Arrowhead svarar på kritiken om prissättningen på Killzone-gästspelet
Detta är inte ett F2P spel, folk har redan betalt för att ha tillgång till HELA spelet.
Inte riktigt Helldivers 2 är definitivt ett halv F2P spel. Ettan var ungefär samma. Du betalar lite för att få mer i slutändan men du får inte lika mycket som ett fullt spel. Helldivers 2 är byggd så att det ska fungera som Fortnite ungefär. Bara att du får mer för att spelet inte är gratis. I slutändan så blir det mycket billigare för spelaren.
Detta är inte ett F2P spel, folk har redan betalt för att ha tillgång till HELA spelet.
Och folk har fått tillgång till hela spelet. Nu kan de välja om de vill köpa mer.
4 spelare på level 1 karta, jetpacks, stim booster, stamina booster, scout armor.
Töm alla points of interest så snabbt som möjligt, in i option och återvänd till skeppet med teamet(ej vanlig extract) och repeat så fort som möjligt.
Har sett 70 som rekord på en sån run.
Japp, rullar på rätt fort.
Farmade lite i somras, vi loopade en seed med 30 SC per loop.
Tog ~5 minuter = ~360 SC/h.
Det som tog längst tid var att hostspelaren alt-f4:ade ut när vi plockat allt för att få behålla samma karta.
Mina anteckningar.
Invite: 0:00
Drop: 1:25
Door 1: 2:40
Done: 4:00
re-invite: 4:55
What? På 300 timmar har jag lyckats få alla warbonds som släppts förutom ett (och det köpte jag för att jag älskar spelet och ville stötta svenskarna) genom att bara spela spelet. Har inte ens aktivt sökt efter super credits eller farmat.
Jag har inte lyckats låsa upp en enda. Men det beror på att de har minskat mängden Super Credits man hittar.
Haha sjukt hur de misslyckas gång på gång och måste "korrigera" det efter släpp. Kanske dags att investera i en QA-avdelning?
Du är deras QA-avdelning.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Så Arrowhead menar att Killzone skinsen är värda ett halvt Helldivers 2?
Eftersom Sony säkert kommer ta 15000kr för ett nytt Killzone så...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Och du har tillgång till hela spelet. Detta är kosmetika som inte påverkar gameplay eller vilka planeter du kan spela på.
Jag har inte lyckats låsa upp en enda. Men det beror på att de har minskat mängden Super Credits man hittar.
Ska du hitta SC så spela på nivå 2-3 med en kompis så ni kan låsa upp buddy gates. Låg nivå har mycket mindre loot table, och SC finns på table. Går ett fåtal timmar på att få ihop ett warbond.
I drank what?
Och du har tillgång till hela spelet. Detta är kosmetika som inte påverkar gameplay eller vilka planeter du kan spela på.
Ska du hitta SC så spela på nivå 2-3 med en kompis så ni kan låsa upp buddy gates. Låg nivå har mycket mindre loot table, och SC finns på table. Går ett fåtal timmar på att få ihop ett warbond.
Vi spelar oftast på Extreme-svårighetsgraden och har man tur så hittar man oftast bara typ 10.
Vi spelar oftast på Extreme-svårighetsgraden och har man tur så hittar man oftast bara typ 10.
Skyll dig själv då. Det är ett större loot table och svårare att få rätt. Vill du farma SC, spela på 2-3.
I drank what?
Här måste jag ändå hålla med de som säger "vem fan bryr sig egentligen?"
Det är ett sketent skin i ett PvE-spel. Det hade varit något helt annat om det var ett skin i ett PvP-spel som gav fördelar. Tycker man får ha lite perspektiv på dessa saker och inte dra allt över en och samma kam.
Skyll dig själv då. Det är ett större loot table och svårare att få rätt. Vill du farma SC, spela på 2-3.
Jag vill spela det för att ha kul och för utmaningen, inte för att springa runt och hålla på med något metagame för att hitta in-gamevaluta. Det tyder bara på dålig speldesign som utan tvekan hade kunnat tweakas så man inte tvingas spela på något nybörjarläge för att hitta det som behövs för att progressa.
Jag vill spela det för att ha kul och för utmaningen, inte för att springa runt och hålla på med något metagame för att hitta in-gamevaluta. Det tyder bara på dålig speldesign som utan tvekan hade kunnat tweakas så man inte tvingas spela på något nybörjarläge för att hitta det som behövs för att progressa.
Fast kosmetika är inte progress, och vapnen de släpper brukar vara värdelösa. Sen kan jag hålla med dig om att jag önskat annan speldesign, men eftersom de behöver få in pengar via SC och folks lathet att farma och inte bara få naturligt genom spelet, så förstår jag deras design.
I ett bättre spel hade vi kunnat göra som du, spela på nivån vi är bekväma och ändå få bra mängd SC. Tyvärr är det inte så
I drank what?
Fast kosmetika är inte progress, och vapnen de släpper brukar vara värdelösa. Sen kan jag hålla med dig om att jag önskat annan speldesign, men eftersom de behöver få in pengar via SC och folks lathet att farma och inte bara få naturligt genom spelet, så förstår jag deras design.
I ett bättre spel hade vi kunnat göra som du, spela på nivån vi är bekväma och ändå få bra mängd SC. Tyvärr är det inte så
Deras Warbonds innehåller nya vapen så det är verkligen inte bara kosmetiskt.
Deras Warbonds innehåller nya vapen så det är verkligen inte bara kosmetiskt.
Som jag skrev, de spelar oftast ingen roll och de är aldrig nödvändiga för att kunna spela spelet. Ingen planet blir svårare för att du inte har vapnen eller rustningarna som de släpper i warbonds.
I drank what?
Som jag skrev, de spelar oftast ingen roll och de är aldrig nödvändiga för att kunna spela spelet. Ingen planet blir svårare för att du inte har vapnen eller rustningarna som de släpper i warbonds.
Fast jo, det blir de ju eftersom rustningarna har förmågor och vapnen har olika egenskaper. Vissa av grejerna ger ju för- och nackdelar.
Fast jo, det blir de ju eftersom rustningarna har förmågor och vapnen har olika egenskaper. Vissa av grejerna ger ju för- och nackdelar.
Jag lovar fördelen du har med din rustning du vill ha har funnits i minst 3 tidigare warbonds. Om du spelat spelet i snart ett år och aldrig fått råd med ett enda warbond gör du något fel.
Det du vill ha är hur rustningen ser ut. Dess effekt har du sedan innan i någon annan rustning.
I drank what?
Det är lätt att samla SC utan att för den skull farma. Jag har inga belägg för det men det länns som om att man kan hitta de ovanliga 100sc oftare på lägre nivåer. Har solo samlat ihop 240sc på EN bana vid ett tillfälle men hittade då 2x100sc och 4x10sc genom ren flax.
Har köpt spelet med den första Warbonden vid release och sen inte lagt en krona men har köpt alla Warbonds á 1000sc med SC jag hittat i spelet och har nu ca 3700sc på kontot. Spelar oftast nån bana eller två per dag i genomsnitt på en vecka. Men det är klart... man måste ju faktiskt leta efter beacons och containrar såklart.