Vi som ska importera Switch 2
Verkar fullbokat på samtliga länders Amazon, åtminstone de jag kollat.
Kikat på FNAC och TraderGames borta i Eiffeltornets land, någon som är mer eller mindre pålitlig av dessa aktörer?
Jag beställde från Trader games. Kostade 5981Kr i slutändan. Deras google recensioner ser ändå helt ok ut(4,6 stjärnor).
Hej på er kära spelvänner!
Helt ny på sidan och ruskigt taggad! Jag har en Switch 2 bokad hos Elgiganten, som såklart går att avboka. Jag erkänner att jag är lite lat här och inte gått igenom hela trådens inlägg (jag ska också åka till jobbet om typ 7 minuter, så gär blir det när man skjuter från höften genom livet); skulle någon vänlig själ vilja sammanfatta lite snabbt: vart köper jag Switch 2:s Pro controller som billigast just nu? Ser att många nämner My Nintendo Store för konsolen, samt Amazons olika sidor. Gäller detta även för kontrollen?
Och tycker ni jag borde avboka konsolen och köra från utomlands istället?
Tack på förhand ni spelintresserade hjältar, allt gott!
//Marcus
Hej på er kära spelvänner!
Helt ny på sidan och ruskigt taggad! Jag har en Switch 2 bokad hos Elgiganten, som såklart går att avboka. Jag erkänner att jag är lite lat här och inte gått igenom hela trådens inlägg (jag ska också åka till jobbet om typ 7 minuter, så gär blir det när man skjuter från höften genom livet); skulle någon vänlig själ vilja sammanfatta lite snabbt: vart köper jag Switch 2:s Pro controller som billigast just nu? Ser att många nämner My Nintendo Store för konsolen, samt Amazons olika sidor. Gäller detta även för kontrollen?
Och tycker ni jag borde avboka konsolen och köra från utomlands istället?
Tack på förhand ni spelintresserade hjältar, allt gott!
//Marcus
Om du vill ha konsolen hyffsat tidigt vid release så skulle jag nog behålla förhansbokningen på Elgiganten. Konsolen är slutsåld typ överallt. Angående kontrollen så är det nog billigast att köpa den på amazon.de eller My Nintendo Store som du har skrivit 😊
Om du vill ha konsolen hyffsat tidigt vid release så skulle jag nog behålla förhansbokningen på Elgiganten. Konsolen är slutsåld typ överallt. Angående kontrollen så är det nog billigast att köpa den på amazon.de eller My Nintendo Store som du har skrivit 😊
Tack för ditt svar!
Ja jag märker att det är svårt från de andra sidorna. My Nintendo är väl kört också då man behöver möta vissa kriterier där va? Och sen få en invite? Pro controllern verkar dessutom inte ens gå att beställa från My Nintendo nu. Hittade den för 86€ på spanska Amazon, det billigaste hittills. Om jag beställer från utländskt amazon, ska jag välja att betala i SEK eller i Euro? Har för mig att Euro är ett billigare alternativ.
Kanske inte blir så mycket billigare att beställa en kontroll med svensk moms plus frakt..? 1200 spänn för en handkontroll känns dock lite dyrt, de svenska priserna är ju bananzas!
Tack för ditt svar!
Ja jag märker att det är svårt från de andra sidorna. My Nintendo är väl kört också då man behöver möta vissa kriterier där va? Och sen få en invite? Pro controllern verkar dessutom inte ens gå att beställa från My Nintendo nu. Hittade den för 86€ på spanska Amazon, det billigaste hittills. Om jag beställer från utländskt amazon, ska jag välja att betala i SEK eller i Euro? Har för mig att Euro är ett billigare alternativ.
Kanske inte blir så mycket billigare att beställa en kontroll med svensk moms plus frakt..? 1200 spänn för en handkontroll känns dock lite dyrt, de svenska priserna är ju bananzas!
Från Nintendo EU så får man Pro controller för 90 euro, vilket är cirka 1000 SEK + frakt (beroende på växelkurs). Förbeställde två PRO controller från Retrospelbutiken för 1089kr/st inkl. frakt, så det kändes helt OK i sammanhanget. De är dock fullbokade för tillfället.
Från Nintendo EU så får man Pro controller för 90 euro, vilket är cirka 1000 SEK + frakt (beroende på växelkurs). Förbeställde två PRO controller från Retrospelbutiken för 1089kr/st inkl. frakt, så det kändes helt OK i sammanhanget. De är dock fullbokade för tillfället.
95.55€ kan jag få en PRO Controller för från spanska Amazon, inkl. frakten. ca 1060 SEK. Låter som det billigaste alternativet just nu va?
95.55€ kan jag få en PRO Controller för från spanska Amazon, inkl. frakten. ca 1060 SEK. Låter som det billigaste alternativet just nu va?
Ja eftersom PRO controller just nu är slut på Nintendo EU sidan så är det nog så.
Fick en inbjudan och förbeställde en Switch 2 från Nintendo. Länken i inbjudan skickade mig till den Irländska butiken. Då jag fick hålla på i tre timmar för att logga in eftersom Nintendo hade problem med att få ut inloggningskoden som behövdes kunde jag inte byta butik till den Tyska som jag brukar handla på.
När jag lagt beställningen blev jag orolig att jag skulle få en UK-laddare. Skickade frågan till Nintendo som svarade att jag skulle få en Euro-plug då jag beställt från Irland. Sen såg jag någon i denna tråd och även på Reddit att de fått till svar att de skulle få en UK-laddare. Frågade Nintendo igen men fick då inget riktigt svar. Frågade om jag kunde beställningen ändrad till den Tyska butiken istället. De kan inte tydligen inte göra men vad de kan göra är att avboka den från den Irländska butiken och nollställa mitt konto så att jag kan beställa igen. Loggade sen in på den Tyska butiken och beställde därifrån. Kanske en liten chansning då det skulle kunna ta slut förbokningar i den Tyska butiken under processen men i mitt fall fungerade det.
Så då vet ni som beställt från Irland att möjligheten finns.
Fick en inbjudan och förbeställde en Switch 2 från Nintendo. Länken i inbjudan skickade mig till den Irländska butiken. Då jag fick hålla på i tre timmar för att logga in eftersom Nintendo hade problem med att få ut inloggningskoden som behövdes kunde jag inte byta butik till den Tyska som jag brukar handla på. När jag lagt beställningen blev jag orolig att jag skulle få en UK-laddare. Skickade frågan till Nintendo som svarade att jag skulle få en Euro-plug då jag beställt från Irland. Sen såg jag någon i denna tråd och även på Reddit att de fått till svar att de skulle få en UK-laddare. Frågade Nintendo igen men fick då inget riktigt svar. Frågade om jag kunde beställningen ändrad till den Tyska butiken istället. De kan inte tydligen inte göra men vad de kan göra är att avboka den från den Irländska butiken och nollställa mitt konto så att jag kan beställa igen. Loggade sen in på den Tyska butiken och beställde därifrån. Kanske en liten chansning då det skulle kunna ta slut förbokningar i den Tyska butiken under processen men i mitt fall fungerade det. Så då vet ni som beställt från Irland att möjligheten finns.
Tack för ditt svar och för att du delar med dig! Allt det du beskriver nu bygger på att du fått en invite va, eller? Jag har inte haft något Nintendo Online-abonnemang aktivt på Switchen på flera år, undantaget en månad i höstas. Så jag är väl rätt jäkla diskvalificerad från en sån invite ändå om jag förstått det rätt.
Just nu lutar jag åt att behålla min förbokning på Elgiganten, trots det löjligt saftiga överpriset, eftersom jag då får den på releasedagen och det är lätt att reklamera vid eventuellt krångel. Angående en Pro Controller så velar jag mellan att vänta och att beställa från Amazon Spanien, men alltså... över 1000 spänn för en handkontroll, det känns i ärlighetens namn sådär.
Tack för ditt svar och för att du delar med dig! Allt det du beskriver nu bygger på att du fått en invite va, eller? Jag har inte haft något Nintendo Online-abonnemang aktivt på Switchen på flera år, undantaget en månad i höstas. Så jag är väl rätt jäkla diskvalificerad från en sån invite ändå om jag förstått det rätt.
Just nu lutar jag åt att behålla min förbokning på Elgiganten, trots det löjligt saftiga överpriset, eftersom jag då får den på releasedagen och det är lätt att reklamera vid eventuellt krångel. Angående en Pro Controller så velar jag mellan att vänta och att beställa från Amazon Spanien, men alltså... över 1000 spänn för en handkontroll, det känns i ärlighetens namn sådär.
Ja, det bygger på att man får in invite.
Har man inget aktivt Nintendo Online-abonnemang är det nog tyvärr kört, står som ett av kriterierna för att få en inbjudan.
Brukar faktiskt köpa det mesta på Elgiganten, nära till butiken och väldigt bra returregler om nåt skulle vara fel. Men nu när det skiljer 1900 kronor i pris kände jag inte att det var värt det.
Håller med om att över 1000 kronor är saftigt för en handkontroll. Jag har en Pro Controller till min Switch som jag tänkte får duga till Switch 2 också. Knappen för chat kan jag vara utan. Enda som jag känner är trist är att det tydligen inte går väcka Switch 2 ur strömsparläge med en gammal Pro Controller men inget som är värt så mycket pengar att ha det heller. De nya joy-con är ju större och tydligen skönare att hålla också så kanske fungerar med dem ett tag också.
Håller helt med, men sneglar man på PS5 så kostar deras kontroller 899kr hos vanliga återförsäljare, vill man ha en tredjepartskontroll så kan man ju köpa en Ultimate-kontroll från 8bitdo anpassad för switch.
Avbokade min bundle med Switch 2+MK nu på Tyska Amazon och då gick det helt plötsligt förboka där igen. Kan ju vara en tillfällighet men om du är väldigt snabb kan det finnas en där till bra pris.
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0F2JCL3NZ/ref=ewc_pr_i...
Fick en inbjudan och förbeställde en Switch 2 från Nintendo. Länken i inbjudan skickade mig till den Irländska butiken. Då jag fick hålla på i tre timmar för att logga in eftersom Nintendo hade problem med att få ut inloggningskoden som behövdes kunde jag inte byta butik till den Tyska som jag brukar handla på.
När jag lagt beställningen blev jag orolig att jag skulle få en UK-laddare. Skickade frågan till Nintendo som svarade att jag skulle få en Euro-plug då jag beställt från Irland. Sen såg jag någon i denna tråd och även på Reddit att de fått till svar att de skulle få en UK-laddare. Frågade Nintendo igen men fick då inget riktigt svar. Frågade om jag kunde beställningen ändrad till den Tyska butiken istället. De kan inte tydligen inte göra men vad de kan göra är att avboka den från den Irländska butiken och nollställa mitt konto så att jag kan beställa igen. Loggade sen in på den Tyska butiken och beställde därifrån. Kanske en liten chansning då det skulle kunna ta slut förbokningar i den Tyska butiken under processen men i mitt fall fungerade det.
Så då vet ni som beställt från Irland att möjligheten finns.
Smart, avbokade min från Irland men de återställde inte mitt konto, de gav mig aldrig ens det alternativet.
Blir köp för mig i juli istället när donkey kong kommit. Får väl ta en semesterresa till Tyskland och fylla på med switch och öl
Smart, avbokade min från Irland men de återställde inte mitt konto, de gav mig aldrig ens det alternativet.
Blir köp för mig i juli istället när donkey kong kommit. Får väl ta en semesterresa till Tyskland och fylla på med switch och öl
Är nog lite beroende på vem som hanterar ärendet på supporten hur bra svar man får. Sen var jag rätt påstridig om att de skulle lösa det problem som jag ansåg var deras fel från början, då de slussat oss från Sverige till den Irländska butiken och inte på något sätt meddelat om att vi skulle få en produkt som inte fungerar här.
Fast nu fick du ju en anledning att åka till Tyskland och en Switch och öl låter trevligt.
Är det verkligen så svårt att köpa en typ F till typ G adapter? Är ganska billigt. Känns som vissa gör det till ett enormt problem att man potentiellt får ett annat uttag.
Kan man undvika att få UK-adapter så visst. Jag har själv lagt order från Irland, men kommer ju inte hålla på och avboka och boka om bara för att risken finns. I så fall sätter jag den adaptern (med reseadapter) bakom TVn och kopplar till dockan. Blir ju något bökigare att ha med sig om man bara har en adapter för att resa.
Är det verkligen så svårt att köpa en typ F till typ G adapter? Är ganska billigt. Känns som vissa gör det till ett enormt problem att man potentiellt får ett annat uttag.
Man ska nog inte köra en adapter för evigt. De brukar bli rätt varma. Du kan köra en adapter när du laddar en telefon etc. Men om du ska ha dockan istoppad i eluttaget under lång tid, skulle jag inte våga ha en adapter.
Man kan ju köpa en elsladd från Nintendo, men till switch 1 tar de 349, så den lär vara dyrare till switch 2 och då förlorar man lite av pengarna Man sparade på att köpa en switch 2 från annat land än Sverige.
Du kan köpa en original switch 2 laddare för runt 300kr, i Sverige, enligt bild jag länkat i tidigare inlägg. Så egentligen är det inte ett problem alls.
Är inte svårt alls att köpa en adapter. Rätt billigt också. Men jag anser att Nintendo gjort ett fel och att de ska lösa det. Så mycket jobb är det inte med att skicka några mail till en support heller och helt gratis dessutom. Vill inte ha en extra adapter heller. Blir en extra sak som ska med när jag reser med konsolen för jag kommer inte köpa en extra strömadapter då de kostar en slant, billigast är väl Spelbutiken med 350 kronor inklusive frakt. I mitt fall fick jag dessutom en garanti att jag skulle kunna boka en Switch 2 från Tyska butiken om jag avbokade den i den Irländska.
För att vara lite schysst mot andra som förbeställt försökte jag också i samband med att jag ordnade min egen ombokning få dem att förstå att många i Sverige och förmodligen våra grannländer kommer få fel adapter att och de borde vilja lösa det för kunderna i dessa länder. Denna del av ärendet har eskalerats så får se vad som händer i det ärendet sen. Förmodligen inget men skadar ju inte att försöka.
Avbokade min bundle med Switch 2+MK nu på Tyska Amazon och då gick det helt plötsligt förboka där igen. Kan ju vara en tillfällighet men om du är väldigt snabb kan det finnas en där till bra pris.
Tack för info, fint gjort
Jag märker att någonting i mig tvekar lite när jag ser att jag inte kommer få den vid release från tyska Amazon... Är det värt 1500+ SEK för att få konsolen typ 5-6 dagar tidigare? Nej, det är det såklart inte i en rimlig värld. Samtidigt är varken jag eller världen rimlig just nu så jag blev lite tveksam...
Tack för info, fint gjort
Jag märker att någonting i mig tvekar lite när jag ser att jag inte kommer få den vid release från tyska Amazon... Är det värt 1500+ SEK för att få konsolen typ 5-6 dagar tidigare? Nej, det är det såklart inte i en rimlig värld. Samtidigt är varken jag eller världen rimlig just nu så jag blev lite tveksam...
Aldrig i livet, du sparar minst 20% med byte av butik och ibland kan du få den tidigare än nämnt.
Sen verkar du säga att du inte är rimlig så
Aldrig i livet, du sparar minst 20% med byte av butik och ibland kan du få den tidigare än nämnt.
Sen verkar du säga att du inte är rimlig så
Ja det har du såklart rätt i, dock verkar det, i nuläget, som att det inte finns några andra alternativ för att få konsolen på release, verkar ju slut överallt? Testade att klicka igenom ett köp på tyska Amazon men det var stopp där med, gick inte...
Man ska nog inte köra en adapter för evigt. De brukar bli rätt varma. Du kan köra en adapter när du laddar en telefon etc. Men om du ska ha dockan istoppad i eluttaget under lång tid, skulle jag inte våga ha en adapter.
Man kan ju köpa en elsladd från Nintendo, men till switch 1 tar de 349, så den lär vara dyrare till switch 2 och då förlorar man lite av pengarna Man sparade på att köpa en switch 2 från annat land än Sverige.
Irland har också 230V/50Hz så inga problem att köra adapter permanent.
Passar på att tacka för tipset. Av en ren tillfällighet tittade jag in här och såg ditt inlägg någon minut efter du postat. Lyckades äntligen lägga in en pre-order tack vare dig. Har väl inget större intresse för Mario Kart men fortfarande billigare än endast konsolen från Sverige.
Passar på att tacka för tipset. Av en ren tillfällighet tittade jag in här och såg ditt inlägg någon minut efter du postat. Lyckades äntligen lägga in en pre-order tack vare dig. Har väl inget större intresse för Mario Kart men fortfarande billigare än endast konsolen från Sverige.
Det förklarar varför det var kört för mig då, jag var två timmar sen på bollen Kul att den hittar "hem" till någon härinne ändå!
Håller helt med, men sneglar man på PS5 så kostar deras kontroller 899kr hos vanliga återförsäljare, vill man ha en tredjepartskontroll så kan man ju köpa en Ultimate-kontroll från 8bitdo anpassad för switch.
Ja de är dyra men samtidigt går de ner lite då och då, jag har aldrig pröjsat mer än 500kr för en DualSense, fick en så billigt som för 329kr en gång till och med.
Jag har bestämt mig för att avvakta lite med Pro Controllern, jag behöver den inte dag 1 och kommer hålla koll på prisutvecklingen under tiden. Tack för alla svar och all hjälp allihopa!
Ja de är dyra men samtidigt går de ner lite då och då, jag har aldrig pröjsat mer än 500kr för en DualSense, fick en så billigt som för 329kr en gång till och med.
Jag har bestämt mig för att avvakta lite med Pro Controllern, jag behöver den inte dag 1 och kommer hålla koll på prisutvecklingen under tiden. Tack för alla svar och all hjälp allihopa!
Kan vara klokt att ha is i magen i början om man verkligen inte behöver den. Säger jag som är dålig på det själv.
Jag beställde aldrig en pro kontroller från My Nintendo store samtidigt som Switch 2 utan jag lät en förbokning på Webhallen ligga kvar istället på just kontrollerna. Jag tyckte inte att prisskillnaden var stor nog att börja böka med import på dem också.
Men egentligen så behöver jag inte en switch 2 day 1. De spel jag spelar mest kommer inte släppas på ett tag. Så jag kommer mest lira äldre Switch spel och på sin höjd Mario Kart World med 10 åringen. Vilket kunde likväl ha väntat "Villhöver" vann denna gång.