Snabbkollen – Har du ägt en Playstation?

Medlem

Jag äger/har ägt alla fem. Har varit med i Playstation-svängen sedan Playstation släpptes i Sverige hösten 1995.

Medlem
Äger några stycken.

Jag äger följande:
2st PlayStation
1st Ps One
1st Playstation 2
2 st PlayStation 2 slim
1st PlayStation 3
1st PlayStation 3 slim
1st PlayStation 4
1st PlayStation 5
2st PSP
1st PS Vita
1st PS Vita TV

Kan ha missat någon konsoll men listan stämmer på ett ungefär.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

En av fåtal som kanske kan skriva: Aldrig ägt en enda PS. Spelen har alltid i min mening varit "konstiga"... Xbox har alltid passat mig bättre med min spelsmak.

Dessutom: Alltid HORRIBLA handkontroller...

Ps5 kontrollen är riktigt bra tycker jag. Föregångarna har varit mer eller mindre kassa.

Alla utom PSP och PS TV. PS2 är väl min minsta favorit i skaran.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Jag har haft alla utom PS1 och vitan 🙂 Har kvar dem fortfarande 🖤

signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem

Har bara haft PS1, sen blev det N64 och därefter har det varit PC

Medlem

Har en ps2, ps3, ps4, ps5 och psp. Första ps3 slutade fungera helt. Andra ps3 slutade skivläsaren fungera. Den tredje(slim) fungerar fortfarande. Dualshock 3 var inte så hållbar heller. Övriga nämnda konsoler och tillhörande handkontroller aldrig haft problem med.

Har aldrig ägt ps1. Men kunde spela ps1-spel på ps2 så kände inget behov skaffa den.

Medlem

Lånade en PS3a när det begav sig av min bror för att kolla på lite Blu Ray filmer en helg. Testade spela några timmar men fy usch för handkontroll. Men som filmspelare var den trevlig åtminstone.

Medlem

Jag hade en Bluray-spelare som hette Playstation 3.

signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag ägde aldrig en PSX då jag var ganska nöjd med PC vid den tiden. Sedan fixade jag en PS2 för JRPGs. Sedan dess har jag kört både PC och konsol där jag har skaffat konsol efter där spelen finns. Så jag har både PS, Nintendo och Xbox.

Nuvarande maskiner:
PS2: Förrådsställd
PS2 Slim silver edition: Inkopplad och igång i nördrummet.
PS3: Inkopplad och igång i nördrummet.
PS3 slim: Förrådsställd som reserv.
PS4 1tb edition: Igång i päronens hus.
PS4 Pro: Inkopplad och igång i nördrummet.
PS5: Inkopplad och igång i ett av barnens rum.
PS5 Pro: Inkopplad och igång i nördrummet.

PSP: Förrådsställd som reserv
PSP: Igång i nördrummet.
PSVita Oled: Förrådsställd som reserv.
PSVita Oled: Igång i nördrummet.

Medlem

Äger ett PS2 och ett PS3. Gick över till PC-spel på heltid runt ~ 2010. Tycker inte konsolexklusiva titlar har motiverat en ny konsol, men det kommer förmodligen GTA VI göra. 😛

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: Project 007 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Tvåan, fyran och femman.

Ska packa ihop fyran nu och ge bort den till sonens kompis mamma som inte har det så fett i jul.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

PS4:an var första och det pga God of War (2016).
Har aldrig varit någon Playstationfantast och kommer antagligen inte köpa femman.
God of War Ragnarök köpte jag till PC...

signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jajebulle! 1, 2, 3, 4, 5 samt PSP, PS Vita.

Tvåan och fyran gillar jag bäst, men femman kan eventuellt hamna där uppe.

Samma men jag hade psp go varianten.

Folk som säger PSX om PS1 är bara... Det skulle vara som att kalla N64 för U64, right?

Speciellt när det senare släpptes en PSX, som var en PS2 med extra allt.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Blev förälskad i 2an(och spelade mest Ps1/Jrpg spel på den). Och på den vägen är det. Varje konsol blir lite bättre och bättre!

12
Skriv svar