V Rising avtäcker version 1.1 – Invaders of Oakveil

Robot
V Rising avtäcker version 1.1 – Invaders of Oakveil

Bjuder på en ny skogsregion, bossar, vapen, magier och bättre strider.

#Stunlock-studios, #V-rising

Releasehästryttare

Väntat med att köpa detta då det inte varit bra rabatt på det än, nu förstår man varför.

Frågat om detta spel här tidigare på Fz, men verkar som väldigt få här spelat det.

Medlem

Har spelat. Tycker det är jättebra! Rikgit bra mekaniker för både basbygge och strider. Jättemysig värld att springa runt i.

Dock ska man inte vänta sig ett rollspel i story-mening. Finns en bakgrundshistoria som bygger världen bra, men annars är det ens egna äventyr som bygger storyn. Inga dialoger ens.

Mos
Medlem

Lätt damma av servern och lira detta igen i April.

Gen
Medlem

Spelet är mysigt och trevligt men lite segt att man måste spela det regelbundet för att basen inte ska gå om intet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Väntat med att köpa detta då det inte varit bra rabatt på det än, nu förstår man varför.

Frågat om detta spel här tidigare på Fz, men verkar som väldigt få här spelat det.

Vad vill du veta?

signatur

PSN: OAKTHYR

Releasehästryttare
Skrivet av OAKTHYR:

Vad vill du veta?

Är det kul att spela ensam eller måste man spela coop med folk?

Medlem
Skrivet av Gen:

Spelet är mysigt och trevligt men lite segt att man måste spela det regelbundet för att basen inte ska gå om intet.

Jag har för mig att man kan ta bort detta i Settings när du skapar en ny värld. Sen förfaller väl inte allt helt och hållet heller? Jag kan ha fel.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Gen:

Spelar bara roll om servern är igång (så inte om du kör själv eller om du hostar för att köra med vänner) och man kan ändra så det tar extremt lång tid innan den går sönder. Tillslut har man så man kan hålla en server uppe konstant i en månad utan att den går ned

Medlem
Skrivet av Devan:

Har varvat det, riktigt bra spel, Helt klart värt ett köp till fullpris.

Kommer köra en ny genomspelning nu när 1.1 släpps.

Skrivet av Devan:

Alla bossar kan köras solo. Vissa är dock väldigt svåra och lättare om man är fler. Men allt kan köras solo.

signatur

I drank what?

Medlem

Hur fungerar detta i multiplayer? Finns alla på samma server likt MMO eller är det som i Valheim med egna små privata servrar?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ett fantastiskt spel, och det gör mig extra stolt att det är svenskt
Dock hoppas jag på att det kommer släppas en eller två expansioner där det introduceras nya faktioner, så som kanske Vampire Hunter eller Werewolf. <3

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hur fungerar detta i multiplayer? Finns alla på samma server likt MMO eller är det som i Valheim med egna små privata servrar?

Det är mer åt små servrar, publika eller privata. Max 60 spelare kan vara på en och samma server.

Medlem
Skrivet av Devan:

Du kan definitivt spela ensam, men det är ett av de roligaste coop-spel jag kört på länge. Vi satte upp en egen server, utan PvP, och körde igenom allt content. V Rising har en helt fantastisk progression. Nästan genom hela spelet känner man att man utvecklas. Kan varmt rekommenderas även om du kör ensam.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Gen
Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har för mig att man kan ta bort detta i Settings när du skapar en ny värld. Sen förfaller väl inte allt helt och hållet heller? Jag kan ha fel.

På deras servrar? Aha, det hade jag missat.

Skrivet av Bulletblues:

Spelar bara roll om servern är igång (så inte om du kör själv eller om du hostar för att köra med vänner) och man kan ändra så det tar extremt lång tid innan den går sönder. Tillslut har man så man kan hålla en server uppe konstant i en månad utan att den går ned

Man får väl leta upp rätt server isf, hade missat att det fanns en sådan inställning.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det är mer åt små servrar, publika eller privata. Max 60 spelare kan vara på en och samma server.

Tack för svar.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tyckte spelet var ok men jag störde mig på kameran. Att man måste hålla in musknappen för att rotera. Skulle vilja haft en toggle. Har de lagt in det eller måste man fortfarande hålla i knappen?

Medlem

Trevligt ett till spel man kan få ut några fler timmar av igen då ^^

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag spelar själv och har haft roligt. Är på sista bossen. Tycker om att utforska, leta resurser och bygga min bas. Men sen är jag lite osocial också
Men det funkar bra. Du kan ställa in ganska mycket själv för att anpassa din spelupplevelse och göra det lagom utmanande.
Exempelvis att dina attacker gör mer skada för att snabba upp strider, ta mindre skada själv, mer resurser för varje träd, sten för att snabba på resurs samlandet etc.

Edit: Jag spelar med handkontroll och det funkar bra. Ser att en del stör sig på hur det funkar med mus och tangentbord. Men det kan jag inte säga något om.

signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar