Rapport: trots rykten ska Splinter Cell-remaken inte vara nedlagd

Robot
Rapport: trots rykten ska Splinter Cell-remaken inte vara nedlagd
Medlem

Här har Ubisoft en verklig chans att redeema sig själv. Ge oss ett nytt Splinter Cell nu!


signatur

Change is the only constant

Medlem

Konami är back in business.

Kan dem kan Ubi.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

4k och 144 hz så går det alltid att sälja till fullpris.

Medlem

https://youtu.be/k4FD3FEYzhI?si=oReuqp7J9uaUOSK-

Ubisofts framtid kan vara en uppköpning av Tencent. De äger redan en kontrollerande andel tydligen.

Medlem

"Snowdrop Engine – Ubisofts egenutvecklade spelmotor"

Nja det är väl iaf Massive som gjort snowdrop som sedan Ubisoft fått pga uppköpet av massive. Precis som EA snodde åt sig Frostbite i och med DICE. Ingen av motorerna är egen utvecklade av varken EA eller Ubi


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

"Snowdrop Engine – Ubisofts egenutvecklade spelmotor"

Nja det är väl iaf Massive som gjort snowdrop som sedan Ubisoft fått pga uppköpet av massive. Precis som EA snodde åt sig Frostbite i och med DICE. Ingen av motorerna är egen utvecklade av varken EA eller Ubi

Vilka tänker du har finansierat utvecklingen av motorerna?

Medlem
Skrivet av Thane:

Vilka tänker du har finansierat utvecklingen av motorerna?

De som köper spelen. Så jag har varit med och utvecklat de motorerna. 🙂

Medlem
Skrivet av Thane:

Vilka tänker du har finansierat utvecklingen av motorerna?

Ja från början Massive och DICE såklart. Motorerna hade kommit lång väg innan ihopslagningarna.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag ser gärna en remaster av Chaos Theory. Det spelet var seriens högpunkt i min ödmjuka mening.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag ser gärna en remaster av Chaos Theory. Det spelet var seriens högpunkt i min ödmjuka mening.

Verkligen samma, en av mina all time favorites.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja från början Massive och DICE såklart. Motorerna hade kommit lång väg innan ihopslagningarna.

Nja. Dice hade började utveckla Frostbite våren 2004 och EA blev majoritetsägare januari 2005 så största delen av utvecklingen gjordes under EAs ägande. Massivet började utvecklingen av Snowdrop efter att Ubisoft hade köpt upp dem.

Gnällkuk

Ubi och deras projekt som aldrig kan gå i mål alltså. Otroligt hur man inte bara säger att "stopp, nu räcker det ". Och lägger ned spelen. Lika förvånande är att man heller inte lyckas få ordning på utvecklingen i något av dessa evighetsprojekt. Skull & Bones t ex. Var det Yves som under graftigt vinrus och hög på kex och mögelost bara bestämde att "Det här ska i mål till varje pris!"?

Floppen var ju inte lika uppenbar som med Concord men inte jättelångt ifrån.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar