Sämre ekonomi slutet för PS3?

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Exakt VAD är det som göra att KZ2 är så mycket mer tekniskt framstående än andra spel, mer än att det har vissa texturer som är något mer högupplösta?

Rent TEKNISKT vet jag inte vad för nytta det gör för dig. Programmerar du? i så fall rekommenderar jag:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=41998&page=14

Tech interview:
http://www.gametrailers.com/player/43388.html?type=

Eller guerillas games tech dokument:
http://www.develop-conference.com/developconference/downloads...

Där kan du få hur mycket info som helst och bör täcka en del av dina "tekniska behov".

Rekommenderar denna också:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=160629

Vissa texturer?! snälla...
Det som gör KZ2 mer framstående från resten är att det är det snyggaste spelet på marknaden. Som erbjuder effekter, texturer, atmosfär som inget spel idag har gjort. Nedan är flertal exempel:

Rökintensiteten/detalrikedommen

Partikel effekter

Ljuset effekterna

Deferred Rendering teknik

(TEXTUR FEST!)

Avancerad fysik

Skuggor på allt inklusive bråte

Avancerad motioncaputre med inkluderad ragdoll och balans AI. Allt reagerar efter vart dina kulor träffar:

Dina medhjälpares hjälper verkligen dig. Helghast till höger skjuts då du är hindrad med att ladda om

FÖRSTA spelet i världen som har cover system i första persons vy. Dessutom fungerar det fantastiskt bra

Sedan har vi inte nämnt något om Multiplayer delen som är unik i sig. De har lånat lite från Cod4 vad gällande perks och tagit klass systemet från Team Fortress 2 och skapat ett unikt flerspelar läge.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror inte en sekund på att KZ2 kommer ge samma episka känsla som när man lirade Call of Duty 2 första gången och stormade Normandy(eller om det var ettan?), så förstår verkligen inte var denna "atmosfär" och annat tjafs som beskrivs om Kz2 kommer ifrån.

SÅ mycket fail i ditt uttalande. Dessa gif: s motsätter allt du skrev.

KZ2 vs cod2 och andra shooters:

COD2 och retsen:

KZ2:

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

^- Skulle det där inlägget vara seriöst?

EDIT: Att ens Sony Defense Force existerar bevisar ju bara hur löjligt detta är...

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

OOOH jävlar vad episkt det där är, fan, du vann nog allt redmac!
och sen vad som defineras episkt är helt objektivt, men jag kan berätta en anekdot från CoD2 ;

Tänk dig att du springer med dina kamrater för att stävja den tyska invasionen i Stalingrad, ni har kommit till en relativt öppen del i staden och har nyss lugnat ner er, ni letar efter vapen och ammunition för denna del av staden är en viktig strategisk punkt, så ni skyndar er.

Poff, så flyger det rökgranater överallt, ni kollar på varandra och tänker att snart så kommer dom, och sätter er i position för att invänta den stundande tyska anfallet...
Ni hör hur dom tyska soldaterna skriker en massa ord som du ej kan förstå, dom låter arga och du anar att dom bär strategiska ord, det blir ännu en gång helt tyst.

Och sen hör du krigsropen, och enorma mängder tyskar kommer springandes ur röken, du tar sikte och skjuter, du träffar men för varje soldat du skjuter ner så kommer två mer, du räds för att din sista stund är kommen men då hör du att något kommer bakifrån, och det är fler ryska soldater, du är räddad!

Ett stycke episk strid, och det finns mycket mer att hämta i CoD2 (men nu handlar inte tråden om det).

Skrivet av redmac:

Tycker faktiskt det är förvånande hur hårt du försvarar ett spel som inte har kommit, det här får mig att tänka på innan Crysis hade kommit, fyfan vad snyggt det var, allt gick att förstöra och du kunde springa VAR DU VILLE, men gissa vad?

Dom höll inte sina uppblåsta rykten, och det blev mediokert (som t.ex Halo3), och med nästan 100% säkerhet kommer samma sak hända med KZ2.
Så snälla, blås inte upp en balong, för när du har blåst upp den för mycket så spricker den och du kommer bli väldigt, väldigt misnöjd.

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

KZ 2 ser fruktansvärt snyggt ut :3 måste verkligen ha det sen.

signatur

Rawr

Medlem

"Heliga kor" ska slaktas hos Sony skriver IDG. Är din Playstation lika mycket värd som sitt plastskal om Sony skrotar PS3. Inga nya spel och ingen onlintjänst.

Jag tippar på detta och har alltid tippat fel

signatur

Det var detta...

Medlem

KZ 2 ser roligt ut, men undrar om inte redmac försöker försvara ett spel lite för mycket :P..

Medlem
Skrivet av redmac:

Förstår verkligen inte fortfarande varför man ska ta bort en relevant plattform bara för att det passar sig.

Problemet är att denna "relevanta" plattform inte spelar på samma spelregler då den hela tiden kan uppgraderas och använder inte de special komponenter som konsollerna gör. End of discussion.

Så att ps3 släpptes senare med nyare teknologi mot dom andra konsolerna räknas inte då heller utan är en egen kategori? Struntprat, i verkliga världen spelar man inte med samma regler och det är bara att acceptera. Redmac, du jobbar och har råd med en maffig PC, sluta upp med galenskaperna.

Medlem
Skrivet av Greger:

http://www.globalstudio.com/cody/killzone5.gif

OOOH jävlar vad episkt det där är, fan, du vann nog allt redmac!
och sen vad som defineras episkt är helt objektivt, men jag kan berätta en anekdot från CoD2 ;

Tänk dig att du springer med dina kamrater för att stävja den tyska invasionen i Stalingrad, ni har kommit till en relativt öppen del i staden och har nyss lugnat ner er, ni letar efter vapen och ammunition för denna del av staden är en viktig strategisk punkt, så ni skyndar er.

Poff, så flyger det rökgranater överallt, ni kollar på varandra och tänker att snart så kommer dom, och sätter er i position för att invänta den stundande tyska anfallet...
Ni hör hur dom tyska soldaterna skriker en massa ord som du ej kan förstå, dom låter arga och du anar att dom bär strategiska ord, det blir ännu en gång helt tyst.

Och sen hör du krigsropen, och enorma mängder tyskar kommer springandes ur röken, du tar sikte och skjuter, du träffar men för varje soldat du skjuter ner så kommer två mer, du räds för att din sista stund är kommen men då hör du att något kommer bakifrån, och det är fler ryska soldater, du är räddad!

Ett stycke episk strid, och det finns mycket mer att hämta i CoD2 (men nu handlar inte tråden om det).

Skrivet av redmac:

Tycker faktiskt det är förvånande hur hårt du försvarar ett spel som inte har kommit, det här får mig att tänka på innan Crysis hade kommit, fyfan vad snyggt det var, allt gick att förstöra och du kunde springa VAR DU VILLE, men gissa vad?

Dom höll inte sina uppblåsta rykten, och det blev mediokert (som t.ex Halo3), och med nästan 100% säkerhet kommer samma sak hända med KZ2.
Så snälla, blås inte upp en balong, för när du har blåst upp den för mycket så spricker den och du kommer bli väldigt, väldigt misnöjd.

Vart inte ett dugg imponerad av giffarna för att jag lirat FPS sedan Doom. Har sett det där förut med sämre grafik och spel där det utspelar sig från "ögonen" på sin karaktär är ju absolut INGET nytt, va fan du nu menade med det Redmac. Lira The darkness eller nåt så sparar du dom där 699kr för Kz2.

Medlem

Googla sony defense force, så får du se att sidan drivs av 360 fanboys som vill driva med ps3 fanboys. Snyggt att du använde en bild med deras logo. Teh irony.

Medlem
Skrivet av redmac:

Förstår verkligen inte fortfarande varför man ska ta bort en relevant plattform bara för att det passar sig.

Problemet är att denna "relevanta" plattform inte spelar på samma spelregler då den hela tiden kan uppgraderas och använder inte de special komponenter som konsollerna gör. End of discussion.

Så att ps3 släpptes senare med nyare teknologi mot dom andra konsolerna räknas inte då heller utan är en egen kategori? Struntprat, i verkliga världen spelar man inte med samma regler och det är bara att acceptera. Redmac, du jobbar och har råd med en maffig PC, sluta upp med galenskaperna.

Snälla du, det finns väl en anledning till att tidningar och siter som gamespot, ign etc enbart jämför PS3 med 360 och ger fan i att inkludera PC i dessa jämförelse. Som jag sa innan, du jämför ju inte grafiken med ett wii, eller hur? Varför? jo för att det inte är rimligt, vilket du själv påpekade i ett tidigare inlägg. Det verkar alltså som att det är du som exkluderar format för att det skall passa dina åsikter.

Inaktiv
Skrivet av Prehn:
Skrivet av redmac:

Snälla du, det finns väl en anledning till att tidningar och siter som gamespot, ign etc enbart jämför PS3 med 360 och ger fan i att inkludera PC i dessa jämförelse. Som jag sa innan, du jämför ju inte grafiken med ett wii, eller hur? Varför? jo för att det inte är rimligt, vilket du själv påpekade i ett tidigare inlägg. Det verkar alltså som att det är du som exkluderar format för att det skall passa dina åsikter.

Nu säger inte jag 360/PS3-spel ska jämföra med PC-spel, då jag inte orkar ge mig in i den diskussionen, men PC delar fortfarande de flesta multiplattformstitlarna med just 360 och PS3, något som Wii normalt inte gör. Så på någon nivå måste ju i alla fall utvecklarna anse att PC:n är jämförbar med 360/PS3, annars skulle de väl utveckla en helt fristående version av spelet till PC, som de brukar göra till Wii. Hårdvaran i 360 respektive PS3 har också mer likheter med hårdvara till PC, även om den uppdateras med jämna mellanrum, än vad de har med den hårdvaran som sitter i Wii.

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av redmac:

Man lämnar ute Wii för att Wii använder typ 8 år gammal teknologi, men man kan fortfarande jämföra en PC med hårdvara som släpptes 2006 med en PS3 och man skulle fortfarande kunna toppa, det blir samma generation. Säg t.ex. 3st 8800 Ultra kort i TriSLI på ett nForce 680i moderkort tillsammans med dåtidens kraftigaste processor. Visst blir det mycket dyrare än både en PS3 eller ett Xbox 360 men det betyder inte att det ska lämnas ute ur leken, Xbox 360 kostar ju hälften så mycket som ett PS3 men de jämförs ju hela tiden.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av redmac:

Man lämnar ute Wii för att Wii använder typ 8 år gammal teknologi, men man kan fortfarande jämföra en PC med hårdvara som släpptes 2006 med en PS3 och man skulle fortfarande kunna toppa, det blir samma generation. Säg t.ex. 3st 8800 Ultra kort i TriSLI på ett nForce 680i moderkort tillsammans med dåtidens kraftigaste processor. Visst blir det mycket dyrare än både en PS3 eller ett Xbox 360 men det betyder inte att det ska lämnas ute ur leken, Xbox 360 kostar ju hälften så mycket som ett PS3 men de jämförs ju hela tiden.

Så du menar att du skall jämföra PS3 och Xbox 360 med 2-3 år gammal PC-hårdvara? Ni får gärna jämföra vad ni vill med vad ni vill, allt jag säger är att ingen seriös sida/tidning skulle jämföra PC mot PS3/Xbox av helt uppenbara skäl. Skäl som jag tar för givet men uppenbarligen inte ni.

Medlem

Vad är en seriös sida? Är det en där man får sparken om man inte sätter tillräckligt högt betyg på ett spel? Eller där man inte är helt opartisk i sitt tyckande?

Inaktiv

Jobbiga grafikbögar.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Vad är en seriös sida? Är det en där man får sparken om man inte sätter tillräckligt högt betyg på ett spel? Eller där man inte är helt opartisk i sitt tyckande?

Ja det var precis det jag menade (ironi). Gamespot är väl inte den enda spelsidan på nätet? Som sagt var ni får tycka vad ni vill, men i min bok, och fler med mig så är det sunt förnuft som säger att man inte jämför dator med konsoll. Det hade väl varit jämförbart om man släppte en PC var 5:e år och som inte gick att uppgradera, men nu är det inte så.

Skrivet av Hoppsan:

Jobbiga grafikbögar.

Vad har bögar med grafik att göra?

Inaktiv

Det är rent fjolligt fjantigt med det viktiga att en pryl möjligtvis är lite bättre än en annan,
är det viktigare med bättre grafik än spelglädje då är man ingen gamer, utan en grafikbög en fjolla helt enkelt.

Medlem

Ja jag vete fan varför man ska hypa grafik så överdrivet mycket. Fable 2 har ju inte direkt den bästa grafiken men sjukt bra story och jag njuter fan av att spela det hela tiden.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

http://kotaku.com/5123292/sony-to-close-major-divisions-next-...

Vet ej om denna har kommit upp i tråden, men ps3an har ju kostat Sony så mycket och att överge den nu när dom vunnit formatkriget och tjäna pengar på det istället skulle väl inte vara helt omöjligt? Sony kanske skulle behöva lägga ner sin speldivision ett tag och försöka komma tillbaka om en generation eller två. Konkurrensen från Wii och 360 kanske bara blev för mycket tillslut kombinerat med den ekonomiska krisen? Som sagt, har svårt att se Sony stänga ner sin TV och digitalkamera division.

Inaktiv

Allt är väl sagt x3 men en grej har inte tagits upp. PS3 har ett grymt övertag i den mycket kompetenta blåstråle-spelaren, vill man ha en bra blu-ray spelare får man "tv-spelet ps3" på köpet, även cd-spelaren (ljudmässigt då) håller hög klass jämfört med mid/high-range fincd-spelare. dvd-diton är ju standard, inget speciellt. …Så när sony får ordning på vad ps3:an egentligen är för något och vem som ska köpa den och hur den ska marknadsföras kommer den att gå en ljus framtid till mötes. Spelmäsigt är det väl som vanligt att bäst titlar vinner (och det handlar ju inte alltid bara om ren prestanda eller hur fint cigarettrök kan återges) men det vet ju ni grabbar mer om än jag? Kärlek till en gammal vän, varumärkeslojalitet och lite fint gammalt "PC vs. MAC" - käbbel kommer alltid att finnas men ingen konsol slår ju ps3 vad det gäller mångsidighet och prestanda/utvecklingsmöjlighet i dagsläget om man lyfter blicken från enbart gamandet, men jag kanske är fel ute med en typen av argument. Intressant snack i övrigt trots uppenbara lojaliteter.

Inaktiv

Isåfall borde väl Sony försöka vara lite smarta,
släpp en ps3 med en massa som du säger utvecklingsmöjligheter, vad det nu ska vara som är utvecklingsbart och abslout viktigt.
Och släpp en ps3 blu ray som är renodlad spelmaskin och raka av 1000 spänn på priset,

Dom flesta är nog som jag ute efter spelen i första hand, och ingen schweizerkniv.

Dom som vill ha en schweizerkniv låt dom då få betala det dyra priset, och låt oss gamers få den avsevärt billigare verkliga spelkonsollen.

Medlem

http://kotaku.com/5123292/sony-to-close-major-divisions-next-...

Vet ej om denna har kommit upp i tråden, men ps3an har ju kostat Sony så mycket och att överge den nu när dom vunnit formatkriget och tjäna pengar på det istället skulle väl inte vara helt omöjligt? Sony kanske skulle behöva lägga ner sin speldivision ett tag och försöka komma tillbaka om en generation eller två. Konkurrensen från Wii och 360 kanske bara blev för mycket tillslut kombinerat med den ekonomiska krisen? Som sagt, har svårt att se Sony stänga ner sin TV och digitalkamera division.

Lägga ner speldivisionen är kanske lite VÄL drastiskt, men man skulle gott kunna lägga ner utvecklingen av PS2 titlar så hade man säkerligen vunnit över en hel del folk från PS2. Jag menar kollar man på försäljningssiffrorna så blir man fan lessen när man ser att det spel som ligger i topp är singstar ABBA till PS2. Det är som med Internet Explorer 6.0 som 50% av världen fortfarande använder och därmed hämmar utveckling.

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

Det är rent fjolligt fjantigt med det viktiga att en pryl möjligtvis är lite bättre än en annan,
är det viktigare med bättre grafik än spelglädje då är man ingen gamer, utan en grafikbög en fjolla helt enkelt.

Spelglädje är naturligtvis viktigt, men det gör ju fan inget om det ser bra ut också, eller?

Medlem

Googla sony defense force, så får du se att sidan drivs av 360 fanboys som vill driva med ps3 fanboys. Snyggt att du använde en bild med deras logo. Teh irony.

Oj du fattade till slut att det var just det: IRONI, du har verkligen förtjänat godnatt sagan av mamma ikväll.

http://kotaku.com/5123292/sony-to-close-major-div
isions-next-month

Microsoft getting ready to lay off 17% of staff

Kanske dags för microsoft att sluta göra undermålig hårdvara med 30% failrate och 90-tals teknologi (DVD) och börja fokusera på kärnverksamheten typ mjukvara vilket dom i och för sig inte har lyckats särskilt väl med heller på senaste tiden (vista). Ett annat lysande exempel på Microsofts känsla för kvalitets produkter är ju deras mp3 spelare Zune som slutade att fungera efter nyår. 'Red Ring of Zune'
Epic Fail.... :evil:

signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

tro inte det är för grafiken man köper ett ps3 inte jag i alla fall,

1: bästa blu-ray på marknaden, å eftersom HD-DVD (xbox) är utdöt, varför skaffa det då?
2: PS3an är en bättre media maskin på alla sätt å vis jämfört med xbox, det är bara att inse.
3: speltitlarna hos ps3 Lockar mer än Xbox 360 spel för 14åringar

kom inte å tro att xbox spel har mer spelglädje än ps3 för det är Jääävligt ömsesidigt, personligen tycker jag att Gears of war osv bara är fjantigt.

signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Vart inte ett dugg imponerad av giffarna för att jag lirat FPS sedan Doom. Har sett det där förut med sämre grafik och spel där det utspelar sig från "ögonen" på sin karaktär är ju absolut INGET nytt, va fan du nu menade med det Redmac. Lira The darkness eller nåt så sparar du dom där 699kr för Kz2.

Men seriöst, du tar ta mig fan priset. Lira doom då din trångsynta jäkel. Finns inget spel i världen som inte har grunder tagna från doom. *tittar på din spelsamling. Tar sig en funderare på hur korkad ditt påhopp är och skrattar gott* Vad för REVOLUTIONERANDE nytt tillför de spel du har i din spelsamling. De bygger på samma grund men gör en egen tvist/tolkning på det hela precis som KZ2. Men tyvärr finns spelet på PS3 vilket gör att du inte kan tycka om det. Det var du som nämnde nyligen att det inte fanns några spel på PS3...du är ett troll.

Grejen med KZ2 är att de har lagt till en känsla av tyngd och att man verkligen är inne i karaktären och rör sig istället för att springa runt med en kamera som alla spel idag egentligen känns som (ser på COD serien bland annat). OPF är närmast att förmedla detta men åter igen, inte i närheten.

KZ2 är första spelet i världen som har skapat ett cover system som fungerar riktigt bra. KZ2 är också helt unikt på multiplayer delen då de blandat CS, COD4 och TF2 och gjort en egen tolkning hur multiplayer och community kan fungera. Bara saken att man kan höra motståndarna prata om du är i närheten i mp delen är unikt.

Att du inte är ett dugg imponerad av dessa giffar visar på att du totalt saknar vett och förstånd där uppe. Det finns INGET spel som presterar i närheten av KZ2 på konsol. Det finns en anledning till varför folk måste använda Crysis för att kunna ha något att jämföra med. Folk innom filmindustri som producerar CGI filmer säger att de lyckats åstadkomma en grafik som är väldigt nära i vissa fall samma klass som 2005 "target rendern".

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Bara saken att man kan höra motståndarna prata om du är i närheten i mp delen är unikt.

Fanns en hel generation tidigare, Halo 2 hade det bland annat, och SC: Chaos Theory också...

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Greger:

nu är det ju faktiskt så att spelet har redan varit i Beta stadiet - folk har spelat det - så vi är ganska säkra på va vi har med att göra, ett jävligt bra spel

du snackar om crysis, jag var själv väldigt aktiv på diverse Crysis communtys långt innan betan, hade som du säger hoppen uppe, blev Beta testare, Nej allt de lovat var inte sant, men man hängde inte läpp för det, det spelet var revolutionerande å det kommer KZ2 också vara - tro mig.

spelat FPS sedan Doom - välkommen till klubben, undrar dock varför du inte har Cod spelen i din samling - som är enligt mig de viktigaste FPS spelen genom tiderna.
men i alla fall, inte imponerande, snackar vi grafik här finns det inget annat spel på marknaden idag som kan riktigt gemföras med KZ2 - finns många snygga spel, men inte på samm sätt som KZ2 - KZ2 har sin skärm, sin atmosvär, sin miljö.

och som Veteran pro fps pc spelare (bäst i sverige under Quake Wars Betan bla) så kan jag säga dig att detta spelet verkar lovande

Förmodligen är det så att du kan själv inte spela FPS med kontroll å därför ger du direkt en negativ inställning till det (Belive me: Bin there done that)

ta tag i kontrollen fragga lite å så ska du se att det går över lol. ditt barn.

signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av redmac:

KZ2 är första spelet i världen som har skapat ett cover system som fungerar riktigt bra. KZ2 är också helt unikt på multiplayer delen då de blandat CS, COD4 och TF2 och gjort en egen tolkning hur multiplayer och community kan fungera. Bara saken att man kan höra motståndarna prata om du är i närheten i mp delen är unikt.

Att du inte skäms över dig själv när du sitter och skriver sådant här bullshit är fan otroligt, tror du verkligen att KZ2 är det FÖRSTA spelet som man någonsin kan höra motståndarna prata i? Battlefield 2 bland annat är ett bra exempel på spel där man hör motståndarnas chat. Om du nu inte menar VoIP, då kan det nog vara det första, men hur orkar man med det då det ändå bara är en massa P12or som snackar.

Skrivet av rolle90:

3: speltitlarna hos ps3 Lockar mer än Xbox 360 spel för 14åringar

Ja, och alla har ju exakt samma smak, det är därför alla P12or har PS3or som farsan köpt till de?

signatur

Skriv svar