Seagate tipsar: Så uppgraderar du lagringen i PlayStation 5
Tryter utrymmet på konsolen efter alla spelfynd under Black Week? Seagate vill påminna om att inga spel behöver ge vika bara för att nya ska in.
Har kanske inte själv så otroligt många spel installerade samtidigt, så ser inget behov av mer lagring än vad PS5:an erbjuder. Hur många AAA spel kör man samtidigt menar jag?
Rätt skönt å inte behöva välja vilka spel som ska va kvar och vilka som ska ryka från hårddisken när man ska installera nytt dock. Jag har inte installerat mer minne jag heller men ibland är det ju rätt drygt å behöva tanka ner och installera en himla massa gigabyte när man bara blir sugen på å lira en kortis av en gammal goding som inte fick plats :P.
Såvida man inte sitter på en monsterfiberlina då;).
Måste man redan uppgradera PS5Pro själv?
Nej inte om man klarar sig med 2TB som är standardlagring i PRO. Måste säga att den extra lagringen mot vanliga PS5an är väldigt skön! Precis som skribenten över här påpekat. Nästan så skön att man trots allt blir lite sugen på att se om det går att knö in ytterligare minne för framtiden. Någon som vet om FireCuda 530 2 TB även passar till PRO?
ibland är det ju rätt drygt å behöva tanka ner och installera en himla massa gigabyte när man bara blir sugen på å lira en kortis av en gammal goding som inte fick plats :P.
Såvida man inte sitter på en monsterfiberlina då;).
Japp det där tänkte jag inte på då jag ligger på 1000/1000 fibernät. Tog det lite för givet att majoriteten har bra fiber idag.
Japp det där tänkte jag inte på då jag ligger på 1000/1000 fibernät. Tog det lite för givet att majoriteten har bra fiber idag.
Lätt å glömma då^^. Jag själv kör mobilt bredband:-P. Funkar ypperligt för det vi använder det till men å ladda ner spel tar ju en stund. Man får planera lite bättre bara helt enkelt;).
Nej inte om man klarar sig med 2TB som är standardlagring i PRO. Måste säga att den extra lagringen mot vanliga PS5an är väldigt skön! Precis som skribenten över här påpekat. Nästan så skön att man trots allt blir lite sugen på att se om det går att knö in ytterligare minne för framtiden. Någon som vet om FireCuda 530 2 TB även passar till PRO?
Det gör den tydligen.
Personligen tycker jag det är lite synd att Seagate inte erbjuder ett 4tb alternativ.
Varör köpa det här pisset nu? *Kostade 1000 kr mindre Black Friday! Prisjakt är din bästa vän
För att man kanske inte vill vänta ett år till nästa blackfriday? Ska man sätta tidigare rabatterade pris i perspektiv så sparar du 91kr månad om du tänker vänta 11 månader nu till nästa black friday för att få 1000kr rabatt på nämnda produkt. Om den nu alls blir rabatterad nästa gång. Det är inte astronomiska summor för någon med normal inkomst från arbete. Då kanske vänta inte är det bästa alternativet.
Tar ändå lång tid att ladda ned ett spel på drygt 100 GB (t.ex. Call of Duty) jämfört med att redan ha det nedladdat. xD
Man har blivit lite för bortskämd med lagringsutrymme.
Har kanske inte själv så otroligt många spel installerade samtidigt, så ser inget behov av mer lagring än vad PS5:an erbjuder. Hur många AAA spel kör man samtidigt menar jag?
Vi är tre i familjen som delar konsolen så är rätt skönt med mycket lagring. Har satt i en extra 2TB i min PS5. 667 GB eller vad originalet har är på tok för lite tyvärr.
Vi är tre i familjen som delar konsolen så är rätt skönt med mycket lagring. Har satt i en extra 2TB i min PS5. 667 GB eller vad originalet har är på tok för lite tyvärr.
Japp förstår det. Ska bli intressant att se vad PS6 SSDn landar på. Sony har väl fått lite kritik för att snåla in på lagringen.