Half-Life 3 tros vara i slutskedet av utvecklingen

Robot
Half-Life 3 tros vara i slutskedet av utvecklingen

Med avancerad fysik, smarta AI-spelare och avtäckande redan 2025, tror dataminer.

#deadlock, #dota-2, #half-life-3, #half-life-x, #valve

Medlem

Oh, 100% trodde att de inte jobbar med det, märklig siffra till jag såg att jag svarade först!

Vore onekligen häftigt men jag är skeptisk!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

What? Visste inte att HL3 var under utveckling ens.

Medlem

Smarta datorspelare... #harduhörtdenförut

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Skämt åsido, jag har aldrig gett upp hoppet men självklart har hoppet slumrat till och från men då och då kommer rykten och det väcks till liv igen.

Nu på senaste har det ryktats mer än vanligt så jag tror faktiskt vi kommer få veta något relativt snart. Lät ju även lite som att HL: Alyx gav tillbaka HL-gnistan till Valve.

🙏

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Jag tror inte på någonting förrän Gaben bokstavligen säger ett släppdatum!

Redaktör
Skrivet av pazu:

What? Visste inte att HL3 var under utveckling ens.

Ingen vet - det är rykten och antaganden.

signatur
Medlem

Skeptisk. Blir nog ett till VR tech-demo isåfall.

Medlem

Jag har länge tänkt att det vore coolt om det bara dyker upp en dag. Utan en massa hype innan.

Medlem

Kan nog ge GTA 6 en redig utmaning om de släpps samma år

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Redaktör
Skrivet av scaryfoot:

Jag har länge tänkt att det vore coolt om det bara dyker upp en dag. Utan en massa hype innan.

Drömmen!

signatur
Medlem

Jag tror inte det. Det låter spännande om så vore fallet, och det vore bra om så vore fallet, men jag tror inte så är fallet, om inte fallet är så.

Medlem

GTA-peppen är ingenting mot detta.

Medlem

Dom sa efter dom gjort Alyx att dom "är inte rädda för Half-Life längre"... Och så har dom ju fått förstärkning av Campo Santo-gänget (som är typ genier) osv sen dess.. Så vem vet... Kanske är dags till slut för Valve å räkna till 3?

Om dom INTE håller på med HL3 så lär dom ju hålla på med ett nytt VR-spel.. Och det tror jag inte dom gör
Dom sitter på en hel del talang just nu (vilket dom inte alltid gjort, det går lite i vågor eller omgångar), och den talangen är inte folk som gör hårdvara..

Det här vassa spel-gänget dom bevisat har jobbar ju på nått.
Osäker dock om HL3 är rimligt, ifs?
Kanske är vettigare med typ en reboot?
Orka lixom följa storyn efter Episode 2.. NU?
Lika bra å börja om. Half-Life bara... Ta avstamp i City 17.. I HL2.. Känns typ rimligast?

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tittade raskt på datumet nere vid klockan på datorskärmen, nope inte 1:a april...

Moderator | Testpilot
Skrivet av scaryfoot:

Tror ärligt det hade varit bäst. Släpp det på Steam utan att säga något.

Eminem gjorde något liknande med två av sina tre senaste album som han bara släppte på streamtjänster en dag ganska så random. Fungerade bra!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad de än levererar så kommer det inte leva upp till någon eller något i hypen.

Till sist kommer det vara "väntade vi all tid för det här" om nu spelet faktiskt visar sig hyfsat. Grafiskt kommer det inte klara av att spöa allt och vara så in i helvetes vackert att inget motsvarande skådats så då återstår att göra en story som är så bra och medryckande att normala människor lever in sig så förbaskat att de spontangråter av händelser. Det måste i så fall bli den bästa storyn hittills i spelhistorien.

Hur lever man upp till nåt av det det...?

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av s3ng:

Du har inte ett VR antar jag ?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Kanske är dags till slut för Valve å räkna till 3?

Eller? Jag sätter mina slantar på att det inte kommer heta Half-Life 3, utan snarare Half-Life: [något ord].

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eminem gjorde något liknande med två av sina tre senaste album som han bara släppte på streamtjänster en dag ganska så random. Fungerade bra!

Shoutout till @Beyoncé ändå, är på sin plats..
...Var ju ändå hon som gjorde det till en grej... Det här med 0 marketing drops

Jag tror dom lär samt tycker dom borde ha kanske ett halvårs framförhållning före släpp, personligen..
Den stora anledningen till att man vill det ska vara day 1 drop bara är ju mest för att isåfall så skulle det kunna vara imorgon

Tror nog ändå dom måste preppa oss lite för vad det nu än är som kommer härnäst...?
Vad det än är så kommer det inte vara tydligt vad det är dag 1.

Även om det är HL3 lixom.. "Ok... Vart börjar det? Vart tar ni avstamp?" osv.
Vi behöver nog smörjas lite före vi gås över av hen.

Kolla på en jävla.. Recap video.. Först...
Men den åsikten har jag bara till dom eventuellt bevisat mig fel.. Skulle säkert kunna funka det också..

signatur

Medlem
Skrivet av s3ng:

Ingenting i filerna pekar på VR, tvärtom så pekar de mot plattskärm.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja, skulle vara häftigt. Man är inne på Steam eller Store och så ser man Half-Life 3.
Ehm, what?
Man gnuggar sig i ögonen.
Kollar datumet, nej det är inte första april.
Vad är det frågan om!?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hwaaat?
Nu har hon missat nå... Trodde hon va cool..

signatur

Medlem
Skrivet av bluebird:

Eller? Jag sätter mina slantar på att det inte kommer heta Half-Life 3, utan snarare Half-Life: [något ord].

Mm.. Känns som det typ gått för lång tid för "Half-Life 3"...
Lallade lite kring det högre upp.

signatur

Skribent
Skrivet av bluebird:

Half-Life Three 😁

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Thane:

Ingenting i filerna pekar på VR, tvärtom så pekar de mot plattskärm.

Om det släpps tippar jag på att det kommer funka till både Platt och VR. Dom måste verkligen en stark titel i klass med Alyx för att sälja in sitt nya VR-headset som dom gjorde med Index.

HL2 VR Mod funkar utmärkt så det är inga problem rent tekniskt att ha både och.

Medlem

Lek inte med mina känslor!!

Medlem

Tveksamt! Varje HL har kommit med en ”ny” revolutionerande teknik/metod/presentation.

1=Själva spelet i sig för sin tid(fps/pussel/story i kombo)

2=Det öppna/ragdoll/gravity gun/plocka upp slänga saker/ kasta sågklinga!!!// dvs fysiken

Alyx(3)= VR

Så vilken ny revolutionerande teknik skulle nästa hl ha 2025?

Medlem

Finns nog inget som kommer vara större i gamingvärlden än när/om Half-Life 3 visas.

Det kanske aldrig kommer hända, men som sagt, om....

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ge mig anledning att köpa RTX 6090 för 40.000kr. Sätt den nivån, att man bara måste ha det.

Skriv svar