Tema tangentbord

Diskutera – Vilket spel har du lagt mest tid på i år?

Medlem

Baldur's Gate 3 två år i rad.

signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

It's not a lake, it's an ocean

Jag spelar ju inga open world-spel (nästan). Har inte kollat på PS5, som jag spelat mest på i år, men på Xbox är det tydligen Alone in the Dark jag lagt mest tid på. Inte konstigt med tanke på att jag nästan kört ut det tre rundor.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Monster Hunter World, mer än 200 timmar
Ghostwire Tokyo, mer än 100 timmar
Helldivers 2, mer än 100 timmar

Är sugen på att testa Monster Hunter men är också en djurvän så är lite orolig att det skulle känns plågsamt att jaga "djuren". Är detta något du känt eller ser du djuren som monster?

Gillar Dark Souls/Elden Ring, men där är alltid alla motståndare människor eller monstruösa bestar. I MH tycker jag fienderna ser mer ut som djur så är lite fundersam om jag skulle känna illa till mods att jaga dem, haha.

Medlem

Baldurs Gate 3
Lies of p
Divinity Original Sin 2
Är mina som jag spelat mest ska tillägga
Remnant 2 åxå

Dec
Medlem

Ca 285 timmar i expansionerna till RollerCoaster Tycoon, som jag hade glömt bort i backloggen förra året. Nu har jag bara korta DLC och expansioner kvar i backloggen.

signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Baldurs Gate 3, såklart. Men jag har fortfarande inte spelat klart på grund av alla mina tusen alts.

Diablo 4 vinner i år igen.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Satisfactory. 🥰

signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Är sugen på att testa Monster Hunter men är också en djurvän så är lite orolig att det skulle känns plågsamt att jaga "djuren". Är detta något du känt eller ser du djuren som monster?

Det är mer Jurassic Park-känsla för min del

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Satisfactory hands down.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

KoP
Medlem

Stardew valley.

Medlem

Som vanligt är svaret Mirror's Edge!

Medlem

Kenshi, toknötte det både i april och sen i oktober.

Medlem

PoE för aktivt spelande.
Factorio: SA har körts i bakgrunden någonstans mellan tio och tolv timmar per dygn sedan release, räknas det?

Medlem

Rogue trader. 2024 blev året då jag och troligtvis många andra fick upp ögonen för världsbyggandet i Warhammer 40k i och med Space Marine 2 och Owlcats mästerverk.

SH
Medlem

Visserligen spelar jag inte jättemycket då jag är heltidsarbetande, husägande lyckligt gift (lyckade äktenskap kräver en del tid) trebarnsfar. Men, den tid jag faktiskt har lagt på spel i år har dominerats av ett spel: Starfield

Förra året var det väldigt mycket Fallout 4 men Starfield passerade mig som hand i handske.

Medlem

Days Gone blev det mest tid i. Ett riktigt bra spel som inte förtjänade att skrotas av Sony.

Medlem

Final Fantasy VII Rebirth

Medlem

Över 90 timmar i Brotato och närmare 90 timmar i FFVII Rebirth.

Medlem

Helldivers 2.

Medlem

Det är nog Elden Ring igen.

Medlem

Tror det var Starfield & Fallout 4 som låg 1:a & 2:a. Kommer inte ihåg hur mycket tid men plus 200 & 100. Annars är det ju Roblox såklart & Indiana hade ju fått plats på listan om det släppts tidigare på året.
Spelar mest på Xbox one & series S. Stalker 2 är nästa på listan.

Fallout 4. I år igen.

162 timmar med Dragon Quest XI.
Sen typ 60 timmar med Planescape: Torment, 50 med New Star Manager och 4-5 timmar styck på Max Payne 1 och 2. Och... det är i princip allt jag spelat, i år.

Medlem

Football manager 24, ohotat för min del. Dock tror jag att ca 70% är AFK. När man jobbar hemifrån brukar jag starta på morgonen sen klicka lite nu och då genom dagen.

I aktiv speltid tror jag Rogue trader ligger bra till.

Medlem

544 timmar (!) med PoE II, and still going.
...Pillars of Eternity 2 alltså, INTE Path of Exiles 2.

Gissar på ca 80% afk. Har haft nyfödd bebis som sovit på mig medan jag spelar. Varit pappaledig flera månader dessutom. Perfekt då med ett turbaserat enormt spel som man kan pausa i princip när som helst. För mycket pausande och att plötsligt behöva gå ifrån har det blivit. Suck 😌

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

162 timmar med Dragon Quest XI.
Sen typ 60 timmar med Planescape: Torment, 50 med New Star Manager och 4-5 timmar styck på Max Payne 1 och 2. Och... det är i princip allt jag spelat, i år.

Första gången med Planescape eller? Hur är det att spela idag?

Medlem

Jag och frun körde co-op i soffan med Borderlands 2 (ingen av oss hade spelat fps Borderlands tidigare).

Alla svårighetsgraderna.
Alla DLCs.
Det var många timmar det!

Medlem

Age of Empires IV ligger på ca 550 tim 🤘 mycket kriga blev det!

Medlem

Rimworld. Varje år.

Skriv svar