Kosläpp i helgen – vad spelar du?

Robot
Kosläpp i helgen – vad spelar du?

Det är spelhelg igen. Ingen ko-nstigt alls.

#spelhelg

Skribent

Vill bara säga att man inte kan odla guld i Farming Simulator 25 och att jag lade ner sojabönorna. Nu satsar jag på kor istället.

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Metro Awakening 🤘

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Närmar mig slutet i Red Dead Redemption. Fortfarande ett fantastiskt spel som fungerat utmärkt på Steam Deck.

Medlem

Det får bli Life is Strange: Double Exposure!

Tycka vad man vill, men som den trötta och förkylda småbarnsfar man är så är det alldeles lagom att mysa omkring, prata med personer, avnjuta en YA-story och göra lite val som har mindre eller större konsekvenser på historieberättandet.

Allt i en värld förgylld av stämningsfull indie-musik som sätter prägel på höstmörkret.
(Varmt tips till er alla är att följa playlists från LiS-spelen. Oerhört mysigt att slå på vid olika situationer; På bussen, promenaden, vid datorn etc.)

It's not a lake, it's an ocean

Tror att jag kommer plocka upp Astro Bot igen. Sedan håller jag på att knyta ihop säcken med Nikoderiko: The Magical World.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blir att fortsätta på Divinity: Original Sin med tjejen, ska även spela lite mer av Cloudpunk och Lost Planet 2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Metro Awakening 🤘

Vad tycker du än så länge?

Precis kommit till post-game i Dragon Quest XI. Efter ~8 månader börjar jag snart skymta slutet, eller?!

Medlem
Skrivet av reaver:

Vad tycker du än så länge?

Spelhelgen har inte startat än för mig. 😅
Blir först imorgon kväll som tidigast.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ikväll blir det Papper och penna rollspel i form av Death in Space, resten av helgen blir det till fortsätta på Dragon Age: The Veilguard.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

satisfactory coop!!! rekommenderat!

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

satisfactory coop!!! rekommenderat!

Klarade det förra veckan! Bra spel, kul i co-op!

Själv blir det inget alls, åker och hälsar på familjen. I veckan sen blir det fortsatt Factorio Space Age, har precis kommit till första planeten Gleba. Spännande med helt nya sätt att tänka!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Flight Simulator med Fenix A320 serien och den nysläppta Just Flight RJ Professional. Är just nu FL250 mellan digitala Sälen och digitala Arlanda,

Tror det är första helgen på galet länge det inte blir något Farming Simulator. FS25 släpps på Tisdag och är klar med min farm i FS22.
Känns weird att vara klar med ett spel som man har kört så pass länge som FS22

Medlem

Ska prova Age of Wonders 4 då det är gratis att köra i helgen på Steam.

Sen blir det tillbaka till Galacticare som har legat på is ett tag.

EDIT: Age of Wonders 4 var väl sådär. Inte dåligt på något sätt, gör det mesta rätt. Men det gjorde spelen innan också. En stark trea hittills...

Galacticare fortsätter av växa... bra spel.

Medlem

Silent Hill 2/Tekken 8

Medlem
Skrivet av Zigge__:

Silent Hill 2/Tekken 8

Bra val, ska köpa Silent Hill 2 och har ett nytt Tekken ligger på backlogg hyllan 👍

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

I helgen blir det Stellar Blade på PS5 Pro. Väntar på disc drive så jag kan spela Final Fanatsy Rebirth mm.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Fortsätter mysa i Zelda Echoes of Wisdom. Hoppas få till lite brädspel med familjen också, i såna fall blir det Mice & Mystics.

Troligen blir det remaken av Paper Mario: The Thousand-Year Door denna helg då jag klarade Shin Megami Tensei V: Vengeance tidigare i veckan(tog mig ca 115 timmar).

KoP
Medlem

Stardew valley då 1.6 äntligen kommit till konsol.

Medlem

Blev klar med Metaphor: ReFantazio förra helgen. Så nu blir det Final Fantasy VI remake intergrade sedan Final fantasy VI Rebirth, Båda på PS5 Pro.

Varvat med Warhammer 40K: Rogue Trader + Void shadows samt Cyberpunk 2077 på PC.

Spelhelg, here we go!

Ambassadör
Xbox

Har dragit igång Journey to the Savage Planet som jag bör kunna ta över mållinjen i helgen. Blir det så så lutar det åt ett köp av Death Stranding till Xbox!

signatur

Jump in.

Medlem

Börjat med star wars outlaws. Inte kommit mer än inledningen men är inte superimponerad än. Men ska ge det en seriös chans innan jag ger upp på det

Medlem

Dragon Age: The Veilguard

Medlem

Fear the Spotlight

Medlem

Blir några matcher i Street Fighter 6, spela klart crusader of centy på Switch samt lite Prince of Persia på Switch

Medlem

Klarade precis ut The Witcher 3 för första gången <3 Så nu blir det nästa spel i backloggen. Kingdom Come: Deliverance. Skönt med sparkapital i dessa tider. Pathfinder: WotR får vänta till ålderdomshemmet. Pensionen säkrad.

signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Började köra lite darktide ikväll ganska skoj så blir kanske det hela helgen

Medlem
Skrivet av stephan900:

Dragon Age: The Veilguard

Samma här, helt underbart spel.

12
Skriv svar