Stora Anime-tråden

Medlem

Tog mig till slut igenom de första avsnitten på The Raven Does Not Choose Its Master och den är fasiken bra.
Några röster kände man ju igen direkt, så var tvungen att kolla. Såg då att Atsuko Tanaka gick bort i augusti förra året. Hade helt missat, och jäkla trist att läsa =/
För er som inte vet vem det är rakt upp å ner så spelar hon bland annat Motoko Kusanagi i Ghost in the Shell och Flamme i Frieren. Spelrelaterat så gjorde hon rösten till Bayonetta i spelserien.

R.I.P

Releasehästryttare

Va på ett bibliotek för första gången på ~20 år.

De har både manga och tv spel nu för tiden

Ingen anime än dock, får väl vänta 20 till på det.

Releasehästryttare
Medlem

Even Given the Worthless “Appraiser” Class, I’m Actually the Strongest

Började ok första 2 avsnitten sen blev det waifu collecetor anime.. 'Riktigt dåligt till och med

Ubel Blatt

Älskade mangan back in the day men tycker animen har börjat "sådär" Mangan hade brutalt våld och sex som Berserk men verkar nerskalat rejält i animen.. trist

Medlem
Skrivet av Devan:

Kan bli den sämsta säsongen på länge: https://anichart.net/Spring-2025

Det var några grejer som fångade mitt intresse i den listan, speciellt "Miss Kobayashi's Dragon Maid"-filmen som kommer i juni.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Ubel Blatt

Älskade mangan back in the day men tycker animen har börjat "sådär" Mangan hade brutalt våld och sex som Berserk men verkar nerskalat rejält i animen.. trist

https://youtu.be/vwLOZ3sb3y0

Har sett alla avsnitt som kommit ut och har varit ganska övertygad f.o.m avsnitt 2. Låter ju som att de skalat ner mycket från mangan då ja. Känns som animen skulle vara ännu bättre om den var ännu blodigare osv.

Upplever också att den har ganska dålig pacing att de nästan rusar fram i berättelsen?

signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Har sett alla avsnitt som kommit ut och har varit ganska övertygad f.o.m avsnitt 2. Låter ju som att de skalat ner mycket från mangan då ja. Känns som animen skulle vara ännu bättre om den var ännu blodigare osv.

Upplever också att den har ganska dålig pacing att de nästan rusar fram i berättelsen?

Dom skippade ett helt arc minst med all bakgrundshistoria .. Bara släpptes rakt in mitt i en serie kändes det som skumt

Releasehästryttare

Såg precis klart Wakfu Säsong 4

Så ruskigt bra animerad

Kolla in detta!

Detta är verkligen något av det bästa väst producerar nu!

Medlem

Tittar väääldigt sällan på Anime, men igår gjorde jag det.
Project Itoh: Genocidal Organ
Inte så bra, men brutalt!

Releasehästryttare

Sett 3 avsnitt av From Bureaucrat to Villainess: Dad's Been Reincarnated! nu och ja, den är inte direkt fantastisk, edn är det dock:

Medlem
Skrivet av Devan:

Sett 3 avsnitt av From Bureaucrat to Villainess: Dad's Been Reincarnated! nu och ja, den är inte direkt fantastisk, edn är det dock:

https://youtu.be/FPLc7a2SN6A

Jag själv blev hooked då jag är en sucker för Villainess-animes. Hittills set 6 avsnitt o den är precis som jag förväntade mig: chill, kul och underhållande. Påminner mig om hur kul det var att kolla Im in love with the Villainess.

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Releasehästryttare
Skrivet av Mjausen:

Jag själv blev hooked då jag är en sucker för Villainess-animes. Hittills set 6 avsnitt o den är precis som jag förväntade mig: chill, kul och underhållande. Påminner mig om hur kul det var att kolla Im in love with the Villainess.

Mm, kommer fortsätta kolla på den.

-

Tänkte direkt på denna:

Betydligt soligare värld dock.

Medlem
Skrivet av Devan:

Denna serie är nog min favorit denna säsong (tillsammans med Sakamoto Days). Väldigt lättsam och trevlig, även om den är lite för långsam, det händer inte speciellt mycket under ett avsnitt.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Detta är också MAPPA! Ser bra ut!

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Devan:

Tråkigt att han ska apa så jävla mycket efter sitt egna mästerverk Cowboy Bebop.

Känns på gott och ont som Bebop 2.0 typ. Hade varit roligare med något nytänk

nu är det typ samma slags karaktärer , det är sci-fi (retro) samma slags animering och intro? samma slags musik typ åt det jazziga hållet.

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Tråkigt att han ska apa så jävla mycket efter sitt egna mästerverk Cowboy Bebop.

Känns på gott och ont som Bebop 2.0 typ. Hade varit roligare med något nytänk

nu är det typ samma slags karaktärer , det är sci-fi (retro) samma slags animering och intro? samma slags musik typ åt det jazziga hållet.

Tja, det är ju inte första gången heller, Samurai Champloo t.ex förvisso med usel musik i. Detta är iaf ok XD

Medlem

Samurai Champloo är iofs en av mina absoluta favorit-animé, inte minst för att jag gillar musiken så mycket.

Medlem

På torsdag släpps en remaster av Suikoden 1&2 till alla möjliga plattformar. För några sekunder sedan så utannonserades det att en Suikoden 2 anime även är på gång, fast dom har precis börjat arbetet så vem vet när den faktiskt släpps.

Releasehästryttare

Denna ser kul ut, vet ej vad den heter dock.

Medlem
Skrivet av Devan:

https://youtu.be/OhtvSVjWa40

Kono Koi de Hanaji wo Tomete
Ungefär: Stop the nosebleed with love

Det är en kinesisk serie, heter egentligen: Wuliao Jiu Wanjie (无聊就完结)

Medlem
Skrivet av Devan:

https://youtu.be/OhtvSVjWa40

Det är Wuliao Jiu Wanjie. Har inte sett något av den heller.

Edit: Mcgreag var visst något snabbare med svar.

Releasehästryttare

Ah, den har jag missat, tack!

Releasehästryttare

Är Mona Kawai den bästa skurken denna säsongen?

Såg de första två avsnitten av Kuroiwa Medaka ni Watashi no Kawaii ga Tsuujinai(medaka kuroiwa is impervious to my charms) nu och tycker den är kul, hon är ju så extremt manipulativ.

Medlem
Skrivet av Devan:

Är Mona Kawai den bästa skurken denna säsongen?

https://i.ytimg.com/vi/xa20X6OrNxA/hq720.jpg?sqp=-oaymwEhCK4F...

Såg de första två avsnitten av Kuroiwa Medaka ni Watashi no Kawaii ga Tsuujinai(medaka kuroiwa is impervious to my charms) nu och tycker den är kul, hon är ju så extremt manipulativ.

Har sett fram till avsnitt 9 och Mona är en duglig heroine.

Serien so far är inget speciellt men Perfekt för att slötitta på. Dock så föll mangan med ett rejält magplask när det blev en generic cookie cutter harem story så jag droppa den då den föll i ett ganska repetivt mönster och blev tråkig som fan.

Den försökte kopiera så mycket av Tomo chan is a girl, allt som gjorde Tomo så jäkla bra men det räckte inte. Mangan är definitionen av MID.

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Releasehästryttare
Skrivet av Mjausen:

Har sett fram till avsnitt 9 och Mona är en duglig heroine.

Serien so far är inget speciellt men Perfekt för att slötitta på. Dock så föll mangan med ett rejält magplask när det blev en generic cookie cutter harem story så jag droppa den då den föll i ett ganska repetivt mönster och blev tråkig som fan.

Den försökte kopiera så mycket av Tomo chan is a girl, allt som gjorde Tomo så jäkla bra men det räckte inte. Mangan är definitionen av MID.

Såg avsnitt 3 nu och ja det är ju en "will they wont they" serie.

Nu kanske de inte behöver gå så långt som Redo of healer till exempel, men hade varit kul med en anime som denna där hon lutar in mer åt slavhållet där hon verkligen utnyttjar sin charm till att vara betydligt mer ond.

Releasehästryttare

Creepy nuts släppte precis en ny låt:

Releasehästryttare

Oktober release för säsong 3!

Releasehästryttare

10 april kommer moonrise

Skriv svar