Rapport: trots rykten ska Splinter Cell-remaken inte vara nedlagd
https://youtu.be/k4FD3FEYzhI?si=oReuqp7J9uaUOSK-
Ubisofts framtid kan vara en uppköpning av Tencent. De äger redan en kontrollerande andel tydligen.
"Snowdrop Engine – Ubisofts egenutvecklade spelmotor"
Nja det är väl iaf Massive som gjort snowdrop som sedan Ubisoft fått pga uppköpet av massive. Precis som EA snodde åt sig Frostbite i och med DICE. Ingen av motorerna är egen utvecklade av varken EA eller Ubi
1# FZ Troll
"Snowdrop Engine – Ubisofts egenutvecklade spelmotor"
Nja det är väl iaf Massive som gjort snowdrop som sedan Ubisoft fått pga uppköpet av massive. Precis som EA snodde åt sig Frostbite i och med DICE. Ingen av motorerna är egen utvecklade av varken EA eller Ubi
Vilka tänker du har finansierat utvecklingen av motorerna?
De som köper spelen. Så jag har varit med och utvecklat de motorerna. 🙂
Ja från början Massive och DICE såklart. Motorerna hade kommit lång väg innan ihopslagningarna.
1# FZ Troll
Jag ser gärna en remaster av Chaos Theory. Det spelet var seriens högpunkt i min ödmjuka mening.
Verkligen samma, en av mina all time favorites.
Ja från början Massive och DICE såklart. Motorerna hade kommit lång väg innan ihopslagningarna.
Nja. Dice hade började utveckla Frostbite våren 2004 och EA blev majoritetsägare januari 2005 så största delen av utvecklingen gjordes under EAs ägande. Massivet började utvecklingen av Snowdrop efter att Ubisoft hade köpt upp dem.
Ubi och deras projekt som aldrig kan gå i mål alltså. Otroligt hur man inte bara säger att "stopp, nu räcker det ". Och lägger ned spelen. Lika förvånande är att man heller inte lyckas få ordning på utvecklingen i något av dessa evighetsprojekt. Skull & Bones t ex. Var det Yves som under graftigt vinrus och hög på kex och mögelost bara bestämde att "Det här ska i mål till varje pris!"?
Floppen var ju inte lika uppenbar som med Concord men inte jättelångt ifrån.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2