LOTR-spelet Tales of the Shire har återigen försenats
Spel på Sagan om ringen, Game of Thrones, Indianen Jöns, remakes på gamla skräckspel...
Den moderna publiken vill ha gammal skåpmat.
När kommer det episka spelet Borta med vinden?
Nord och syd var en populär serie på 80-talet. Här skulle man kunna släppa flera spel.
Familjen Macahan.
Dallas. JR kan flyga bl.a. Bra att kunna när han tampas med de andra oljebaronerna. Pyramid Head vore en cool boss. Riktiga Pyramid alltså, från 2001. Vi vill ju ha gammalt.
Spel på Sagan om ringen, Game of Thrones, Indianen Jöns, remakes på gamla skräckspel...
Nord och syd var en populär serie på 80-talet. Här skulle man kunna släppa flera spel.
Familjen Macahan.
Dallas. Här skulle JR kunna ha olika coola förmågor och flyga t ex. När han tampas med de andra oljebaronerna.
...tror utvecklarna. Knappast spelarna som bett om det.
Familjen Macahan.
Dallas. JR kan flyga bl.a. Bra att kunna när han tampas med de andra oljebaronerna. Pyramid Head vore en cool boss.
Du!!! där sa du nåt! Jag laddade ju ner Nord vs South från Gog häromdagen och glömde spela!
Du!!! där sa du nåt! Jag laddade ju ner Nord vs South från Gog häromdagen och glömde spela!
...tror utvecklarna. Knappast spelarna som bett om det.
Jag vill i alla fall ha mer LOTR. Drömmer mig tillbaka till Konungens återkomst på Gamecube hos polaren & Slaget om Midgård...
Ett Stardew Valley/Animal Crossing i Fylke låter som en dröm på steam decken
Jag vill i alla fall ha mer LOTR. Drömmer mig tillbaka till Konungens återkomst på Gamecube hos polaren & Slaget om Midgård...
Ett Stardew Valley/Animal Crossing i Fylke låter som en dröm på steam decken
Låter absolut väldigt mysigt !
Saknar de gamla lors of the rings "hack and slash" spelen. Väldigt bra. Peak console gaming.
It´s a me
Finns ju en remake med!
"Writer and Fighter"
Familjen Macahan.
Dallas. JR kan flyga bl.a. Bra att kunna när han tampas med de andra oljebaronerna. Pyramid Head vore en cool boss. Riktiga Pyramid alltså, från 2001. Vi vill ju ha gammalt.
Vad fan är problemet med att göra nya äventyr i världar som folk älskar jag hade gärna sätt mer spel ifrån både sagan om ringen och game off thrones.. problemet här ligger väl snarare i att du själv inte tycker dessa världar är bra? Jävla gnäll spik.
Ser fram emot detta enormt mycket, trist men samtidigt bra att det försenas
Jag också. Kunde väl kommit liiite tidigare under sommaren? Känns ju som ett finfint sommarlovsspel.
En Bamseponny av folket
Familjen Macahan.
Jag ser mer än gärna fler spel från Middle earth osv osv. Så länge det görs bra så har jag inget emot att en värld mjölkas eller att det släpps remakes. Bara för att ett spel gör något eget innebär det ju inte att det blir bra, det ser vi ju om och om igen
Låter absolut väldigt mysigt !
Saknar de gamla lors of the rings "hack and slash" spelen. Väldigt bra. Peak console gaming.
War in the north var fint med co-op i soffan på ps3.
Jag ser mer än gärna fler spel från Middle earth osv osv. Så länge det görs bra så har jag inget emot att en värld mjölkas eller att det släpps remakes. Bara för att ett spel gör något eget innebär det ju inte att det blir bra, det ser vi ju om och om igen
Absolut. Många klagar på de nya Zelda, säger det saknas variation. Samma spel gång på gång.
Det finns utvecklare som inte har nåt eget intressant att säga, så de tar andras verk och förbättrar dom. Så att de ser ut som de flesta andra spel.
Shadow of Mordor snodde från Arkham, och Bobbo Team snor från alla.
Vad fan är problemet med att göra nya äventyr i världar som folk älskar jag hade gärna sätt mer spel ifrån både sagan om ringen och game off thrones.. problemet här ligger väl snarare i att du själv inte tycker dessa världar är bra? Jävla gnäll spik.
Luuuuugn och fin.
Onödigt hålla på att svära åt folk här.
Problemet JAG har (och kanske han) är väl att det bara blir samma sak om och om. De största släppen är så ofta samma hjältar, samma världar och till och med samma spel.
Det kan bli för mycket av det goda.
Sen så verkar det onekligen som att det säljer väl. Annars skulle företag inte göra såhär. Och en del remakes är ju fantastiska.
Men kommer alltid finnas folk som blir missnöjda. Även med betrodda IPs. Zelda BotW och TotK var magiska imho men många hatade nymodigheterna. Silent Hill 2 sålde bra och fick skyhöga betyg, men blev en ny front i kulturkriget osv osv.
Familjen Macahan.
Tror det handlar mycket om att spelutveckling blivit en investment-marknad, där stora belopp spenderats på vad man trodde var säkra vinster. När de mättade spelarna inte hungrigt köper allt som släpps bara för att det kostade mycket att utveckla så drar investerarna hårt i guldbyxorna och satsar istället på tidigare framgångssagor som faktiskt sålde bra. Vi ser mindre nytänk och fler remakes, där nyheterna är ett reskin av samma gamla spel fast med battle-pass och kosmetics.
Tycker det känns som att indi-utvecklarna är spelbranschens framtid...tills de en efter en får ett erbjudande de inte kan säga nej till från en tung investerare, och ytterligare ett hopp släcks.
Jag saknar tiden innan HD, med tjock-tv och Playstation, och hur det var att spela Tomb Raider, Silent Hill och Resident Evil.
Peak gaming.
Det var tider det.
Det var bättre förr.
Nä. Mer sannolikt är att du var personligen är nostaligisk kring dåtiden. Spelande är objektivt bättre nu - de gamla spelet finns kvar och är fullt möjliga att köra med en tjock-tv om man föredrar det, men det finns även nya spel med modern teknik.
Nä. Mer sannolikt är att du var personligen är nostaligisk kring dåtiden. Spelande är objektivt bättre nu - de gamla spelet finns kvar och är fullt möjliga att köra med en tjock-tv om man föredrar det, men det finns även nya spel med modern teknik.
Ja, när jag spelade Silent Hill 2 för första gången så var det 7 år innan jag testade spel i hd på 360. Spelade på min nya Playstation 2 och tjock tv. 23 år senare släpptes en remake. Den studion var stolta över att de med ny teknik kunde visa mer än man fick se i originalet.