Dmitry Glukhovsky bekräftar att han jobbar med nästa Metro-spel

Robot
Dmitry Glukhovsky bekräftar att han jobbar med nästa Metro-spel

"Det här spelet ger mig gåshud."

#4k-games, #Metro, #nyhetstips

Medlem

Jag försökte mig på Redux och de var bland de mest deprimerande jag spelat. Lite som det måste vara att bo där.

Medlem

Originalet är sjukt bra. Tvåan och trean är så sjukt mediokra att jag inte orkade mer än några timmar.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Älskar verkligen hur varje spel bara blev bättre och bättre, och helt nya upplevelser. Fantastiska berättelser och otroligt bra karaktärer.

Medlem

Spännande! Har precis köpt Metro Redux som ligger i först i kön på backloggen när jag är klar med Diablo III.

signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216B| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar| 📀 Sony BDP-S1700

Testpilot

Jag fick också gåshud när jag såg inlägget

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Originalet är sjukt bra. Tvåan och trean är så sjukt mediokra att jag inte orkade mer än några timmar.

Nej nej tvåan är helt klart bäst i serien ju Men alla är givetvis bra!

Medlem

Morgontröttan sa David Duchovny

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av noreason:

Älskar verkligen hur varje spel bara blev bättre och bättre, och helt nya upplevelser. Fantastiska berättelser och otroligt bra karaktärer.

Håller med, de blir bara bättre och bättre. Ser fram emot en ny i serien. Älskar det malande vemodet man får av att spela 3:an med karaktärerna.

Medlem

Gillar verkligen Metro-serien, mycket bra spel! Hype!!

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Ångrar lite att jag inte köpte Exodus när det kostade några tior på Steam i höstas. Men det lär väl komma fler chanser plus klassikern att man ändå inte har tid att spela det man köper.

Har spelat de andra i serien och jag gillar verkligen atmosfären de lyckas få till. Tyckte Awakening på Quest var bättre än Half-Life: Alyx på nästan samtliga punkter. Hoppas Valve steppar upp med nästa spel.

Medlem

Ska bli kul att spela som Artiom igen. Metro-serien är en av mina favoriter och jag spelar om spelen med några års mellanrum.

Skribent
Skrivet av Slashgibber:

Tycker 2an är bäst i serien. Däremot 3an håller jag som sämst, inte för att det är ett dåligt spel. Men man spenderade för mycket tid på ytan och det kändes inte lik klaustrofobiskt.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Underbart Metro spelen är grymma.

signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Popski:

Ska bli kul att spela som Artiom igen. Metro-serien är en av mina favoriter och jag spelar om spelen med några års mellanrum.

Hoppas nästan det inte handlar om Artiom. Hans story känns avslutad på något sätt. Hade gärna sett att det går tillbaka till tunnelbanan, men lite mer öppet med resor mellan stationerna.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker 2an är bäst i serien. Däremot 3an håller jag som sämst, inte för att det är ett dåligt spel. Men man spenderade för mycket tid på ytan och det kändes inte lik klaustrofobiskt.

Känner samma, 2an är definitivt den som är bäst.

Testpilot

Jag gillar alla tre spelen på olika sätt. Det första är det som är mest troget böckerna och introducerar världen, medan det andra spelet börjar gå sin egen väg och är lite mer actiontungt kanske passar bättre för ett spel. Sedan det tredje är ju helt och hållet en egen väg, öppen värld och utanför metron till och med, ett riktigt bra spel det med även om strukturen ser annorlunda ut. Lite väl tjatigt från NPCer kan jag tycka dock. Spelet är bättre när man som Artiom går runt i världen på egen hand, medan i de två första spelen uppskattade jag umgänget mer.

Medlem

Både böckerna och spelen var som bäst i del ett och sedan gick det utför (inte mycket men dom är inte riktigt lika bra). Men kul att det kommer nytt.

Metro-spelen är de spel jag spelat flest gånger i mitt liv, för att inte nämna FromSofts katalog. Köpte nyligen om Dark Souls-Trilogin, tänkte jag ska plåga mig genom dem ännu en gång denna vår och sommar.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Thane:

Hoppas nästan det inte handlar om Artiom. Hans story känns avslutad på något sätt. Hade gärna sett att det går tillbaka till tunnelbanan, men lite mer öppet med resor mellan stationerna.

Nej, Artiom och hans gäng med rangers måste ju tillbaka till tunnelbanan och rädda de lurade invånarna.

Vette fan om det skulle funka så bra med en öppen värld nere i tunnlarna? Kanske om man använder typ Hansans ringlinje och åker deras tåg hit och dit. Jag skulle flredra en mer linjär historia som de två första spelen.

Medlem

Trean sög jämfört med de andra. Så hoppas de lärt sig att öppna delar inte alltid är bra i vissa spel. Utan ibland behöver spelaren bli ledd

1
Skriv svar