Årets spel är Black Myth: Wukong, enligt Steam-folket

Robot
Årets spel är Black Myth: Wukong, enligt Steam-folket

Klår spel som Helldivers 2 och Stalker 2.

#black-myth-wukong, #steam

Medlem

Det kommer nog se ut så i framtiden när det gäller priser publiken får rösta på och det finns kinesiska spel inblandade.

På Game Awards var fyra av de fem nominerade spelen för "Players' Voice" kinesiska.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det kommer nog se ut så i framtiden när det gäller priser publiken får rösta på och det finns kinesiska spel inblandade.

På Game Awards var fyra av de fem nominerade spelen för "Players' Voice" kinesiska.

Håller med. Känns som att spel från Asien prickar mer rätt nu än spel från väst, och tilltalar konsumenter mer generellt.

Medlem

Årets spel är Black Myth: Wukong, enligt Steam-folket kineserna.

Medlem

Silent Hill 2 i Outstanding Visual Style är ju största kontroversen här. Spelet har ju knappt en stil, bara generiskt Unreal Engine-spel med hemsk karaktärsdesign rakt genom. Välförtjänt vinst för Wukong dock, betydligt mer värdig vinnare än de priser Sony köpte för Astro Bot.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Precis, de har lite röstningsunderlag där.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är kinesernas röster mindre värda? En röst är väl en röst.

Medlem

Wukong är ett riktigt skitspel och det är även steams priser.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Deras röst är ganska meningslös då de bara kan rösta på spel som diktaturen Kina har godkänt, aka kinesiska spel.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Fast de röstar bara för spelet är från kina, inte för att det är årets spel. Det är ett mediokert souls-spel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Deras röst är ganska meningslös då de bara kan rösta på spel som diktaturen Kina har godkänt, aka kinesiska spel.

Precis detta. När det gäller andra popularitetsomröstningar som varit viktiga för regimen, så har man även ordinerat folk att rösta på ett visst sätt. Ingen aning om detta nått gaming sfären ännu men det är inte en otänkbar framtid. Så det är ganska meningslöst att ha public voice omröstningar där folkrika diktaturer/auktoritära länder är med. Bara möjligheten att det är Riggat från start gör hela omröstningen meningslös.

Medlem

Astrobot hade aldrig haft en chans på steam ens gissar jag.

Medlem

Labor of love borde gått till No Man's Sky. Hur kunde Elden Ring vinna...

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Välförtjänt vinst för Wukong dock, betydligt mer värdig vinnare än de priser Sony köpte för Astro Bot.

Wukong är ett, kanske, 7.5/10 spel. Söt konspiration dock

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Wukong är ett, kanske, 7.5/10 spel. Söt konspiration dock

Och Astro Bot var ett klockrent 5/10-spel. Så lätt var det att dela ut slumpmässiga betyg.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Och Astro Bot var ett klockrent 5/10-spel. Så lätt var det att dela ut slumpmässiga betyg.

På vilket sätt va mitt slumpmässigt?
Allt är såklart subjektivt, men att gå från 8.2 till 7.5 är rätt lätt att rättfärdiga. 9.2 till 5.0 är lite svårare och mest omoget

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

På vilket sätt va mitt slumpmässigt?
Allt är såklart subjektivt, men att gå från 8.2 till 7.5 är rätt lätt att rättfärdiga. 9.2 till 5.0 är lite svårare och mest omoget

Vad skiljer ett spel med 7.2 och 7.5

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Vad skiljer ett spel med 7.2 och 7.5

Kan vara VO, UX, Soundtrack, Grafisk stil, Buggar, Manus, Pacing, Dialog, Känsla, Gameplay, Karaktärer, Omspelningsvärde, Design, Speltid, Optimering, Balansering, Frihet, MTX, en mix av flera eller nått helt annat

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Kan vara VO, UX, Soundtrack, Grafisk stil, Buggar, Manus, Pacing, Dialog, Känsla, Gameplay, Karaktärer, Omspelningsvärde, Design, Speltid, Optimering, Balansering, Frihet, MTX, en mix av flera eller nått helt annat

känns svårt att bedöma spel med 0.3 delar skillnad

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

känns svårt att bedöma spel med 0.3 delar skillnad

Varför då? Är så metacritics samlar sin average

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Varför då? Är så metacritics samlar sin average

Ja en 10 gradig skala med tiondelar.
Hur kan man en skilja på ett spel med 0.4 skillnad.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Ja en 10 gradig skala med tiondelar.
Hur kan man en skilja på ett spel med 0.4 skillnad.

På vilket sätt skulle det va svårt att ge ett spel 73 eller 76?
Det är en samlad känsla för spelet. Jag kan säga att väldigt många spel ligger mellan 7 och 8. För enkelhetens skull ger jag Wukong 7.5 för det förtjänar strax över en 7a, men inte alls en 8a. Skulle säga att det för mig är mellan 7 och 7.5. Mer exakt 7.3 (eller 73 om man så vill).
Om dom flesta exemplen som jag gav ovan (med VO, musik osv osv) ligger runt 7, men några går lite högre, så kan man få en känsla för vad helheten ligger på.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

På vilket sätt skulle det va svårt att ge ett spel 73 eller 76?
Det är en samlad känsla för spelet. Jag kan säga att väldigt många spel ligger mellan 7 och 8. För enkelhetens skull ger jag Wukong 7.5 för det förtjänar strax över en 7a, men inte alls en 8a. Skulle säga att det för mig är mellan 7 och 7.5. Mer exakt 7.3 (eller 73 om man så vill).
Om dom flesta exemplen som jag gav ovan (med VO, musik osv osv) ligger runt 7, men några går lite högre, så kan man få en känsla för vad helheten ligger på.

Ordspråket sila mygg eller hur det går verkar passa in här.
jag förstår inte sambandet att man kan skilja tiondelar i ett betyg.
därför jag inte förstår mig på betygsskalor som är 100 för det är ologiskt att 50 räknas som värdelöst i princip.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Ordspråket sila mygg eller hur det går verkar passa in här.
jag förstår inte sambandet att man kan skilja tiondelar i ett betyg.
därför jag inte förstår mig på betygsskalor som är 100 för det är ologiskt att 50 räknas som värdelöst i princip.

Vad är det som är svårt att förstå?
På vilket sätt är 50 värdelöst? Det är samma som 5/10

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Vad är det som är svårt att förstå?
På vilket sätt är 50 värdelöst? Det är samma som 5/10

Det anses vara ett dåligt spel om ett spel får 5/10

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Det anses vara ett dåligt spel om ett spel får 5/10

Så du menar att 50 är ologiskt att vara dåligt för att siffran är hög? Skalan är ju densamma......
Så det spelar ingen roll om man skriver 7.3 eller 73.
Och 5/10 är inte värdelöst. Det har dock halvstora problem

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Så du menar att 50 är ologiskt att vara dåligt för att siffran är hög? Skalan är ju densamma......
Så det spelar ingen roll om man skriver 7.3 eller 73.
Och 5/10 är inte värdelöst. Det har dock halvstora problem

Nej du verkar inte ha koll på hur betyg delas ut och hur dom tolkas för spel.
Men men ingen ide att diskutera vidare du har svarat på min första fråga.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Nej du verkar inte ha koll på hur betyg delas ut och hur dom tolkas för spel.
Men men ingen ide att diskutera vidare du har svarat på min första fråga.

Jasså, så på vilket sätt har jag inte koll?
Och vad menade du isåfall?

1
Skriv svar