Lvla IRL: Live träningpass dagligen för gamers + presentkort! [Stream]

Medlem
Lvla IRL: Live träningpass dagligen för gamers + presentkort! [Stream]

Hej!
Jag har precis lanserat en livestream där jag dagligen sänder träningspass live för gamers – enkla och effektiva pass som du kan göra hemma. Alternativt din egen träning där vi ändå registrerar all träning på en hemsida och följer varandras framsteg.
51% av alla intäkter går tillbaka till communityn och därmed måånga kommande giveaways på Inet och dylikt + en hälsosam vana för livet!

Ingen tid? Vi kör snabba 10-20 minuters pass för att prioritera skapandet av vanor.
Inga pengar? Passen är helt gratis.
Ingen motivation? 51% av alla intäkter från streamen går tillbaka till communityn i form av presentkort!
Ingen utrustning? Det behövs inte och passen kan utföras hemma!
Tid: 18.30 på vardagar (kan ändras) + eventuellt på helger + går att titta i efterhand
Belöning: För att sparka i gång detta lottar jag ut ett presentkort på 500 kr hos Geeksbutiken i slutet av första utmaningen om vi når målet att logga 500 pass. Målet är att dela ut totalt 10 000 kr i presentkort under det kommande året.
Psst: Om du är ensam i streamen är det du som får presentkorten!

🎥 Om du vill följa streamen här:
www.twitch.tv/Workout51
www.youtube.com/@Workout51Official

Hälsofördelar med 15-minuters träning:
• 15 minuters HIIT ger samma konditionsökning som 45 minuters löpning - 20% förbättring efter 12 veckor
• Daglig 15-minutersträning minskade risken för dödlighet av alla orsaker med 14%
• Metaboliska fördelar: ökad viloförbränning, bättre viktkontroll och förbättrad blodsockernivå
• Motverkar åldrande på cellnivå genom att förbättra mitokondriefunktionen
• Hjärnans prestationsförmåga ökar med 14% efter bara 10 minuters träning

Varför?
Anledningen till streamen är att jag själv fått hälsoproblem. Obesitas & diabetes ökar lavinartat och kommer leda till många tidiga dödsfall och livsstilssjukdomar – vi bekämpar det tillsammans! Vid sidan av streamen studerar just nu till en kandidat i folkhälsovetenskap.

Game like a legend, train like a warrior

HÄR ÄR LIVE LÄNKEN - Börjar kl 18.30 -
(står LIVE nederst och annars spelar den upp föregående):

signatur

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen hos Geeksbutiken - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)

Medlem

Hej hopp

Då jag har fått hälsoproblem har jag bestämt mig för att ta tag i det och samtidigt motivera och hjälpa andra.
Världen och Sverige står inför en eskalerande hälsoutmaning som vi måste hantera nu.

🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som)
Slutdatum: 1 juni
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas ett presentkort på minst 500 kr ut i slutet av utmaningen hos Geeksbutiken - ju fler som går med desto större presentkort.

Nu är det dags att lvla upp – både fysiskt och mentalt! Under två månader sätter vi mål och pushar varandra mot bättre hälsa med hjälp av en rolig plattform som loggar allt: Challenge Hound

🔗 Gå med här:
Workout51 - (powered by Challenge Hound)
100% av inkomsterna från utmaningen går tillbaka till deltagarna och genom presentkort hos Geeksbutiken och jag hoppas det därmed inte ses som marknadsföring, samt att ändamålet är av godo för att förbättra hälsan.

Dela gärna ditt eget mål med denna mall i tråden:
💪 Mitt mål: (Exempel: Bli bättre på att göra armhävningar och klara 20 i rad)
🚀 Här börjar jag: (Exempel: Klarar 7 med bra form innan jag tappar tekniken)
🎁 Min belöning: (Exempel: Får köpa ett nytt proteinpulver jag velat testa)
🔄 Så håller jag mig på banan: (Exempel: Postar en uppdatering varannan vecka)

signatur

🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen hos Geeksbutiken - ju fler som går med desto större presentkort.

Medlem

Pretentiös inspiration

Cheesy citat:

"Fight like hell." – DOOM
"Endure and survive." – The Last of Us
"No sacrifice, no victory." – Transformers: War for Cybertron
"You must train harder!" – Street Fighter
"A man chooses, a slave obeys." – BioShock
"The right man in the wrong place can make all the difference in the world." – Half-Life 2
"Good men mean well. We just don’t always end up doing well." – Dead Space 3
"A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him" -Halo
“Life is a serious battle, and you have to use the tools you're given. It's more important to master the cards you're holding than to complain about the ones your opponents were dealt." Grimsley - Unova Elite Four (Pokémon Black and White)
"Warriors, prepare for battle!" – God of War

🎥 Om du vill följa streamen:
www.twitch.tv/Workout51

signatur

Medlem

Kul initiativ! Fler borde inse hur viktigt det är att röra på sig och bygga en stark kropp men också hur kul det är när framstegen börjar komma

Medlem
Skrivet av Workout51:

Pretentiös inspiration

https://www.youtube.com/watch?v=5-sfG8BV8wU

https://www.youtube.com/watch?v=mgmVOuLgFB0&t=15

Cheesy citat:

"Fight like hell." – DOOM
"Endure and survive." – The Last of Us
"No sacrifice, no victory." – Transformers: War for Cybertron
"You must train harder!" – Street Fighter
"A man chooses, a slave obeys." – BioShock
"The right man in the wrong place can make all the difference in the world." – Half-Life 2
"Good men mean well. We just don’t always end up doing well." – Dead Space 3
"A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him" -Halo
“Life is a serious battle, and you have to use the tools you're given. It's more important to master the cards you're holding than to complain about the ones your opponents were dealt." Grimsley - Unova Elite Four (Pokémon Black and White)
"Warriors, prepare for battle!" – God of War

🎥 Om du vill följa streamen:
www.twitch.tv/Workout51

”Nothing in this world worth having comes easy”
- Bob Kelso

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Dom andra 49% då?

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom andra 49% då?

Det går väl till streamern, precis som för alla andra streamers? Inte något större mysterium, tycker jag.

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mycket fint initiativ! Behövs verkligen mer sådant här, för många människor är för ohälsosamma och skriker samma ursäkter i kör! Bara ta sig i kragen och göra gott folk!

Önskar dig all lycka och framgång!

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kul initiativ! Fler borde inse hur viktigt det är att röra på sig och bygga en stark kropp men också hur kul det är när framstegen börjar komma

Tack! Ja man önskar att hälsoproblem inte ska vara väckarklockan för folk (som för mig). Om jag kan hjälpa en person att skapa en vana är jag nöjd

Skrivet av Dunder:

Det går väl till streamern, precis som för alla andra streamers? Inte något större mysterium, tycker jag.

Lite bröd och vatten måste jag leva på

Skrivet av Zensu:

Mycket fint initiativ! Behövs verkligen mer sådant här, för många människor är för ohälsosamma och skriker samma ursäkter i kör! Bara ta sig i kragen och göra gott folk!

Önskar dig all lycka och framgång!

Tack för peppen! Inga ursäkter är mottot. Syftet med streamen är just att göra det så tillgängligt att man inte kan hitta på en ursäkt

signatur

Medlem

Beteendeförändringsprocessen

Jag kommer skriva här emellanåt kring vanor, beteendeförändring och hälsa. Kanske även lite antropologi. Eftersom jag studerar folkhälsovetenskap där beteendeförändring, hälsolitteracitet och levnadsvanor är centrala teman, tänkte jag dela insikter och idéer jag får under vägen.
Låt oss prata om medvetenhet och förändringsprocessen. Genom att förstå vilka stadier människor går igenom vid en förändring, kan vi på det sättet förstå var vi befinner oss för att lättare kunna identifiera dess medföljande utmaningar och parera dessa.
Det brukar delas in i: Prekontemplation -> Kontemplation -> Förberedelse -> Åtgärd -> Vidmakthållande.

1. Prekontemplation är stadiet där du som läser kanske befinner dig. Du har ingen aning vad detta var för tråd och har inte funderat kring din hälsostatus eller levnadsvanor, ingen värdering eller dömande i det. Detta stadie hänger ihop med hälsolitteracitet vilket betyder nivån av din förståelse kring hälsa. Ett stadie som kan vara svårt att bryta eftersom vi är omedvetna här om eventuella problem eller konsekvenser.

2. Kontemplation är stadiet där vi börjat fundera om den där knäskadan, ölmagen och ryggen som värker. Kanske ska vi göra någonting åt det tänker vi. Ett stadie som kan vi kan stanna i väldigt länge tyvärr. Här kanske vi förstår konsekvenserna av vårt levnadssätt utan att åtgärda det vilket kan vara frustrerande. Här är det viktiga stadiet för förändring. Det gäller att komma vidare till nästa fas och vi kan gå in på hur vi gör det lättast. Bland annat genom att reducera hinder som denna tråd.

3. Förberedelse. Det är här vi köper dyra skor och träningskläder och kan vara rätt motiverade. Nu jäklar ska vi få bort den där ölmagen! Här är det viktigt att försöka rida på vågen av motivation och snabbt omvandla det till disciplin och inre motivatorer. Förhoppningsvis är det ett relativt kort stadie.

4. Åtgärd – Träningskläderna kom med posten igår kväll. Nu står du där med kläderna och gymkortet i handen. Motivationen är på topp och nyårslöftet ska infrias. 2 månader senare och du fick lite ont i knäet på ett träningspass. Sedan har träningskläderna börjat samla damm. Igen. Detta är det lättaste och svåraste stadiet – Initiala motivationen i ena handen och besvikelsen i den andra. Åtgärden ska omvandlas till en vana annars tar bensinen slut. Mer om detta i andra inlägg.

5. Vidmakthållande – håll i! Här sker omvandlingen av motivation till disciplin - tillfällig åtgärd till en vana. Den som kan vara så svår att uppnå och alla suktar efter. Tänk hur mycket du kan tjäna fysiskt, psykiskt och ekonomiskt med en livslånga hälsosam vana. Om det ändå gick att konkretisera effekterna eller göra dem tydligare. Tyvärr så sker effekterna under ytan och det går inte alltid att märka. Många tappar motivationen efter att de inte ser effekterna och det är bara jobbigt och gör ont. Stadie 4-5 är de stadie jag tänkte fokusera på i några inlägg och är de centrala för skapandet av vanor.

P.S Fettet runt magen, förutom att det ofta är kopplat till övervikt, bör vi undvika på grund av att det viscerala fettet lägger sig runt våra organ och frisätter inflammatoriska ämnen och hormoner som ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar och T2 diabetes.

Jag hoppas detta gav dig en överblick kring de faser vi alla går igenom vid en förändringsprocess. I kommande inlägg tänkte jag fokusera på stadie 4 och 5. Hur kan du omvandla åtgärd till vana och skapa den där livslånga vanan!

"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit." -Will Durant

Annars hoppas jag vi ses på streamen – 18.30 på vardagar med 15 minuters pass där 51% av alla intäkter går tillbaka till communityn via presentkort på t.ex. Geeksbutiken och Inet 😊
https://twitch.tv/workout51/
https://www.youtube.com/@Workout51Official

signatur

1
Skriv svar