Nya AMD Radeon-grafikkort släpps i mars

Robot
Nya AMD Radeon-grafikkort släpps i mars
Medlem

Déjà vu, 9700 Pro var mitt första och sista från ATI.

Medlem

"Detta är dock gammalt" på bilden. Creative-logga och AGP skvallrar att kortet är gammalt nog att ha upplevt stormaktstiden.

Redaktör
Skrivet av Zyndrome:

"Detta är dock gammalt" på bilden. Creative-logga och AGP skvallrar att kortet är gammalt nog att ha upplevt stormaktstiden.

Ska vara ett Geforce DDR Radeon, så är väl från kring sekelskiftet.

signatur
Medlem

Kul för de som inte vill ligga på topp / punga ut 28k för en komponent.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Körde AMD för längesedan, men hade såna problem med överhettning och drivrutiner så har hållit mig borta. Hur ser det ut idag?

Lite skeptisk då en polare köpte ett AMD kort nyligen, runt 6kkr. Men funderar på lämna tillbaka då det verkar strula lite. Men är själv less på nividia priserna. Börjat kolla lite på amd och intel, men ja :/

jkw
Medlem
Skrivet av noyart:

Körde AMD för längesedan, men hade såna problem med överhettning och drivrutiner så har hållit mig borta. Hur ser det ut idag?

Lite skeptisk då en polare köpte ett AMD kort nyligen, runt 6kkr. Men funderar på lämna tillbaka då det verkar strula lite. Men är själv less på nividia priserna. Börjat kolla lite på amd och intel, men ja :/

Körde ett 5700XT som var lite struligt i vissa spel med att drivrutinen "krashade" och någon enstaka blåskärm.
Bytte till 6750XT och grabben testade mitt 5700XT ett tag, han hade samma bekymmer i vissa spel.
Bytte till 7800XT, inga problem hittills. Grabben kör fortfarande mitt 6750XT utan några problem också.

Så de verkar ha fått till det rätt bra nu vad jag har erfarat iallafall.

Skulle aldrig ens tänka tanken på att köpa ett överprisat kort från NVIDIA.
Sista NVIDIA kortet jag köpte var ett ASUS GTX 560 Ti DirectCU II!

Medlem
Skrivet av noyart:

Grejen är ju att det fungerar olika för olika personer, vars hårdvarukonfiguration är olika.
Vissa som köper kort X av AMD har problem, medan kort Y fungerar utmärkt, precis som det kan vara hos NVIDIA.

Det enda som jag tror alla är överens om är att mjukvaran till AMDs kort är sämre än NVIDIAs rent generellt, men när det fungerar som det ska så fungerar det jäkligt bra.

Medlem

Kom igen döp det till ATI 9800 PRO please

Medlem
Skrivet av Mackan4762:

Kom igen döp det till ATI 9800 PRO please

Då blir jag tvungen att köpa ett, 9800 pro var mitt senaste radeon-kort 👌

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ska vara ett Geforce DDR, så är väl från kring sekelskiftet.

Nä då, det är också ett Radeon. 7500LE för att vara specifkt. Inget Nvidia här inte!

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Radeon_7500LE.JPG

Redaktör
Skrivet av fzusr:

Nä då, det är också ett Radeon. 7500LE för att vara specifkt. Inget Nvidia här inte!

Exkusera mig!, ett Radeon är det ju! Tack.

signatur
Medlem

I övrigt tycker jag dessa var väldigt intressanta. Ser ju ut att vara från den nya serien, men de är från 2002

Medlem

Hahaha artikelbilden fick mig att klicka på artikeln. Bra jobbat, Tomas!!

Medlem

Fast på topp ligger man ju inte bara för man lägger Fjuttiga 28 papp på ett spelgraffe ifrån nvidia??
Lägg 756 000kr på ett NVIDIA QUADRO RTX 6000 så kan man börja snacka om att ligga på topp

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Fast på topp ligger man ju inte bara för man lägger Fjuttiga 28 papp på ett spelgraffe ifrån nvidia??
Lägg 756 000kr på ett NVIDIA QUADRO RTX 6000 så kan man börja snacka om att ligga på topp

Ska du skaffa ett sådant?

Redaktör
Skrivet av KortTjock:

Hahaha artikelbilden fick mig att klicka på artikeln. Bra jobbat, Tomas!!

My work here is done!

signatur
Medlem

Åh, nästan så jag är mer sugen på kortet på bilden (förutsatt att kondensatorerna blivit/blir bytta omgående). AGP-kort med DVI och VGA med Win9x-kompatibilitet skadar inte att ha fler av! Även om det är ett 7500 LE.

Skrivet av fzusr:

7500 LE är ju lite blandad kompott med tanke på att det inte fanns någon referensdesign dessutom. ^^
Mer info och standard-specs på VGA Museum och TechPowerUp.

Lustigt nog finns även GeForce med exakt samma namn.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Då blir jag tvungen att köpa ett, 9800 pro var mitt senaste radeon-kort 👌

Samma här klarade till och med Crysis 1 på lägsta grafik inställningarna med de

1
Skriv svar