Tema tangentbord

Ryktet stämde – Doom: The Dark Ages släpps i maj

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Eternal var ju superkasst så har låga förväntningar på detta.

Instämmer. Doom 2016 var riktigt bra. Sen gick det utför

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, lite oroväckande tycker jag att det oftast pratades om "one button to do this" och "one button to do that".

Att fienderna är dumma ser jag inte som något negativt. De är ju stendumma demoner som är där för ett enda syfte - att döda så mycket det kan till de dör

Fast kan vara nån fördel att dom har någon form av AI, blir nog ett tråkigt spel annars.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

Fast kan vara nån fördel att dom har någon form av AI, blir nog ett tråkigt spel annars.

Därom tvistar de lärde

Jag gillar original-Doom och nu på senaste Robocop samt de äldre Serious Sam så relativt dumma fiender i stora massor med projektiler att undvika/dodgea är lite av min kopp av te så att säga.

Fullt förståeligt att det inte är för alla dock, men alla spel ska inte vara för alla heller tycker jag.

Medlem

Personligen älskade jag Eternal. Det var som att spela Quake i olika arenor med betydligt mer tempo och skill än i det övrigt lyssnade Doom 2016.

Det här känns lite som Doom 2016 fast med fokus på over-the-top momenten. Får väl se men flyga drake, slåss med stor robot och minskad vertikal förflyttning är nog inte det jag riktigt önskat mig. Kanske är det konsolversionen som påverkar men känns som dansen är borta och stora lila ringar känns mer som "tryck här för coolt event".

Som sagt får man väl se, men känslan säger att detta inte är ett Doom helt för mig.

Medlem

Vetifan, tycker det ser tråkigt ut…

Medlem

Håller Eternal som ett av de bästa fps (singelplayer) jag någonsin har spelat, sett till gameplay.

Älskar fokuset på att vara med "grounded" likt en tank i detta. Det tillsammans med mer lore bådar mycket gott.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Älskar de tidigare spelen men 79,99€ känns inte värt det. Väntar på rea.

Tveksam på detta. 2016 var riktigt bra, Eternal var okej men efter man fick höra hur Marty Stratton (förmodat) behandlade Mick Gordon så har jag ingen lust alls ändå så det är ju tur att detta inte lockar alls för då är det ju enkelt att skippa

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

12
Skriv svar