Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.
Sen intressant med "Battlefield VR" Forefront
https://youtu.be/Po-R_i-kwK0?si=BUw_LFmfuiGjy6I2
Efter som mitt hjärta klappar för BF serien så kommer detta nog bli spännande! Jag gillar vapen hanteringen i typ Contractors Exfil, så kan de göra något liknande här fast i BF format kan det bli nice
Efter som mitt hjärta klappar för BF serien så kommer detta nog bli spännande! Jag gillar vapen hanteringen i typ Contractors Exfil, så kan de göra något liknande här fast i BF format kan det bli nice
Ja jag får hoppas dom gör att det blir realistisk vapenhantering, känns som det skulle passa bra.
Det är inte samma utvecklare som Contractors, utan dom som gjort Breachers och Hyper Dash.
Dom spelen är båda mer arkadiga (Hyper dash mer än breachers) men väldigt välpolerade spel både gameplay och tekniskt.
Kul att Sony glömde ta bort Early access 2025 då Playstation inte kör med Early access
Kul att Sony glömde ta bort Early access 2025 då Playstation inte kör med Early access
Det kan inte vara så att det är en del av nya Playstation Beta?
Det kan inte vara så att det är en del av nya Playstation Beta?
Kanske det. Tänkte bara att det är samma trailer som för Steam/Meta och på dom plattformarna heter det Early Access.
https://youtu.be/cdrUGLVcZps?si=GTwd1RP9nL3xEjij
Face Jumping, a 30-minute VR experience, invites you to swap perspectives by making eye contact. Leap between minds – from human to animal, object to machine – exploring how seeing and being seen shapes reality, perception, and self.
Nytt från Tender Claws är alltid intressant. Älskar deras art style. VVR och The Under Presents är fantastiska. VVR2 var så otroligt buggigt i ett år efter release men hade fortfarande en del charm och (ibland) intressant gameplay. Stranger Things har jag faktiskt inte testat pga blandade omdömen och mina intryck från VVR2.
Är nog redan lite besviken över att deras senaste verk tar 20-30 minuter att uppleva men då kanske man kan räkna med färre buggar iallafall
Fränt! Ska definitivt hålla ett öga [höhö] på detta!
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Jag tror man gått ifrån det i det tysta utan att försöka göra en grej av det. Palworld finns ju på ps5 och det är väl fortfarande i early access?
Jag tror man gått ifrån det i det tysta utan att försöka göra en grej av det. Palworld finns ju på ps5 och det är väl fortfarande i early access?
ja det stämmer det är det.
Själv spelar jag Behemoth och kom precis till första jätten. Mysigt spel.
Tar mig sakta men säkert igenom spelet. 6 timmar in nu och snart framme vid andra bossen. Metro är ett av de bästa jag spelat på Quest och detta är lätt på samma nivå om inte bättre. Gillar pusslen, mäktiga miljöer, grym ljuddesign, stor frihet vad gäller strider. Lyxigt med två såna fantastiska släpp inom en månad då i höstas.
Just nu 50% på Behemoth hos Meta!
Mäktigt! Bigscreen Beyond 2, inte tokdyr heller men förstås dyrare än Quest 3.
Intressant att den bara väger lite över 100 gram och är 15% lättare än föregångaren trots bättre linser som verkar varit största problemet med första.
Hade dock gärna sett 120hz men är en högupplöst panel så kräver sin dator om det ska rulla gott i 120 fps i så hög upplösning.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
https://youtu.be/gbFU6KoEASU?si=FcT8Z6P9gMu33M9A
Har man dock inte redan handkontroller och basstationer blir det dock betydligt dyrare.
https://youtu.be/gbFU6KoEASU?si=FcT8Z6P9gMu33M9A
Intressant att den bara väger lite över 100 gram och är 15% lättare än föregångaren trots bättre linser som verkar varit största problemet med första.
Hade dock gärna sett 120hz men är en högupplöst panel så kräver sin dator om det ska rulla gott i 120 fps i så hög upplösning.
Kul men vikten var väl det minsta problemet med originalet.
Jag satsar på meganex superlight 8k personligen.
Tror mycket på mikro oledformatet framöver. Nackdelen är väl bara att det är svårare då upp fov förutom priset.
Jag vill inte offra binary overlap för vidare fov dock vilket många gör.
Google earth vr? Hade kört på ett oculus quest 3. Den tidigare varianten (2:an) om du vill ha det billigare. Resten av grabbarna och tjejerna kommer fylla i med för respektive nackdelar.
Jag skulle nog fundera på vad man mer vill göra i VR först. Google Earth VR är kul i några minuter bara.
Tack för svar! Blir nog ett oculus 2 då
Tack för svar! Blir nog ett oculus 2 då
Håll i tyglarna lite. Oculus Quest 2 finns inte längre, den är utdaterad och företag är uppköpt, det är Meta (facebook) som äger dem idag. Vill du spara en peng så är det Meta Quest 3S som gäller, annars så har de Quest 3.
Sedan beror det på vad du vill ha headsetet till. Du är inte intresserad av att spela spel? Utan endast titta på google earth? Du får ursäkta, men det är lite märkligt.
Sedan är frågan, vill du ha stand alone eller som extern skärm till en dator/konsol?
Kör Hitman nu på PSVR2, så jävla roligt!
Är det alla spelen i vr?
Just nu 90% nedsatt pris på Stilt. Haft det i kikaren sen release så det var en no brainer att slå till nu. Många bra omdömen. Ska bara bli av med den här j*vla influensan som hållit i sig en vecka innan jag hoppar in:
https://www.meta.com/sv-se/experiences/stilt/5632444056884139...
Är det alla spelen i vr?
Det är rätt så bökigt med vilken version av Hitman som innehåller vad. Nu när de har slagit ihop alla versioner. Men såg denna lista på reddit: