Vilket spel vill ni se "oblivioneras"?
Lite fantasilöst möjligen, men Morrowind känns ju som ett givet svar.
Ja tack.
Ad hoc addendum
En remaster på Daggerfall. Ingen remake utan behåll nuvarande spelmekanik men med bättre grafik. Remake skulle nog inte vara möjligt med tanke på hur enormt det spelet är.
Morrowind som redan är nämnt.
Deus Ex
Arx Fatalis.
Wizardry trillogin (6-8)
Might and Magic spelen (inte heroes, utan open world first person RPG spelen)
Grim Fandango i härligt krisp 4k!
Efter att ha läst hyllningar av det i åratal blev jag så himla besviken på det, när jag väl körde igenom det för ~10 år sen. Men ja, otroligt snygg design är det ju. Hade gjort sig som en dröm i 4K.
Verkligen! Kanske det enda spelet i världen som jag skulle betala 1000+ kr för.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
World of warcraft classic
Efter att ha läst hyllningar av det i åratal blev jag så himla besviken på det, när jag väl körde igenom det för ~10 år sen. Men ja, otroligt snygg design är det ju. Hade gjort sig som en dröm i 4K.
Gameplayet är styltigt som fan idag, men manuset, miljöerna och karaktärerna är fantastiska imo.
The Last of Us Part I... skoja bara!
Skämt åsido: ställer mig gärna i Morrowind-ledet. Men ska jag komma med ett eget förslag säger jag Zelda: Ocarina of Time. Skulle väldigt gärna se samma spel med dagens Switch 2-teknik.
Psychonauts!
Herregudja! Spelade igenom det helt och fullt för första ett tag inför tvåan. Så jäkla, jäkla bra vad gäller karaktärer och story, men så hopplöst på en del spelmekaniska bitar. Slutpartiet drev mig en smula till vansinne.
En Bamseponny av folket
Men då tror jag nästan att det hade behövts en remake. Eller? Oblivion har ju ändå ok fysik. Morrowind har ingen fysik vad jag kommer ihåg. Hade nog i och för sig sett lite roligt ut i UE5
PSN: OAKTHYR
Hade nog i och för sig sett lite roligt ut i UE5
Uttrycket "Bethesda jank" får en helt ny innebörd
Deus Ex, HL, Thief.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Grejen var att så fort jag startade remastered så kände jag ''nääeh, man ska låta de gamla va'' och refunda.
Lord of the rings online hade kanske fungerat, vill uppleva middle earth i dagens grafik med andra spelare.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
SKYRIM 💀 börjar ju ändå vara dags för en ny release av det spelet igen
Äntligen!