Skamfilade Fntastics nya spel anklagas för att vara en "asset flip"

Robot
Skamfilade Fntastics nya spel anklagas för att vara en "asset flip"
Medlem
Medlem

Den såg man verkligen inte komma! 😮

Medlem

Haha, det är väl skitsamma eller? Vem fan bryr sig... "assetsen" är ju där för att användas?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Haha, det är väl skitsamma eller? Vem fan bryr sig... "assetsen" är ju där för att användas?

Jo men säger kanske något om ambitionsnivån och det egentliga syftet

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Inte särskilt fantastiskt.

Men väldigt mycket Fntastic.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast när de säger att allting är handgjort uppstår det väl några frågetecken, eller?

Från deras Kickstarter: "All of the artwork in Escape Factory is handcrafted by our dedicated team. From the characters to the factory environments, every detail is carefully crafted to bring the game world to life. We put heart into designing each part, ensuring everything feels unique and full of personality."

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Jo men säger kanske något om ambitionsnivån och det egentliga syftet

Absolut ambitionsnivån, men inte det senare. Det finns ju massa utvecklare som inte kan göra sådant här själv.

Skrivet av Broshimitsu:

Fast när de säger att allting är handgjort uppstår det väl några frågetecken, eller?

Från deras Kickstarter: "All of the artwork in Escape Factory is handcrafted by our dedicated team. From the characters to the factory environments, every detail is carefully crafted to bring the game world to life. We put heart into designing each part, ensuring everything feels unique and full of personality."

Ja, det är skevt, det är konstigt. Det märks ju snabbt med. Förstår inte varför man skriver så ens, bättre att bara INTE säga något eller säga att det är så.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Absolut ambitionsnivån, men inte det senare. Det finns ju massa utvecklare som inte kan göra sådant här själv.

Överlag kanske. I det här fallet är det väldigt tydligt dock imo 🤑 Ett gäng skojare, tråkigt de får uppmärksamhet men finns väl någon form av underhållningsvärde i det också. Men men.

Medlem

Sjukt att de har fått in ett enda öre. Är det folk som donerar som en flippig grej eller är det de själva som har donerat lite så att det ska se ut som att det ändå är "på g"?.

Medlem

Om man trots deras förra påhitt bestämmer sig för att kasta pengar på dem nu så måste jag nog påstå att det är rätt tomt mellan öronen.

Medlem

Pinsamma människor som donerar pengar till detta usla utvecklare. Alla varningstecken syns ju lång väg.

Medlem

Någon har slängt in 15 000 SEK för en keps, två tröjor, en Discord-titel, spelet, och sitt namn på tre ställen. 🪦

ELF
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Sjukt att de har fått in ett enda öre. Är det folk som donerar som en flippig grej eller är det de själva som har donerat lite så att det ska se ut som att det ändå är "på g"?.

Är nog knappt någon som kullar upp projektskapare på Kickstarer.
Man ser ett intressent projekt och donerar.

Men ja, donationen som Broshimitsu skrev om är säkert utvecklaren själv som gjort på ett eller annat vis för att bumpa upp summan.

Skrivet av CACTUZREX:

Pinsamma människor som donerar pengar till detta usla utvecklare. Alla varningstecken syns ju lång väg.

Skulle inte säga att det är direkt lätt att se några varningstecken.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Dock skillnad på att använda assets och en asset-flip. En flip innebär att man bara slänger ihop diverse saker, utan att egentligen lägga sin egen prägel på spelet. Vissa kör till och med demo scenes i sina projekt, utan att bygga banor eller något själv.

Att använda assets däremot är oftast för att fylla ett behov/komplettera i ett område där man som mindre team, eller solo-utvecklare, saknar kompetens.

Medlem

Jag har ingen aning om de försöker blåsa folk igen. Men att använda färdiga assets tidigt i spelutvecklingen som placeholders gör ju typ varenda utvecklare. Och med tanke på hur generiska många spel är så är det nog rätt många som startar med en template. Tycker inte det säger något om ambitionsnivån etc. Sen om de försöker blåsa folk eller inte. Det säger jag inget om.

Medlem
Skrivet av ELF:

Är nog knappt någon som kullar upp projektskapare på Kickstarer.
Man ser ett intressent projekt och donerar.

Men ja, donationen som Broshimitsu skrev om är säkert utvecklaren själv som gjort på ett eller annat vis för att bumpa upp summan.
Skulle inte säga att det är direkt lätt att se några varningstecken.

Men om man minns hur pinsamt dåligt The Day Before var, trotts att man har dåligt närminne och lokalsinne. Eftersom Titeln är kass, utvecklarna är kassa därför blev spelet kasst. 3 STORA !!!

Så varför man inte ge bort mer pengar till dem utvecklarna?

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag har ingen aning om de försöker blåsa folk igen. Men att använda färdiga assets tidigt i spelutvecklingen som placeholders gör ju typ varenda utvecklare. Och med tanke på hur generiska många spel är så är det nog rätt många som startar med en template. Tycker inte det säger något om ambitionsnivån etc. Sen om de försöker blåsa folk eller inte. Det säger jag inget om.

Visst är det väldigt vanligt med placeholders. Då kunde de ha sagt det. Istället väljer att säga detta:

Skrivet av Broshimitsu:

ELF
Medlem
Skrivet av CACTUZREX:

Men om man minns hur pinsamt dåligt The Day Before var, trotts att man har dåligt närminne och lokalsinne. Eftersom Titeln är kass, utvecklarna är kassa därför blev spelet kasst. 3 STORA !!!

Så varför man inte ge bort mer pengar till dem utvecklarna?

Hur vet du att alla som backade detta vet vad Days Gone är/var?

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av mh76:

Visst är det väldigt vanligt med placeholders. Då kunde de ha sagt det. Istället väljer att säga detta:

Haha ok jag ger mig, det var ju lite sådär men samtidigt är ju inte spelet färdigt och det är väl slutprodukten allt ska vara handgjort i? Men... Jag ger mig som sagt. De kunde varit tydliga med det från start som du säger.

Medlem
Skrivet av ELF:

Hur vet du att alla som backade detta vet vad Days Gone är/var?

Om man nu klarar av att gå in på Kickstarter och donera pengar, så ser man tydligt vem den oseriösa utvecklaren är.

1
Skriv svar