The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
Clair Obscur har dock sålt 500k första dagen utanför gamepass. Så det går ändå helt OK för dem.
Nice, låter bra att de är nöjda iaf och går över förväntningarna,
Vad va det, en studio på 30 pers?
Har lagt några timmar på spelet. Stängde min första portal igår. Men när jag lämnade portalen så spawnade jag inuti en klippa.. efter lite pill med engelskt tangentbord så lyckades jag till slut få fram konsollen och kunde köra något Ghost kommando som lät mig flyga ut ur klippan. Men det stod även nått i konsollen om att jag inte längre kunde få nå achivements om jag "fuskade" med konsolkommandon. Hade ju inget val, var ju insprängd i ett jävla berg Men jag stör mig bara på achivements och alla notifikationer som ploppar upp så för mig var det ju win-win
Håller med, ser ofta förjävligt ut när folk slänger ut diverse mods/konfigurationer som ger sig på färg och kontrast och döper dom till "ultra realistic graphics". Visst får dom det att se effektfullt ut, men det ser ju ut som skit och börjar snabbt skava snabbt i ögonen
Tror jag såg ett mod som slår på de igen på nexus om du ångrar dig
Nice, låter bra att de är nöjda iaf och går över förväntningarna,
Vad va det, en studio på 30 pers?
yes 30 pers är core teamet. Imponerande vad de lyckats åstadkomma.
bara jag som inte kan slå på DLSS? det finns lixom inget on/off alternativ längst ner utan det står bara off, utan möjlighet att ändra. 4090 btw.
Tydligen något som de strulade till i senaste patchen. Här finns en workaround.
https://www.reddit.com/r/oblivion/comments/1k7qwp3/how_to_ree...
Oblivion var nog det första spelet jag verkligen blev besatt av. Hade såklart spelat spel i många år innan det, men just Oblivion lyckades trycka på alla mina "knappar" så att säga.
Kommer skaffa remastern men avvaktar tills det faktiskt finns tid till att spela det. Sen har jag en hyfsat stor "pile of shame" som jag måste klara ut innan jag kan motiveras till att köpa fler spel.
Jag har en bugg att karaktären ställer sig upp på hästen när man bestiger den men sotter ner sen när man börjar rida. Ser rätt lustigt ut
Bestiga en häst betyder inte vad du tror det gör
Jag har en bugg att karaktären ställer sig upp på hästen när man bestiger den men sotter ner sen när man börjar rida. Ser rätt lustigt ut
Förvånad? Det är väl Bethesdas signum att fylla spelen med buggar 🙃
Har lagt några timmar på spelet. Stängde min första portal igår. Men när jag lämnade portalen så spawnade jag inuti en klippa.. efter lite pill med engelskt tangentbord så lyckades jag till slut få fram konsollen och kunde köra något Ghost kommando som lät mig flyga ut ur klippan. Men det stod även nått i konsollen om att jag inte längre kunde få nå achivements om jag "fuskade" med konsolkommandon. Hade ju inget val, var ju insprängd i ett jävla berg Men jag stör mig bara på achivements och alla notifikationer som ploppar upp så för mig var det ju win-win
Hände också på min första port jag stängde efter Kvatch, jag kunde dock fast-travel iväg så slapp annat fix.
På gott och ont är det här fortfarande Oblivion! Härlig och rolig text!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Det är så jävla bra va! Jag har inte spelat de sedan de släpptes 2006. Då spela jag de så ögonen blödde. Min första tanke var över Oblivion Remastered va typ, "hur bra kan de va?". Skulle aldrig få för mig att sätta på orginalet och spela med den grafiken på min xbox idag. Då var det fantastiskt men sen går livet vidare för mig när det gäller spel och utvecklingen. Men i alla fall. Nu sitter jag här och har spelat Oblivion Remastered från morgon till kväll hela helgen och knappt sovit. Är lite buggar från och till men sånt är en del av livet haha. Oblivion Remastered är fan en 9.5/10... beroendeframkallande kan man lungt säga