Melodifestivalen 2025 final

Medlem
Melodifestivalen 2025 final

Nu är det klart vilka som kommer vara med i finalen, de är.

Voice of the Silent - John Lundvik
YIHAA – Dolly Style
Believe Me – Greczula
On and On and On – Klara Hammarströ
Sweet N' Psycho – SCARLETm
Show Me What Love Is – Erik Segerstedt
Kamikaze Life – Maja Ivarsson
Hush Hush – Meira Omar
Revolution – Måns Zelmerlöw
Hate You So Much – Saga Ludvigsson
Life Again – Annika Wickihalder
Bara bada bastu – KAJ

Jag tippar att antingen Greczula eller Måns vinner, men min favorit är absolut Kaj med bara bada bastu. Sen tror jag Klara är den jag skulle ranka som nr2.

Dolly Style är dotterns favorit.

Vem är er favorit och vem tror ni vinner.

Medlem

Tycker Kaj springer i cirklar runt de övriga bidragen. Otroligt musikaliskt, inspiration tagen från lite här och var i världen, kul och smart samt grymt levererad show.

Måns är alltid proffsig, men låten känns som en variant på något som man försökt med typ tjugosju gånger i Mello i väntan på att till slut träffa rätt med de små variationerna. Gäsp.

Medlem

Skönt om KAJ vinner allt men tror det blir Måns.

Medlem

Alltså... Kaj?! seriöst... vilket skit!

signatur

1# FZ Troll

Jag hoppas fämst på Klara Hammarström, alternativt Scarlet eller Måns. Blir inte ledsen om Kaj vinner heller.

Har börjat kolla på konkurrensen internationellt också. Finland är farliga i år igen, och jag är glad över att Estland skickar någon som jag lyssnat på flitigt under många år i Tommy Cash (även om låten inte är den starkaste).

Medlem

Eriks låt är väldigt bra men jag tyckte greczulas låt var riktigt bra, lite Queen och Elton John i den 🤙

Klaras låt är ju en bra discolåt men den tar lite för god tid på sig att bli bra.

Skulle jag tippa finalen tror jag
Erik Segerstedt
Greczula
Måns

Redaktör
Ponny

KAJ! 100 procent.

Av mer, eh, traditionella bidrag tycker jag Klara Hammarströms låt är bra. Fin att springa till.
Tror att Måns vinner. Känns sådär kompetent och dom brukar vi skicka. Sen får vi höga jurypoäng och sisådär tittarpoäng. Men fan, det skulle göra mig så glad om Kaj skrällde. "Nåja" är mitt favoritord på finlandssvenska.

Är dock mest glad över manuset i år. Äntligen har det blivit vasst igen. Tacksam!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Min personliga favorit är Scarlett och KAJ, men troligen så är det Måns som vinner.

Var själv mer investerad i den tyska mellon i år då folk-metal bandet Feuerschwanz var med och tävlade med låten Knightclub.
De var stora favoriter men med tysklands konstiga upplägg så skickade inte juryn dem vidare till den sista omröstningen där det bara avgörs via folkets röster då dem troligen hade vunnit stort (detta var tydligen en sista minuten ändring av tävligen, annars hade det avgjorts med 30/70 uppdelning av jury och folk röster).

Tyskland skjuter sig än en gång i foten och vågar inte skicka rock/metal när dem för en gångs skull får ett bra sådant bidrag, förra gången var det Electric Callboy som nekades.

Fragtjuv

Kamikaze Life – Maja Ivarsson är favoriten men jag tror att Måns tar hem det. Kaj har en liten chans men jag tror att juryn fäller dem.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Varför är alla så bergsäkra på att Måns vinner (inklusive spelbolagen)? Samtidigt som ingen tycker den är särskilt bra. Vinner Måns kommer jag skämmas å Sveriges vägnar - det är precis sån skit som övriga Europa hånar oss för att vi skickar varje år. Skulle vi skicka KAJ skulle alla andra bli så positivt överraskade att det skulle ge oss rejäl skjuts.

Juryn behöver nödvändigtvis inte sänka KAJ. Det är en bra låt, och om juryns röster även baseras på framförande så är det inga akter som kan slå KAJ. Nä, jag tycker inte vi behöver kasta in handduken än.

Det är bara att kolla på reaktionsvideor på Youtube. Folk kan, även om de inte talar ett ord svenska, sjunga med i refrängen nästan omgående. Så sett är låten genialisk.

Ska fan ringa och rösta på KAJ. Det är väl en underutnyttjad röstningsgrupp som främst pensionärer nyttjar? Hoppas alla finlandssvenskar mobiliserar sig och röstar på KAJ också.

Trea blir Greczula, fyra Klara. I mitten placerar sig Scarlet, Meira och Erik. Sist hamnar förhoppningsvis Lundvik och Saga.

Medlem

Riggat så att Måns vinner med sin pinsamma Heroes-kopia, kommer såklart avgöras med jurypoängen. Hoppas vi skickar Kaj så att Sverige har det konstiga bidraget något år.

Medlem

Jag kommer att sitta bänkad och heja på lokalförmågorna KAJ! Första gången jag såg dem uppträda var på en gymnasiefest för typ 13 år sen. De var skitroliga redan då, men inte trodde man ju att de tre små parvlarna skulle ta sig till Mellofinal.

Så från en finlandssvensk som inte har rösträtt, tack på förhand till alla som röstar på vår finaste export!

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Att Dolly Style gick vidare med sin Vengaboys-kopia till låt är bara förvirrande. Lever de enbart på sitt namn?

Klara eller KAJ är mina tippningar som vinnare.

Jag hoppas däremot Klara vinner för hennes låt är så förbaskat bra.

Medlem

All in på Kaj kamrater! Revolution är ett hot men jag tar copiumet och hoppas på vinst!

signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag kommer att sitta bänkad och heja på lokalförmågorna KAJ! Första gången jag såg dem uppträda var på en gymnasiefest för typ 13 år sen. De var skitroliga redan då, men inte trodde man ju att de tre små parvlarna skulle ta sig till Mellofinal.

Så från en finlandssvensk som inte har rösträtt, tack på förhand till alla som röstar på vår finaste export!

VPN? Telefonrösta? Kom igen nu! KAJ måste vinna detta.

Medlem

Har inte följt men tittade nyfiket på Greczula för att det nämndes av op och det var fan bra

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Danster:

VPN? Telefonrösta? Kom igen nu! KAJ måste vinna detta.

Jag trodde man måste ha svenskt telefonnummer för att det skulle funka? Måste forska i det här!

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Allt var skräp och Måns kommer vinna även fast många var bättre än honom.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag trodde man måste ha svenskt telefonnummer för att det skulle funka? Måste forska i det här!

Jag har försökt leta men hittar inget. Men om man nu måste ha ett svenskt IP för att kunna rösta med appen *HOST*vpn*HOST*) så är det väl rimligt att man måste ha ett svenskt telefonnummer, ja

Medlem

Då var det dags, nu skickar vi Kaj till Europa.

Medlem

Finns Melodifestivalen än? Trodde sånt var mossigt och förlegat. Är det AI som uppträder nu? Twerkar dom?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Finns Melodifestivalen än? Trodde sånt var mossigt och förlegat. Är det AI som uppträder nu? Twerkar dom?

Ungefär 3 miljoner tittare så ja. Mest sedda varje år tillsammans med Kalle Anka på julafton.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Ungefär 3 miljoner tittare så ja. Mest sedda varje år tillsammans med Kalle Anka på julafton.

Coolt. Två höjdpunkter om året alltså.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Coolt. Två höjdpunkter om året alltså.

På spåret ligger också i topp bland tittarfavoriterna.

Medlem
Skrivet av ölandsbocken:

På spåret ligger också i topp bland tittarfavoriterna.

Jag måste börja kolla på tv igen!

Medlem

Kaj vann fan, underart 😁

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Kaj vann fan, underart 😁

Rätt så rolig låt ändå!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Äntligen rätt låt som vann. Men jag måste säga att årets bidrag höll en riktigt hög nivå, det var få skräplåtar.
Programledarna får också 5/5 , de bästa någonsin tror jag. Den duon får gärna göra fler tv-program ihop.

Medlem

För en gångs skull vann rätt låt! Hurra!

Har inte sett en sekund av Mellon men måste ändå säga att jag approvar helhjärtat att vi skickar nån slags bisarr bastulåt ut i Europa! Har bara hört den på avvägar då barnen spelar den, men den är ändå catchy som attans.

123
Skriv svar