Sony är nu största ägaren i Fromsoftwares moderbolag

Robot
Sony är nu största ägaren i Fromsoftwares moderbolag

Inte ett uppköp, men en "allians".

#fromsoftware, #kadokawa, #sony

Bloodborne 2 tack!

Medlem

Man får vara orolig. För mer än ett par gånger har ett uppköp betytt negativt för fortsatt utveckling av spelföretagen i fråga.

Medlem

Det blir säkert bra. Om inte, så finns det några tusen andra spel att spela.

Medlem
Skrivet av Therant:

Förstår din ståndpunkt, men för mig finns det absolut inte 1000tals spel att välja på. Tycker det brukar vara högst en 2-3spel per år som lockar och inga överhuvudtaget som kan mäta sig med fromsoftwares kreationer. Men nej jag är inte heller orolig. Tror och hoppas att ingen är så dum att dom går in och grottar i vad fromsoft gör med tanke på deras winningstreak.

Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Man får vara orolig. För mer än ett par gånger har ett uppköp betytt negativt för fortsatt utveckling av spelföretagen i fråga.

Så är det. Nu är det i dagsläget "bara" 10 %, så det är ju stor skillnad på att köpa hela bolaget jämfört med att lägga en större investering i bolaget i fråga.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Bloodborne 2 tack!

Ja, snälla låt detta vara startskottet för Bloodborne 2!

NuZ
Testpilot
Skrivet av sumodl:

Ja, snälla låt detta vara startskottet för Bloodborne 2!

Ja tack! Med bättre PvP

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

PLZ

Bloodborne remastered, uppdaterade texturer, 120 fps 1080/1440, 60 fps 4K och ett Bloodborne 2.

Medlem

Många var oroliga att ett uppköp skulle stoppa Elden Ring till Switch 2 men de kan vara lugna nu alltså!

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Bloodborne 2 tack!

Vad har hindrat dem tidigare? Eller ens en remaster? Gör 10% ägande att det förändras på något sätt?

Medlem

Ett uppköp kan fortfarande vara på gång.

Det talades om att ett koreansk företag var på gång med ett försök till ett fientligt övertagande. Detta kan vara ett sätt att försvåra det medan man utarbetar ett uppköp.

Medlem

Bloodborne Remake av samma utvecklare som gjorde Demon's Souls Remake till PS6 som lanseringstitel och vi snackar big business.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det är förvisso sant men just Sony och FromSoftware har ju en lång historia av samarbete så just i det här fallet är jag inte orolig.

Uppköp eller ej så tror jag inte att någon kommer att gå in och rota för mycket i vad FS gör med tanke på deras framgångar. Men, märkligare saker har hänt i den här branschen…

Releasehästryttare
Skrivet av Knalle:

Det är förvisso sant men just Sony och FromSoftware har ju en lång historia av samarbete så just i det här fallet är jag inte orolig.

Uppköp eller ej så tror jag inte att någon kommer att gå in och rota för mycket i vad FS gör med tanke på deras framgångar. Men, märkligare saker har hänt i den här branschen…

Förmodligen leder detta till Tidsexlusiva fromsoft spel framöver.

Medlem
Skrivet av Therant:

Inte av samma typ och kvalitet som fromsofts spel. De är unika.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Kanske inte samma typ men av bättre kvalitet finns det.
Gäller bara att vidga sina vyer.
FromSoftware har fruktansvärt svårt att skapa spel som flyter på bra och inte ser gamla ut.
Bloodborne och Sekiro är deras bästa spel och hoppas gärna på uppföljare av dessa.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

FromSoftware har fruktansvärt svårt att skapa spel som flyter på bra och inte ser gamla ut.
Bloodborne och Sekiro är deras bästa spel och hoppas gärna på uppföljare av dessa.

Bloodborne 2 i Decima?

Medlem
Skrivet av asdfg:

Ja det får du tycka, helt okej för mig. De är bra helt klart.

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Förstår din ståndpunkt, men för mig finns det absolut inte 1000tals spel att välja på. Tycker det brukar vara högst en 2-3spel per år som lockar och inga överhuvudtaget som kan mäta sig med fromsoftwares kreationer. Men nej jag är inte heller orolig. Tror och hoppas att ingen är så dum att dom går in och grottar i vad fromsoft gör med tanke på deras winningstreak.

Trist att du har så lite att välja på. Jag hoppas det dyker upp fler för dig 2025. Själv tycker jag det är alldeles för mycket att hinna med.

Medlem

Svårt att säga vad detta betyder gällande FromSoftware. Om det blir vidriga konsolexklusiviteter blir jag bitter, eller "tidsexklusiva" för den delen.

Men fortsätter det som vanligt, utan inblandning på den kreativa fronten och att deras kommande spel släpps till PC dag 1, så är det lugnt.

Extremt jävla skeptisk är jag iallafall, minst sagt.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Devan:

Förmodligen leder detta till Tidsexlusiva fromsoft spel framöver.

Jag hoppas inte det, och då kör jag ändå enbart Playstation. Tror inte det gagnar varken FromSoftware eller spelarna.

Däremot har det surrats en del om att FS har ett Playstationexklusivt spel på g. Återstår att se men FromSoftware’s spel knutna till en plattform känns bara fel. Bloodborne och Demon’s Souls i all ära men nu är deras spel så pass populära att det känns som att skjuta sig i foten att göra något liknande.

Medlem

Bloodborne verkar ju vara stendött, Sony har inte ens kunnat bjuda på en patch som tar bort framecapen.
Antingen är det "nått" bekymmer som gör det omöjligt. Eller så är Sony dom sämsta på lite goodwill.

Vore trist om from spelen skulle bli exklusiva, för om sekiro 2 släpps på ps5 så måste jag köpa en, och det har jag ingen lust med 😂

Medlem

Så businesses as usual alltså. Ingen skillnad alls. Inga tidsexklusiviteter, behövs majoritet för det, eller knas från Sony's sida.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så businesses as usual alltså. Ingen skillnad alls. Inga tidsexklusiviteter, behövs majoritet för det, eller knas från Sony's sida.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar