Snabbkollen – Har du ägt en Playstation?

Robot
Snabbkollen – Har du ägt en Playstation?
Medlem

3 och 5. Ville så gärna ha en PS1 när jag var liten men fick allt nöja mig med datorn.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Jag äger PS2 och PS4. Hade PS3 tidigare men gillade den aldrig.

signatur

Jätteintressant information.

Skribent

Det har blivit några under årens lopp. PS1 blev den första konsolen jag ägde på egen hand, och jäklar vad kul jag hade med den. Final Fantasy VII–IX, Crash Bandicoot, Tekken 3, Spyro och så vidare.

Därefter har det även blivit Playstation 2, Playstation 3, Playstation 4 Pro, PSP och Playstation Vita.

Redaktör
Ponny

Jajebulle! 1, 2, 3, 4, 5 samt PSP, PS Vita.

Tvåan och fyran gillar jag bäst, men femman kan eventuellt hamna där uppe.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jadå.. både 1an och 2an sen började jag med xbox och har mitt community där.
Har fortfarande kvar min ps1 dessutom.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Haft ps1 sen 95/96 minns inte exakt när. Har fortfarande min första Ps2 från 2004. Fungerar fint fortfarande. Min första ps1 (scph1002) har dessvärre gett upp för länge sen och blivit förenad med naturen igen

Medlem

Japp, 2, 3 och 5. Alla sålda dock.

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G915 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem
Medlem

PS2 och PS3 har jag haft
Tekniskt sett så äger jag fortfarande PS3an, men det är utlånat till en vän att ha i hans bar.

signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

PlayStation 1 = Köpte en begagnad 1998 för att spela Gran Turismo
PlayStation 2 = Fick en i present i samband med release, sålde den och köpte nya datordelar
PlayStation Portable = Köpte ett paket vid julrea 2006, fick typ 10 spel och 20 filmer på UMD på köpet
PlayStation 3 = Köpte vid release, var chockad över den dåliga prestandan i tredjepartsspel
PlayStation 4 = Köpte vid release och tack vare tidig bokning hos Webhallen fick jag vara med på deras VIP-event i butiken på Sveavägen
PlayStation 5 = Fick lyckligtvis en på release, sjukt konstig känsla att i covidtider åka in till ett öde Stockholm city och plocka upp den
PlayStation 5 Pro = Köpte på release och min nuvarande daily driver för konsolspel

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

1 PS2, 2st PS3, 2st PS4, 2st PS5. PSP, PSPgo, PSvita.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

En av fåtal som kanske kan skriva: Aldrig ägt en enda PS. Spelen har alltid i min mening varit "konstiga"... Xbox har alltid passat mig bättre med min spelsmak.

Dessutom: Alltid HORRIBLA handkontroller...

signatur

Submission is for the weak

Medlem

1 x PS1
1 x PS2 slim
1 x PS3
2 x PS4
2 x PS4 Pro
2 x PS5
1 x PS5 Pro

Medlem

PS2, imponerande inte som PC-spelare.

Medlem

PS One, riktigt sent runt 2003.
PS3 Slim 2015
PS4 Slim 2017

Avstängd

PS1 - Användes mycket
PS2 - Användes mycket
PS3 - Kort stund, användes i princip inget
PS4 - stog och dammade
PS5 - Använts för PSVR2, nu står den och dammar.

Som sagt, Playstation har dalat rejält.
Blir det PS6? Ser inte ut så.
Playstation idag är bara "dålig kopia" på en dator.
Samma (typ av)spel som spelas bäst på dator, finns inget unikt.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har blivit några och har fortfarande kvar samtliga
1 PS1, 1 PS2, 2 PS3 (den första slutade läsa skivor men har senare lagat den), 1 PS4, 1 PS5, 1 PSP och 1 PS Vita.
Är väl egentligen bara PS5:an och Vitan som jag använder men funderar på att koppla in min första PS3:a då den är bakåtkompatibel och kan spela PS1 och PS2-spel också.

signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Jajamen har och har haft:

PSX: Har fortfarande kvar, ligger i förrådet, oklart om det fortfarande funkar. Blev lite sugen att prova nu.
PS2: Ligger också i förrådet, funkade fint när jag testade det för något år sedan.
PS3: Sitter uppkopplat till en gammal tv i källaren som ungarna ville ha och spela på, dem spelade dock bara någon enstaka gång innan dem gick tillbaka till dem nyare maskinerna på övervåningen.
PS4: Har jag ägt men sålde, det var runt här som jag tröttnade lite på Sonys exklusiva spel och såg ingen anledning att ha en PS längre.

Medlem

Har ägt ett PS1, tyvärr sålt det vilket jag kan ångra än idag.

Har ett PS3 som ligger nerpackat. Skaffade det för två år sedan ungefär, inte spelat jättemycket på det men kört igenom Killzone 2

signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Jag och min bror har haft alla fem. Tyvärr gick den första sönder (tydligen p.g.a. mig men det har jag inget minne av, så den har vi inte kvar). PS2 är min favorit, många nostalgiska minnen och att man kunde lira både PS och PS2 spel på den samt kolla på DVD-filmer var häftigt på den tiden. Skaffade även PSP för Kingdom Hearts Birth by Sleep och Final Fantasy VII Crisis Core.

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Ps 1, 2, 3, 4 och 5 sedan lite pro och slim på det.
Tack för alla dessa år med playstation som faktiskt skänkt mycket glädje och härliga stunder genom åren.

Medlem

PS3 (fat)
PS4 slim --> Pro ---> slim

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jaaaa, 1an, 2an, 3an och 5an. Har bara kvar 1an dock

Medlem

Lycklig gamer som ägt alla PAL-konsoler, inkl. bärbara (alltså Sony-maskiner då, har även haft de flesta andra konsolerna sedan NES/Master System-tiden). Kvarvarande Sony-konsoler är PSP, PS Vita och PS5.

Medlem
Medlem

Har ägt eller äger:
PS1
PS2
PS3 Fat
PS4
PS5 Standard Disc Edition
PSP 3004
PS Vita Oled
PS TV konsol. Ser inte att någon nämnt den. Var det inte fler som köpte den?

Testpilot

Gav konsoller och handkontroller en chans med PS3

Det funkade inte , handkontroller suger. Tacka vet jag tangentbord och mus eller joystick & ratt för allt annat.
Det enda bra med den var blueray spelaren , ganska dyr blueray spelare men iallafall.

Medlem

Köpte playstation 3 för att spela Heavenly Sword. Sen blev det en ps4 och en ps5 efter det.

Bäst av dem har varit Ps4 för min del, innan det var det xbox 360 som var super.

Medlem

Jag har en av sidospåren... en PSP☺️

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

12
Skriv svar