Assassin's Creed Shadows

Robot
Assassin's Creed Shadows

Vi färdas 700 år och en hel kontinent, och upptäcker... ett typiskt Assassin's Creed.

#assassins-creed-shadows

Medlem

Doh! Min gissning på betyg kommer gå åt helvete.

Medlem

Förbokat I am a sucker for Ass Creed Jag kommer älska detta som alla spel tidigare i serien

Medlem

Kommer kolla streamen ni sänder för att @Wakkaah är sköning. Ska jag vara ärlig har Assassin's Creed aldrig någonsin varit min cup of tea. Inte ens ettan. Jag spelar för att spela, "Skip, skip!" på cutscenes. Oftast. Smygandet var drygt. Sen såklart coolt att klättra och hoppa ner i hö och fighting gameplay:et satt en helt ny standard för sin tid. Som Batman gjorde bättre.. och senare nu Spindelmannen. Det här är säkert "bra"

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Förbokat I am a sucker for Ass Creed Jag kommer älska detta som alla spel tidigare i serien

Förbokat med. Har aldrig spelat AC spel innan men gillar denna typen av spel och detta ser underbart ut.

kommer spela det senare och kanske vänta in lite patchar med. Har mycket annat kul att spela under tiden.

Medlem

Ajdå, hade hoppats på en fyra åtminstone, men jag kommer köpa det oavsett då jag gillar serien.

Medlem

Aldrig spelat Assassins Creed. Minns bara att min brorsa spelade ett av dom första och man fick typ springa runt i laddskärmen medans det laddade eller nåt sånt.. 😛
Men är spelen ihopkopplade på nåt sätt? Eller är det som COD, vissa är fristående, vissa är en serie, det är olika år osv?

Medlem

Gött. Ett förväntat resultat. Men frågan är, med tanke på de problem som nämnts - vad var poängen med förseningen?

Och prata inte Ubisoft om att de skulle gå ifrån de typiska Ubisoft-öppen-värld!?

Ska bli spännande att se hur andra recensioner ser ut, men detta ser inte ljust ut. Inget köp för mig.

Medlem

det händer ibland att jag blir sugen på att installera nåt gammalt AC eller testa ett nytt, men sen blir jag påmind om animus grejen och bara avfärdar idén helt. fattar inte att dom envisas med det fortfarande. så jävla värdelös grej i en annars helt ok spelserie.

Moderator
Skrivet av B3RRY:

Kommer kolla streamen ni sänder för att @Wakkaah är sköning. Ska jag vara ärlig har Assassin's Creed aldrig någonsin varit min cup of tea. Inte ens ettan. Jag spelar för att spela, "Skip, skip!" på cutscenes. Oftast. Smygandet var drygt. Sen såklart coolt att klättra och hoppa ner i hö och fighting gameplay:et satt en helt ny standard för sin tid. Som Batman gjorde bättre.. och senare nu Spindelmannen. Det här är säkert "bra"

Du kan vara en sköning! <3

Medlem

Bra recension

Johan lyfter att spelet faktiskt bjuder på fler tillkortakommanden än de fans/gamers och japaner redan stör sig på i trailers.

Jag får uppfattningen att spelet varken skitdåligt eller jättebra. Det är bara ”Bra”. För min del får spelet vänta till rea-backen, om det blir något köp alls. Sannolikt det senare, då jag bara kört och klarat ut det första spelet.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Finns inte ett enda spel i serien som inte hade varit minst 30% bättre utan Animus-skräpet.

Medlem

Får ta betyget med en liten nypa salt med tanke på att ”Cash grab” Rise of the Ronin fick en femma… Svårt att se att detta skulle vara ännu sämre än det spelet på så många punkter.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Bra recension

Recensionen visar att spelet faktiskt bjuder på fler tillkortakommanden än de fans/gamers och japaner redan stör sig på i trailers.

Spelet är varken skitdåligt eller jättebra. Det är bara ”Bra”. Det är ett OK Assassins Creed-spel, men kanske inte räknat som ett av de bästa i serien.

Spelet får vänta till Rea-backen, om det blir något köp alls.

Har du spelat spelet?

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Skrivet av MeshMay:

Förbokat med. Har aldrig spelat AC spel innan men gillar denna typen av spel och detta ser underbart ut.

kommer spela det senare och kanske vänta in lite patchar med. Har mycket annat kul att spela under tiden.

Förbokat jag med, ser verkligen fram emot detta! Let’s go!

Medlem

typ vad jag förväntade mig. själv kommer jag nog älska det eftersom jag är en assassins creed fanboy. bra recension

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Har du spelat spelet?

Nä, det är min tolkning. Ändrat inlägget nu.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Om spelet utspelar sig på 1500-talet så förstår jag inte riktigt hur man färdas 700 år.
Eller är nutid i spelet på 2200-talet?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Spelet är varken skitdåligt eller jättebra. Det är bara ”Bra”. Det är ett OK Assassins Creed-spel, men kanske inte räknat som ett av de bästa i serien.

Förutsatt att betyget på Metacritic och Open Critic håller sig så är detta det näst högst rankade AC-spelet sedan Assassin's Creed IV: Black Flag som släpptes 2013.

Medlem

"Det har hänt flertalet gånger att jag fastnat i ett träd eller bara högt gräs så jag måste snabbresa till ett torn för att komma loss."

Uj, låter illa ...

Sen behöva stå o vänta på rätt tid på dygnet ingame för vissa uppdrag låter ju drygt som faen, hur lång tid är det natt och dag?

Medlem

Ajdå det ser inte ljust ut för Ubisoft... Trots framflyttad lansering med extra tid för finslipning verkar det bara bli ett "okej" spel.

Medlem

3/5 på Fz
82 på metacritic.

Som jag förväntade mig. Hade inte trot, men hoppats, på att de skulle drämma till med närmare 90,

Har bara spelat pyttelite Assasins Creed tidigare och ville gärna hoppa på här. Men de brukar ha bra reor på Assasins creed. Så väntar väl på 66% rea

Medlem

Hade hoppats på de skulle lyckas här. Japan är trevlig miljö att vistas.
Att man inte kan rida häst i skogen så bra känns ganska logiskt, men synd att särskilt Naoe fastnar i stenar.

Jag tyckte det var segt i senaste spelen att man så lätt kan klättra upp för torn och byggnader, utan att hitta en logisk väg fram, är det så här, eller känns det bara oklart och inkonsekvent vad som går att klättra på?

Vill tipsa om Shadow Tactics: Blades of the Shogun annars för de som vill få en utmaning i smygandet i samma miljö och tidsepok, fast isometriskt och taktiskt istället.

Medlem

Tröttnade på dem när de började slopa storyn som tog plats i framtiden. Desmond och hela animus grejen i de första spelen va riktigt intressant och kul att utforska hur de vävde in vår historia med det. Förstår väl att spelarna hellre bara ville hoppa och döda istället för mycket story men det va inte riktigt det jag gillade bäst.

Nu i senaste spelen verkar man ju kunna hoppa runt som gudar och allt möjligt så känns inte alls intressant längre.

Medlem

Blir ett köp vid en rea kanske.

Rise of the Ronin mättade lite längtan efter ett assasin's creed i japan förra året och om Ghost of Yotei släpps detta år så blir det väldigt mycket med samma miljö och stuk nu

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag får uppfattningen att spelet varken skitdåligt eller jättebra. Det är bara ”Bra”. För min del får spelet vänta till rea-backen, om det blir något köp alls.

Det här är Ubisoft i ett nötskal känner jag.

Medlem

Är inte förvånad.
På de gameplay-trailers man sett så ser det ju typ ut som ett rescinnat Ass.creed valhalla/odyssey/origins.

Men för dom som vill ha mer av samma så 👍
Man kan ju äta tacos varje fredag med 😄

Geeks Gaming

Mja, hoppar nog så länge. AC-spelen var intressanta när deras gimmick var ny men sen tappade det snabbt för mig

Skrivet av Rowin42:

Man kan ju äta tacos varje fredag med 😄

Nej det är ju på tog för dyrt! 😱

Medlem

Att ändra ”high-score” från 83 till 85 var ett ödestigert misstag. 😅

Ligger på 81 så inget dåligt spel men hade hoppats på mer såklart. Japan känns som en fantastisk setting samt att det är optimerat till dagens konsoler och lämnar PS4/XBone-eran bakom sig.

Medlem

Ännu ett ubisoft-spel m.a.o. En kopia av en kopia av en kopia av en kopia med nya kläder.
Det är väl knappast någon som är förvånad.

Skriv svar