Assassin's Creed Shadows överskuggar Origins och Odysseys lanseringar
Lite fler siffror till eventuellt intresserade, nu från Tom Henderson, grundare av och chefredaktör på Insider Gaming. Intressant att Valhalla fick sånt hopp i spelarantal:
https://x.com/_Tom_Henderson_/status/1904177799419634137
Vi får väl se hur nära han kommer i sina beräkningar längre fram.
Är inte spelet tillgängligt på gamepass eller liknande? Då blir väl statistiken lite skev.
Stämmer, finns på "Ubisoft+ Premium".
Det firas med bubbel på ubisoftkontoren idag!
<Uppladdad bildlänk>
Svårt att acceptera att spelet säljer bra och att folk gillar det eller varför ska du in och trolla i varje tråd om Shadows?
Svårt att acceptera att spelet säljer bra och att folk gillar det eller varför ska du in och trolla i varje tråd om Shadows?
Bra fråga, obeskrivligt märkligt faktiskt.
Kul för alla som gillar spelet. Körde igenom Mirage för ett tag sen och är ganska trött på AC konceptet för tillfället. Speciellt när Shadows verkar vara grind fest deluxe.
Jag köpte det för jag gillar de senare AC-spelen (sen Black Flag). Spelet känns ett bra steg upp från Valhalla. Har inte direkt märkt någon "grind fest deluxe". Kan tänka mig att det är så för att maxa grejer, som att få full best in slot utrustning, men det behövs inte. Om du inte själv verkligen vill. Att uppgradera ett bra vapen är billigt så det kan följa med ett antal levels innan man hittar något bättre.
Får man inte ha lite kul i livet ?
Jag betvivlar verkligen inte att det säljs. Det är faktiskt oerhört underhållande med alla positiva nyheter gällande spelet i fråga, det är ju klart att man dras med och blir berörd
Lite mer siffror/data har nu precis uppdagats för de nyfikna, enligt VGC.
Sammanfattning:
According to further data seen by VGC, Shadows delivered the second-highest Day 1 sales revenue in the franchise’s history, behind only Valhalla.
Shadows marked Ubisoft’s best-ever Day 1 launch on the PlayStation digital store, was the most wish-listed Ubisoft title of all time.
PC activations represented around 27% of total activations.
https://www.videogameschronicle.com/news/sources-assassins-cr...
Hoppet är det sista som överger människan, säger man väl 😅
Blir en megaflopp, en riktig dunderflopp. Det är ändå spelarnas kritik och betyg som väger tyngst. Givetvis kommer vi få se obskyra speljournalister höja spelet till skyarna och missa alla brister och dess ökända historia. Runt 80-83 kommer det få och spelet kommer sågas längs fotknölarna av en kompetent spelarkår! Glöm aldrig Elden Ring byggdes på misslyckanden av andra spel
Hur lång tid tar det innan du erkänner att det inte är en flopp?
Vem orkar hålla reda på vilka som skapar/utvecklar allt vi konsumerar i både nöje och mat? Så länge man uppskattar produkten räcker väl det?
Jag har kul i spelet och ingen ska försöka förjuda mig att ha kul.
Spelar ingen roll hur mycket länkar folk slänger åt mitt håll, jag bildar min egen uppfattning av min egen upplevelse med spelet.
För att om folk köper och hyllar dåliga produkter gör det mer av dem.
Själv kan inte förstå vad man tycker är bra eller hur man som många förbokar det efter allt skräp som ubisoft släppt.
Men kan ju vända på det. Varför måste folk som gillar det hålla på och berätta om det och försöka få andra att gilla det?
Ska man bara få prata om spel om man tycker dem e bra?
Varför ska gangirls få säga vad de vill medan folk som inte gillar trasig ai, opassande music, dum stealth, fruktansvärd koregraferad fighting ska inte få säga vad de tycker?
För att om folk köper och hyllar dåliga produkter gör det mer av dem.
Själv kan inte förstå vad man tycker är bra eller hur man som många förbokar det efter allt skräp som ubisoft släppt.
Men kan ju vända på det. Varför måste folk som gillar det hålla på och berätta om det och försöka få andra att gilla det?
Ska man bara få prata om spel om man tycker dem e bra?
Varför ska gangirls få säga vad de vill medan folk som inte gillar trasig ai, opassande music, dum stealth, fruktansvärd koregraferad fighting ska inte få säga vad de tycker?
Om man hyllar en produkt så tycker man ju inte den är dålig, så enkelt är det. Man har köpt den och tycker om den i sådana fall. Att däremot invadera en tråd med inlägg efter inlägg för att uttrycka sin illvilja mot något som man i många fall inte ens spelat är något annat. Att involvera politik och allt vad det nu kan vara som många gör är bara tröttsamt.
Jag köpte det för jag gillar de senare AC-spelen (sen Black Flag). Spelet känns ett bra steg upp från Valhalla. Har inte direkt märkt någon "grind fest deluxe". Kan tänka mig att det är så för att maxa grejer, som att få full best in slot utrustning, men det behövs inte. Om du inte själv verkligen vill. Att uppgradera ett bra vapen är billigt så det kan följa med ett antal levels innan man hittar något bättre.
Ok. Det låter bra. Jag blev trött på Valhalla efter ett tag. Ett av få AC spel jag inte spelat klart.
Jag är ju tyvärr en av dom där som helst får 100% i spel 😅
Såg en recensent som exempelvis tyckte att det kändes väldigt tidsödande att först behöva levla upp sin knowledge rank för att låsa upp nästa nivå av förmågor och att man sen också måste samla mastery points för att låsa upp varje individuell förmåga.
Han påpekade också att insamlandet av resurser för uppgraderande av baser är onödigt segt. Det kändes enligt honom som om Ubisoft med mening gjort det lite segt för att folk ska överväga att köpa resurspaket i shoppen.
Hur upplever du samlandet av resurser? Onödigt drygt eller känns det rimligt? Man vill ju ändå kämpa lite men inte behöva lägga 100 timmar extra på att leta trä och metall 😅
PSN: OAKTHYR
Om man hyllar en produkt så tycker man ju inte den är dålig, så enkelt är det. Man har köpt den och tycker om den i sådana fall. Att däremot invadera en tråd med inlägg efter inlägg för att uttrycka sin illvilja mot något som man i många fall inte ens spelat är något annat. Att involvera politik och allt vad det nu kan vara som många gör är bara tröttsamt.
Men om man vill tex att ubisoft skulle göra mer spel som Rayman, Splinter cell, Prince of persia mm och inte bara mjölka AC så skulle man ju vilja att Ubisoft slutade helt med AC.
Tänk ett riktigt bra RS, GR eller SC med AC budget.
Man behöver inte spela ett spel för att avfärda det.
Hur lång tid tar det innan du erkänner att det inte är en flopp?
Nu är det så att jag inte får komma till tals för nu har 2 meddelanden censurerats, jag gissar att även moderatorerna är stöpta i att endast en åsikt får komma till tals ! Bra där
Nu är det så att jag inte får komma till tals för nu har 2 meddelanden censurerats, jag gissar att även moderatorerna är stöpta i att endast en åsikt får komma till tals ! Bra där
Tycker du att det är så himla konstigt när du sitter och spammar sönder varje tråd med din negativitet som du redan började med innan spelet ens hade släppts?
Du är som den där personen som går till ett event irl, där folk har roligt och visar passion för, bara för att bete dig riktigt drygt, högljutt, och ska verkligen trycka ner folk och stämningen med din negativitet, om hur mycket du ogillar det dem delar passion för, med andra ord, bete dig som ett rövhål, för att sedan bli förvånad över varför du blev utslängd.
Efter allt spammande, likt vad Jontebulan gjorde i varje tråd, så ska du nog vara glad att du inte har blivit avstängd än.
Inte särskilt märkligt att det händer med tanke på hur du postat de senaste dagarna
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro
Det underliga är att folk köper spelet till lanseringspriset. Jag förstår inte hur man resonerar.
För att folk prioriterar värdet av pengar olika? Underhållning per minut per krona är väldigt högt för spel trots lanseringspriset. Sett siffror på att folk köper ca 1.5 spel per år, vilket inte är mycket i sammanhanget.
Jag tycker t.ex. det är underligt att folk köper nya bilar. Andra kan inte förstå varför man köper boende inne i stan när det är mycket billigare en bit ut. Etc. Etc.
För att folk prioriterar värdet av pengar olika? Underhållning per minut per krona är väldigt högt för spel trots lanseringspriset. Sett siffror på att folk köper ca 1.5 spel per år, vilket inte är mycket i sammanhanget.
Jag tycker t.ex. det är underligt att folk köper nya bilar. Andra kan inte förstå varför man köper boende inne i stan när det är mycket billigare en bit ut. Etc. Etc.
Köpa lägenheter i stan, nya bilar och nya spel är dumt ja. Det är precis min poäng.
Köpa lägenheter i stan, nya bilar och nya spel är dumt ja. Det är precis min poäng.
Om man vill bo i stan och har pengar är det väl snarare logiskt än dumt att köpa en lägenhet i stan? Jag bor i centrala stan och älskar det trots att det kostar.
Om man vill bo i stan och har pengar är det väl snarare logiskt än dumt att köpa en lägenhet i stan? Jag bor i centrala stan och älskar det trots att det kostar.
Jag förstår inte dig. Kanske jag som är den dumma. Med stor sannolikhet så är det jag.
Jag förstår inte dig. Kanske jag som är den dumma. Med stor sannolikhet så är det jag.
Nej det tycker jag inte, vi har olika synsätt bara.
Och jag förstår inte dig, men det är väl bra att folk vill olika. Hade alla velat bo i stan hade det varit ohållbart
Kan handla om att du skrev mer om mig än om spelet.
Men han läsa ett av inläggen du skrev.
Ubisofts och EAs aktie har båda ökat med ungefär 10% den senaste månaden. Antar att du tycker Split Fiction är en flopp också då?
Då detta blivit lite av en siffror/stats-tråd i väntan på eventuella officiella från Ubisoft (återigen, för eventuellt intresserade som tycker sånt är kul):
Insider Gaming:
”According to the 2025 video game retail sales data and Circana industry analyst Mat Piscatella, Assassin’s Creed Shadows already ranks among the top five of best-selling games year-to-date. Among the top five of games sold since the start of 2025 are Monster Hunter Wilds, Kingdom Come: Deliverance 2, and Civilization 7”
”In addition to its top five placing for the year so far, Assassin’s Creed Shadows also has the second highest week one dollar sales of any 2025 game, behind only Monster Hunter Wilds.”
ASSASSIN’S CREED SHADOWS IS ONE OF 2025’S BEST SELLING GAMES SO FAR
https://insider-gaming.com/assassins-creed-shadows-is-one-of-...