Assassin's Creed Shadows
Vad jag har förstått och lyckats läsa mig till så var den enda svarta mannen jag hittat någon typ av väpnare/slav inte samurai.
Men erkänn när du tänker samurai så tänker du inte på en mörkhyad homosexuell man? Jag misstänker att majoriteten av folk tänker en japan som är en iskall krigare.
Men men jag ska inte spela det oavsett så jag bryr mig egentligen inte. Vill jag spela något liknande så finns ju Ghost eller Robin som passar mig bättre.
Vad kul att man kan lära sig genom spel! Homosexuella relationer var definitivt vanligt bland samurajer, speciellt när det kom till lärling och mästare.
Ordet som används om Yasuke är översatt till ”retainer” på engelska och i japanskan är det en typ av samuraj.
Userscore kan man inte lita på, då många bestämt sig att spelet ska få kassa betyg innan spelet släppts. Titta på Last of us 2, det blev reviewbombat pga Abby, och då hade garanterat majoriteten inte spelat spelet överhuvudtaget. Finns det något "Woke" i spelet så blir spelet garanterat reviewbombat.
Då känns ändå Steam med sitt tumme upp eller ner lite bättre statistik att gå på. Och där ligger AC rätt så bra till.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Userscore kan man inte lita på, då många bestämt sig att spelet ska få kassa betyg innan spelet släppts. Titta på Last of us 2, det blev reviewbombat pga Abby, och då hade garanterat majoriteten inte spelat spelet överhuvudtaget. Finns det något "Woke" i spelet så blir spelet garanterat reviewbombat.
Ja, ingen vettig människa går efter user scores på Metacritic i detta fallet. Det blir tyvärr lätt så på en sida där man inte behöver ha köpt eller ens spelat spelet innan man kan lämna ett betyg - det är bara att bomba på! När man skrollar igenom kommentarerna så ser man dessutom inte sällan samma text som kopierats och klistrats in om och om igen. Men det är emellanåt underhållande läsning, inte minst när de skriker över att det inte är "historically accurate" - du vet det som alla andra AC-spel är och det serien är känd för och utger sig för att vara. 😉 😂
Men många kommentarer är också precis vad man väntade sig.
Ja, ingen vettig människa går efter user scores på Metacritic i detta fallet. Det blir tyvärr lätt så på en sida där man inte behöver ha köpt eller ens spelat spelet innan man kan lämna ett betyg - det är bara att bomba på! När man skrollar igenom kommentarerna så ser man dessutom inte sällan samma text som kopierats och klistrats in om och om igen. Men det är emellanåt underhållande läsning, inte minst när de skriker över att det inte är "historically accurate" - du vet det som alla andra AC-spel är och det serien är känd för och utger sig för att vara. 😉 😂
Men många kommentarer är också precis vad man väntade sig.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Det finns så mycket tragiskt folk online alltså
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro
Har väl kört runt 15timmar nu och är mycket positivt överaskad hur bra det är med tanke på allt skisnack det vart runt spelet innan release, Tycker de lyckats bra säsongerna, speciellt med vintern när man pulsar runt i snön, både bra ljudbild och grafik, bra inlevelse
Änsålänge är det en solklar 7 av 10 för mig, har skitkul med spelet.
Anvil används i Assassins Creed, inte Snowdrop.
Så inte ens deras nya game engine fick vi
Vet du vad?? Nu tvingas jag ändra mitt egna betyg från 7 till en modest 6. Hör hoppades man på underverk inför releasen nu blir det det berömda magplasket istället
Hoppas alla har kul som lirar spelet, så kan jag ha kul i Japan med Ghost of Thushima så kan vi mötas på mitten
Snowdrop är väl inte så ny den heller 😁
Snowdrop är väl inte så ny den heller 😁
Haha du har rätt, nä den är från tidigast 2016 Den är väldigt snygg i motorfest iaf. Ubi har kokat med den ett tag, fick för mig att första spelet var med Avatar. Nu får jag gå tillbaka till studiebänken och läsa på
Jag minns som igår denna videon som var mindblowing nextgen
Haha du har rätt, nä den är från tidigast 2016 Den är väldigt snygg i motorfest iaf. Ubi har kokat med den ett tag, fick för mig att första spelet var med Avatar. Nu får gå tillbaka till studiebänken och läsa på
Snowdrop är utvecklad av Massive och debuterade i första The Division.
Vansinnigt vacker motor dock med fantastisk atmosfär, är alltid en fröjd att besöka New York vintertid när man startar upp Division 1.
Haha du har rätt, nä den är från tidigast 2016 Den är väldigt snygg i motorfest iaf. Ubi har kokat med den ett tag, fick för mig att första spelet var med Avatar. Nu får gå tillbaka till studiebänken och läsa på
Hehe, det får en att känna sig….o-ung 😁
Man ska såklart inte hänga upp sig på åldern på spelmotorn, man uppdaterar ju dessa konstant.
Unity är från runt 2004 och unreal är från runt -98 😱
Hehe, det får en att känna sig….o-ung 😁
Man ska såklart inte hänga upp sig på åldern på spelmotorn, man uppdaterar ju dessa konstant.
Unity är från runt 2004 och unreal är från runt -98 😱
På tal om uppdatering:
Kolla inte på den här videon om du precis börjat lira Ass Shadows och gillar det, han pratar om mikrotransaktionerna i spelet, och om spelet görs på ett sätt som uppmuntrar gamers till att luras in att köpa just dessa för att inte slösa tid i spelet och vara mer effektiv. Väldigt lärorik om man inte visste detta innan, det är väldigt psykologiskt och kan också förklara varför det finns vissa typer som försvarar detta skurkbeteende från miljardföretag och varför vi nöjer oss numera med mediokraspel.
Kolla inte på den här videon om du precis börjat lira Ass Shadows och gillar det, han pratar om mikrotransaktionerna i spelet, och om spelet görs på ett sätt som uppmuntrar gamers till att luras in att köpa just dessa för att inte slösa tid i spelet och vara mer effektiv. Väldigt lärorik om man inte visste detta innan, det är väldigt psykologiskt och kan också förklara varför det finns vissa typer som försvarar detta skurkbeteende från miljardföretag och varför vi nöjer oss numera med mediokraspel.
Driver du någon form av ett privat korståg mot spelet eller? Känns mest som att du konstant letar efter saker att klaga på som grafikmotor och dylikt
Driver du någon form av ett privat korståg mot spelet eller? Känns mest som att du konstant letar efter saker att klaga på som grafikmotor och dylikt
Ja, det gör han. Griper efter alla halmstrån han kan hitta. 🤣
Han har varit ännu roligare än så: https://www.fz.se/forum/trad/462516-fragzone-fredag-steam-spe...
Jag förstår inte varför man inte bara kan nöja sig med att undvika ett spel som inte intresserar en, likt hur andra, då normalt funtade, människor gör. Man måste istället driva korståg, sprida negativitet och kasta skit på det alla sätt man kan.
Jag förstår inte varför man inte bara kan nöja sig med att undvika ett spel som inte intresserar en, likt hur andra, då normalt funtade människor, gör. Man måste istället driva korståg, sprida negativitet och kasta skit på det alla sätt man kan.
Han har varit ännu roligare än så: https://www.fz.se/forum/trad/462516-fragzone-fredag-steam-spe...
Jisses 🤣
Sägs det är brutalt trögdrivet med nvidia kort? Gäller det ännu?
Jag kör allt maxat i 4k med dlss på performance samt framegen på och snittar runt 90 fps.
Spelet roar mig faktiskt, det kunde ha varit så mycket bättre, det är väl bra att det duger för somliga
Jag förstår inte varför man inte bara kan nöja sig med att undvika ett spel som inte intresserar en, likt hur andra, då normalt funtade, människor gör. Man måste istället driva korståg, sprida negativitet och kasta skit på det alla sätt man kan.
Tomma tunnor skramlar mest
Spelet roar mig faktiskt, det kunde ha varit så mycket bättre, det är väl bra att det duger för somliga
Tomma tunnor skramlar mest
Det du pysslar med framstår mest som tragiskt faktiskt
Det du pysslar med framstår mest som tragiskt faktiskt
"Ok", det blir visst väldigt känslosamt för somliga när det kom till kritik av spelet. Det är som man måste slåss med väderkvarnar för att försvara sitt inköp till varje pris...Tragiskt att man inte kan ha lite hederlighet. Du bara hoppar på tåget utan satt dig in i debatten, det är ju en rödflagga om något.
Jag välkomnar enkom bättre spel utan massvis med buggar på releasedagen, mikrotransaktioner... .Ett Ubisoft innan det vandrade fel. För all del kejsaren är påklädd, vi kan låtsas om det
Fungerar likadant åt båda hållen. TLOU 2 fick samma behandling, folk som inte ens spelat det satte höga betyg också.
"Ok", det blir visst väldigt känslosamt för somliga när det kom till kritik av spelet. Det är som man måste slåss med väderkvarnar för att försvara sitt inköp till varje pris...Tragiskt att man inte kan ha lite hederlighet. Du bara hoppar på tåget utan satt dig in i debatten, det är ju en rödflagga om något.
Jag välkomnar enkom bättre spel utan massvis med buggar på releasedagen, mikrotransaktioner... .Ett Ubisoft innan det vandrade fel. För all del kejsaren är påklädd, vi kan låtsas om det
Så som Marsson säger du är på ett korståg att sänka spelet verkar han vara på ett för att höja spelet och kalla alla kritiker "tragiska" och snackar om halmgubbar/halmstrån.
I drank what?
Jag tror inte folk har något emot att spelet kritiseras, däremot när ens egna preferenser ifrågasätts så tenderar en del att säga till.
Det är som man måste slåss med väderkvarnar för att försvara sitt inköp till varje pris...
Ja, när folk kritiserar ens inköp så är det väl en naturlig reaktion 🤷♂️
Där är nog alla överens 😁
Frågan är om termen ”mikrotransaktioner” inte sedan länge är föråldrad, det är ju inte så jäkla mikro längre
Fungerar likadant åt båda hållen. TLOU 2 fick samma behandling, folk som inte ens spelat det satte höga betyg också.
Så som Marsson säger du är på ett korståg att sänka spelet verkar han vara på ett för att höja spelet och kalla alla kritiker "tragiska" och snackar om halmgubbar/halmstrån.
Det är så typiskt med detta ohederliga shillbeteende från aktivister som jag ifrågasätter,bra att du sätter namn på det. Detta är ju inte folk som vill ha bra spel för gamers. Är man nöjd med Ass Creed Shadows så håller man inte på sådär. Och de som vill ha förbättringar för själva spelkulturen, behöver inte gaslightas i att man inte får kritisera bristerna i trippel A-spelen. Förr kom de undan med det men nu har folket faktist en röst och kan ifrågasätta och rösta med plånboken, det är vackert med demokrati!
Jag kör allt maxat i 4k med dlss på performance samt framegen på och snittar runt 90 fps.
dlss performance är ospelbart? Vilket grafikkort har du och vad får du i allra minst quality i 4k
dlss performance är ospelbart? Vilket grafikkort har du och vad får du i allra minst quality i 4k
Nej det är inte ospelbart med senaste transformer-versionen av dlss ser performance riktigt bra ut. Mina specs finns i min signatur, men det är på ett 4080.
Fast att lämna 1/10 drar ner snittbetyget mer än någon som lämnar 10/10. Det är långt fler som inte spelat spelet som lämnar negativt än positivt.
Vet du vad?? Nu tvingas jag ändra mitt egna betyg från 7 till en modest 6. Hör hoppades man på underverk inför releasen nu blir det det berömda magplasket istället
Hoppas alla har kul som lirar spelet, så kan jag ha kul i Japan med Ghost of Thushima så kan vi mötas på mitten
Den är vad jag förstått ganska bra uppdaterad inför detta spel. Ljus och skuggor ser betydligt bättre ut än tidigare av det lilla jag sett. Har säkert att göra med implementeringen av ray tracing.
Har en sjuhelsikes backlog av "nyare" spel att beta av så tiden får utvisa om jag ger detta en chans. Ghost of Thushima är nästa spel på tur. Har hört gott om det spelet också
Ghost of Thushima är nästa spel på tur. Har hört gott om det spelet också
Det är ett av världens bästa spel! 😍
https://youtu.be/x5d1DOcOGDo?si=9huljEwY7wB44BOa
Hur i hela fridens namn kan detta skräp få bra betyg?
Är alla recensioner officiellt köpta nu eller?