan att döda dem, men likväl plågar dem) Nelson (brittiske admiralen) och den siste Giap, dels för att ögonen knappt går att se, men också för att denne aldrig visar sig, utom när det är matdags.
döp den till tsurupettan ffs!
KATCHINGA PANG PANG PANG
Jag älskar historiskt klingande namn.
Jag har haft ungefär 9 katter i mitt liv. Alla som jag tillåtits namnge har haft "historiska" namn.
Jag har haft katter som fått namn från den grekiska filosofiska skolan: Platon, Sokrates, Aristoteles.
Jag har haft två andra katter som haft romerska namn:
Caligula och Arminius (även om denne var tysk)
En katt fick namnet Ansgar.
Sedan frångick jag det evolutionära och namngav de tre sista, varav två jag har i mitt hem idag: Mengele (eftersom denne ständigt tar in levande möss och fåglar utan att döda dem, men likväl plågar dem) Nelson (brittiske admiralen) och den siste Giap, dels för att ögonen knappt går att se, men också för att denne aldrig visar sig, utom när det är matdags.
mohammed? både historiskt och aktuellt
Efter mycket funderingar och drösvis med förslag fann vi till sist ett namn: Tanja!
Påminner om morsans hund... Den var redan döpt när hon hämtade den så i alla papper stod det att det hette "Henrik" - Helt otroligt!
Jag tycker inte att djur skall heta nutida människonamn om det inte är för att vara rolig. Det är lite som när ett par köper en katt och börjar kalla varandra för mamma och pappa.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Hmm Varför inte göra som en i min klass döper hästen till spindel och hamtern till fåret..
Hunden får bli Apan