Svenska PS5 Pro-priset – 10 500 kr
En PC kommer aldrig vara lika plug n play som en konsol men det är verkligen det enda övertaget PS5 Pro har nu över en PC.
Kommer förmodligen att förbli så i framtiden också när konsolerna blir mer lika PC hårdvarumässigt. Och troligtvis blir det utsuddade generationer på konsoler också med mindre inkrementella uppgraderingar och bakåtkompatibilitet, fördelen med en konsol kommer vara och förbli enkelheten att hantera den då den kommer uppdateras automatiskt som vanligt.
Konsolerna kommer att bli dyrare för att kunna hänga med PC spec som även den blir dyrare. Vi kan nog glömma billiga konsoler framöver tyvärr, med däremot så kommer troligtvis gamla konsolgenertioner leva mycket längre än tidigare generationer.
Konsolens fördel kommer fortsätta att vara att den är snabb och enkel att starta upp för dom som bara vill spela utan att bry sig om krascher, drivrutiner, Windows och direct x versioner mm.
Och det kommer alltid vara två läger där PC användare försöker förklara för konsolanvändare att en PC är billigare och bättre.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
GTA 6 släpps om 14 månader.... Kommer nya konsolen då? Vad tror ni?
PS6 menar du? Inte en chans säger jag. 2027-2028 kanske. Men jag har haft fel förut.
Kommer jag ihåg rätt tog det 18 månader att utveckla PS5Pro, och då gick allt enligt plan.
Ville bara klargöra att PC är bättre.
https://media1.tenor.com/m/spSgkqK707kAAAAd/ok-all.gif
Haha om PC hade vart bättre så hade jag och ungarna hellre använt våra PC burkar istället för min PS5a. Men alla tycker olika och bara att acceptera det.
Vi som föredrar konsol bombarderar inte PC trådar varje gång det kommer nåt nytt eller när det är snack om buggar och problem och påstår att alla är galna som inte köper en konsol istället 🤣
Förstår inte varför vi som föredrar enkelheten med konsol ständigt skall behöva bli attackerade av alla PC fan boys som till ett måste vill omvända oss att byta till PC.
Är trött på att ständigt behöva försvara mig i denna fråga, varför kan ni som gillar PC inte hänga i era PC trådar och diskutera era saker där?
Vad är det som gör att ni är som besatta och måste få att ändra oss till att skaffa PC?
Trotts att vi försöker förklara att vi föredrar att sätta oss i Tv fåtöljen slå på konsolen och njuta av ett bra spel på en TV i vardagsrummet utan massa manuella uppdateringar pysslande med tangentbord och mus mm.
Jag och många andra sitter på kontoret vid ett skrivbord med en dator hela dagarna och det är inte så upphetsande att komma hem och göra detsamma igen, föredrar mycket hellre att bara sätta mig framför en stor tv och slå på min konsol och spela direkt på min konsol som har automatiskt uppdaterat både spel och systemprogramvaran natten innan typ.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Ville bara klargöra att PC är bättre.
https://media1.tenor.com/m/spSgkqK707kAAAAd/ok-all.gif
Haha min svindyra systemkamera är svinbra, men jag använder min mobilkamera till 99.9% pga enkelheten trotts att den inte är lika bra.
Hela mitt levande jag sa: NEJ, kommer inte att ske...
Nog fan bokade samma jag ett ex från Power.
Jag är sjuk.
Är i samma båt... Postade här stolt att jag skulle motstå FOMO och låta early adopters betatesta skiten innan jag ens funderade på att ge mig in i den här cirkusen. Nog fan var jag där och klickade hem en Pro kl 10 idag med skivläsare och ställ trots det
The flesh is weak
Haha om PC hade vart bättre så hade jag och ungarna hellre använt våra PC burkar istället för min PS5a. Men alla tycker olika och bara att acceptera det.
Vi som föredrar konsol bombarderar inte PC trådar varje gång det kommer nåt nytt eller när det är snack om buggar och problem och påstår att alla är galna som inte köper en konsol istället 🤣
Förstår inte varför vi som föredrar enkelheten med konsol ständigt skall behöva bli attackerade av alla PC fan boys som till ett måste vill omvända oss att byta till PC.
Är trött på att ständigt behöva försvara mig i denna fråga, varför kan ni som gillar PC inte hänga i era PC trådar och diskutera era saker där?
Vad är det som gör att ni är som besatta och måste få att ändra oss till att skaffa PC?
Trotts att vi försöker förklara att vi föredrar att sätta oss i Tv fåtöljen slå på konsolen och njuta av ett bra spel på en TV i vardagsrummet utan massa manuella uppdateringar pysslande med tangentbord och mus mm.
Jag och många andra sitter på kontoret vid ett skrivbord med en dator hela dagarna och det är inte så upphetsande att komma hem och göra detsamma igen, föredrar mycket hellre att bara sätta mig framför en stor tv och slå på min konsol och spela direkt på min konsol som har automatiskt uppdaterat både spel och systemprogramvaran natten innan typ.
Jag står mer för perspektivet att smaken är som baken. För egen del har jag både PC och konsol. Så den här konsol vs PC beefen som vissa gillar att roa sig med har jag aldrig riktigt förstått. Man skaffar väl det man trivs med? Det ena, det andra eller både och.
Bara att koppla in din pc till din tv och hemmabiosystem och sätta dig i soffan.
Der är otroligt att folk inte fattar hur lätt detta faktiskt är.
Allt hade blivigt så mycket bättre om alla valde pc ist för konsol så det vände och blev PC Gaming numba #1
Så boycott PS5 (not so) "Pro"
Der är otroligt att folk inte fattar hur lätt detta faktiskt är.
Njae, tycker än idag PC och Windows är otroligt krångligt o eländigt, så hade nog trots allt hellre köpt PS5 Pro än en gamingdator, även om jag inte kommer köpa någondera. Har aldrig haft en enda PC dator sedan 2000 som fungerar prickfritt. Sen inte förglömma att spelar man online MP på PC så är det ju helt nedlusat med fuskare.
Tycker det är värt och slog även till på en 2gb extra SSD. Min gaming PC står och dammar och ungarna spelar hellre konsol än på den trotts att den är bättre rent spec mässigt.
Ja, alla är olika, personligen tycker jag ett relativt lågt ingångspris är ett av argumenten för att köpa spelkonsol. Min "gaming PC" står också och dammar...de få gånger jag slår igång eländet så stänger jag av igen då den bara tjatar om 40.000st enorma Windows-uppdateringar den ligger efter med
GTA 6 släpps om 14 månader.... Kommer nya konsolen då? Vad tror ni?
Jag har köpt GTA V på ps3, ps4 och ps5 i alla fall… så det smartaste är nog att spela GTA VI på ps6 eller ps7 om man vill ha bästa prestandan.
Kommer förmodligen att förbli så i framtiden också när konsolerna blir mer lika PC hårdvarumässigt. Och troligtvis blir det utsuddade generationer på konsoler också med mindre inkrementella uppgraderingar och bakåtkompatibilitet, fördelen med en konsol kommer vara och förbli enkelheten att hantera den då den kommer uppdateras automatiskt som vanligt.
Konsolerna kommer att bli dyrare för att kunna hänga med PC spec som även den blir dyrare. Vi kan nog glömma billiga konsoler framöver tyvärr, med däremot så kommer troligtvis gamla konsolgenertioner leva mycket längre än tidigare generationer.
Konsolens fördel kommer fortsätta att vara att den är snabb och enkel att starta upp för dom som bara vill spela utan att bry sig om krascher, drivrutiner, Windows och direct x versioner mm.
Och det kommer alltid vara två läger där PC användare försöker förklara för konsolanvändare att en PC är billigare och bättre.
Du har nog delvis rätt.
Men utsuddandet av skillnad mellan PC och konsol kommer även sträcka sig till att PC kommer bli mer konsol lik, om man så önskar. Snart kan man nog ha en dator som är lika smidig som konsol, om det inte går redan nu, dock måste man ju veta hur man konfigurerar den så, men det kommer nog finnas att köpa färdigt med.
Kolla t. ex. på Steam OS, som man kan installera, och mer sånt kommer.
Gul Blend-färgad.
Nu får ni sluta egga mig!
Hela mitt levande jag sa: NEJ, kommer inte att ske...
Nog fan bokade samma jag ett ex från Power.
Jag är sjuk.
Åh, vad jag hör dig.
Deklarerade klart och tydligt att kostar den så mycket OCH kommer utan skivläsare, då är det en dealbreaker.
Bokade en Pro 30th anniversary. Jag kunde inte låta bli!!
Visst är de så men köper man en PS5 PRO så räknar jag med att man inte har en potatis tv hemma.
Vem har en potatis TV menar du? Nä, och köper du en maxad gamingdator så köper du heller inte en standard kontorsskärm till den....De flesta barnfamiljer har nog en TV faktiskt och har du inte barn så har du säkert själv en bra TV eller en bra skärm beroende på hur du värderar din hobby.
Priset är löjeväckande. Hoppas Pro-versionen säljer riktigt dåligt så inte sådana här priser blir standard för kommande konsoler. Kunder har senaste 10 åren köpt tex bilar och mobiltelefoner trots att tillverkarna höjt priserna med 30%. Detta gör att många produktsegment blir sjukt överprisade, helt plötsligt är det rimligt pris med 2700 för en handkontroll, 399,- för ett mobilskal etc.
Enda sättet man kan få till en ändring är att inte handla. Inom matvaruhandel blir folk rasande om butikerna höjer priserna för att tjäna mer pengar. Inom alla andra segment trycker folk det är helt rimligt.
För nästan samma pris får man ett 4080 Super som ger betydligt roligare prestanda.....
Ja. Jag köpte ett sådant för några veckor sen. Hutlösa som priserna är för både konsolen och 4080 super så känns det inte lika illa längre. Särskilt nu när det är knappt 10 ps5 exklusiva spel som också börjat komma mer och mer till pc så känns det som jag kommer nog aldrig igen köpa en xbox eller ps. Nintendo kanske men just för att de aldrig kommer släppa sina 1a part spel på annan plattform.
Hur i helvete orkar ni tjafsa om PC vs konsol i varannan tråd. Vill ni spela på Pc, köp då en PC. Vill ni spela på konsol, köp då en konsol. Jisses, nivån är nog högre på dagis.
Handlar väl mer om värde för pengarna. Inte så man får dubbel prestanda på en ps5 pro för dubbla pengarna. Men varför så kränkt? Det är väl fri diskussion på forumet?
Hur i helvete orkar ni tjafsa om PC vs konsol i varannan tråd. Vill ni spela på Pc, köp då en PC. Vill ni spela på konsol, köp då en konsol. Jisses, nivån är nog högre på dagis.
Kanske blir mycket tjafs, men ibland kan man ju diskutera sakligt.
Nu är en ny konsol på tapeten, blir ju ändå naturligt att PC eller andra konsoler kommer upp, när vi pratar priser/värde och jämförelser.
Men som sagt, tjafset kan väl tonas ner. Ibland är det svårt att urskilja tjafs från saklig diskussion dock.
Håller med faktisk sjukt trött på den diskussionen!
Jag är riktigt hyped spela igenom spiderman spelen , horizon , hogwarts runda två samt Dragon Age med Ps5 pro!
Vem har en potatis TV menar du? Nä, och köper du en maxad gamingdator så köper du heller inte en standard kontorsskärm till den....De flesta barnfamiljer har nog en TV faktiskt och har du inte barn så har du säkert själv en bra TV eller en bra skärm beroende på hur du värderar din hobby.
Det jag menar är att man borde ha en tv helst en oled och 4k120hz + vrr support.
Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS ROG 4090 , 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 15 Pro// iPad Pro Air m1 /Monitor Samsung G8 Oled / TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65
Det jag menar är att man borde ha en tv helst en oled och 4k120hz + vrr support.
Det är nog rätt standard hemma hos svensson idag faktiskt.
Det är nog rätt standard hemma hos svensson idag faktiskt.
Tvivlar stark på att oled eller 4k120hz + vrr OLED är standard hos svenssons idag.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Ptja, rent ekonomiskt så har jag råd med denna maskin utan vidare bekymmer, men FAN I HELVETE HELLER att jag stöttar detta jävla ocker. Alltid varit Playstation fanboy men detta tar priset, bokstavligen talat. I ren protest avstår jag från att bidra till Sonys kasssaflöde denna gång. Pro eller inte, tvspel ska inte behöva bli en klassfråga.
Vi får se vad ps6 har att erbjuda i framtiden.
Haha min svindyra systemkamera är svinbra, men jag använder min mobilkamera till 99.9% pga enkelheten trotts att den inte är lika bra.
Jag har två systemkameror som kostar ungefär 50-60 tusen styck. Fotar med både mobil och systemkamera.
Mobilen tar jag enbart kort för att typ komma ihåg saker eller skicka någon bild på messanger, aldrig för att göra snygga bilder.
Systemkamerorna används som hobby eller i arbete.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
För en som är sen på bollen, men varför ska man ha en pro? jag har en standard utan cd läsare och den fungerar perfekt. Är det endast för FPS och dylikt?
MVH
gammal man
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
För en som är sen på bollen, men varför ska man ha en pro? jag har en standard utan cd läsare och den fungerar perfekt. Är det endast för FPS och dylikt?
MVH
gammal man
Uppskalning, slippa välja mellan performance och fidelity, bättre ray-tracing-prestanda etc. Men är du nöjd med den du har kanske inte Pro är för dig