Star Wars Outlaws säljer sämre än väntat – får Lando-dlc och Steam-släpp

Robot
Star Wars Outlaws säljer sämre än väntat – får Lando-dlc och Steam-släpp
Medlem

Skippa Denuvo och uconnect (eller vad Ubi numera kan tänkas kalla sin klient) och släpp spelet på GOG så lovar jag dyrt och heligt att köpa spelet.

Medlem

Det går bra nu Ubi...

Medlem

Jag är intresserad av Outlaws, men inte till fullpris.
Blir att plocka upp det på någon rea då man redan har ett massivt bibliotek av andra spel att spela igenom.

Är småsugen men reabackenspel så det sjunger om det men verkar ändå vara en stark 3a med potential för en ok 4 om de fixar prestanda och andra buggar spelet tycks dras med.


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Köper på Epic om jag kan.

Har inte mer emot Steam än något annat, snarare tvärtom, men jag bara tröttnat på monopol.


signatur

*hjärtsystemet används ej längre - hjärtana finns endast kvar på konton som redan fått ett*

Medlem

Flera Ubisoft-spel hade nog sålt bättre om de släpptes på Steam dag 1, verkar som att Ubisoft själva insett det nu om man ser till de ändrade planerna för Shadows.

Medlem

Blev precis klar nu. 4/5 tycker jag ändå.
Jag har haft kul och hade gärna fortsatt.

Medlem
Skrivet av Xerx:

Jag är intresserad av Outlaws, men inte till fullpris.
Blir att plocka upp det på någon rea då man redan har ett massivt bibliotek av andra spel att spela igenom.

Inte fullt så Massive(t) kanske.

Sorry.


signatur

*hjärtsystemet används ej längre - hjärtana finns endast kvar på konton som redan fått ett*

Medlem

Jag är själv mycket nöjd med spelet, mycket bättre och roligare att spela än intrycket jag fick från videor.
Vad dålig försäljning gäller så tror jag Ubisoft sköt sig själva i foten lite, lite väl högt pris på grundversionen, löjligt högt pris på "spela några dagar tidigare" versionerna, inte sålt på Steam och nerlåst till Ubisoft Connect.

Medlem

Fick lite äckelsmak i munnen när deluxe kostade 1200kr. Köper det på rea om några år för nån hundring tror jag. Kanske det är patchar då också.

Medlem
Skrivet av Xerx:

Jag är intresserad av Outlaws, men inte till fullpris.
Blir att plocka upp det på någon rea då man redan har ett massivt bibliotek av andra spel att spela igenom.

Det är ingen dum idé att vänta lite.

Jag har redan spelat ett antal timmar men har lagt spelet på is tills vidare.

Det är framför allt fiende-AI och stealth-mekaniken som jag tycker är väldigt dåliga, men jag läste att de ska jobba på de sakerna så jag plockar upp spelet igen sen när de förbättrat det.

Medlem
Skrivet av Xerx:

Jag är intresserad av Outlaws, men inte till fullpris.
Blir att plocka upp det på någon rea då man redan har ett massivt bibliotek av andra spel att spela igenom.

Skrivet av Monki Rauklund:

Är småsugen men reabackenspel så det sjunger om det men verkar ändå vara en stark 3a med potential för en ok 4 om de fixar prestanda och andra buggar spelet tycks dras med.

Eller en månad ubi+ så har ni det riktigt billigt o slipper vänta.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av baxtex:

Fick lite äckelsmak i munnen när deluxe kostade 1200kr. Köper det på rea om några år för nån hundring tror jag.

Samma här med det där priset ska det vara 5/5 utan minsta tvekan och det är inte jätte många spel som är det idag.

Blir på någon rea sen för mig också

Medlem

Blir nog köp om det ingår i Steams vinter rea.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Flera Ubisoft-spel hade nog sålt bättre om de släpptes på Steam dag 1, verkar som att Ubisoft själva insett det nu om man ser till de ändrade planerna för Shadows.

Jag tror de måste göra så för att kunna sälja max vid släpp, annars riskerar spelen att vara dåliga och seadan när de väl kommer på steam så kommer de inte sälja bra alls eller bara till rea. Hade spelen varit asbra så hade det inte spelat så stor roll.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker faktiskt Ubisoft connect är en av de bättre alternativa launchers. Bra vettiga funktioner och rent interface. Handlar oftast mina Ubisoft spel därifrån. Med det sagt så känns outlaws lite blekt bara, inget jag har sett gör att jag vill spela det.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Köper på Epic om jag kan.

Har inte mer emot Steam än något annat, snarare tvärtom, men jag bara tröttnat på monopol.

Varför tröttna på "monopolet" när företaget som står bakom det faktiskt är den bästa aktören på marknaden för konsumenterna?
Självklart gör du som du vill, jag var mest nyfiken på varför.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Varför tröttna på "monopolet" när företaget som står bakom det faktiskt är den bästa aktören på marknaden för konsumenterna?
Självklart gör du som du vill, jag var mest nyfiken på varför.

Det hade varit bättre för alla konsumenter, även på Steam, om det inte var det.

Total dominans med marknadsandelar är inte nyttigt på det stora hela.


signatur

*hjärtsystemet används ej längre - hjärtana finns endast kvar på konton som redan fått ett*

Gen
Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Köper på Epic om jag kan.

Har inte mer emot Steam än något annat, snarare tvärtom, men jag bara tröttnat på monopol.

Intressant med tanke på att Epic försöker införa monopol med titlar som är tidsexklusiva i X antal månader/år. Har nog aldrig sett Steam ha något tidsexklusivt. Nu finns det ett antal PC launchers (Battle.net/UPlay/EA/EGS/GoG bara för att nämna några) så även om Steam har en stor del av PC kakan så har de inte allt Bäst för alla är väl om man fritt kan välja vilken launcher man vill använda.

Medlem
Skrivet av Gen:

Intressant med tanke på att Epic försöker införa monopol med titlar som är tidsexklusiva i X antal månader/år. Har nog aldrig sett Steam ha något tidsexklusivt. Nu finns det ett antal PC launchers (Battle.net/UPlay/EA/EGS/GoG bara för att nämna några) så även om Steam har en stor del av PC kakan så har de inte allt Bäst för alla är väl om man fritt kan välja vilken launcher man vill använda.

Steam har ju ingen större anledning att hålla på med sånt när alla spelar där ändå.


signatur

*hjärtsystemet används ej längre - hjärtana finns endast kvar på konton som redan fått ett*

Medlem

Jag spelade Outlaws via ubisoft plus. Jag kanske är mer kräsen på äldre dagar men jag lade ner spelet efter en vecka. Det var tråkigt. Fick inga endorfiner från varken gameplayet eller storyn.

Medlem

jag bryr mig inte jag gillar spelet iallafall den är bra för mig \m/


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Det hade varit bättre för alla konsumenter, även på Steam, om det inte var det.

Total dominans med marknadsandelar är inte nyttigt på det stora hela.

Det håller jag absolut med om! Men tyvärr verkar det som att konkurrenterna helt enkelt inte gör ett tillräckligt bra jobb och konsumenten väljer vad den vill.

Medlem

Men

lite spoiler kanske men Lando får man ju spela mot i spelet som även känns som en nod till Solo filmen.

Medlem

Gött att man hoppade det här. Och dlc såhär nära relesed är bara sjukt. Dom kan behålla hela s.

Medlem

Helt ointresserad av detta spelet och allt som Ubisoft gör numera. Brukade gilla dem förr i tiden men nu gör de bara samma open world spel om och om igen med olika förklädnad. Samma känsla som när man ätit samma lunchlåda i en månad för att man var lat och hade mycket makaroner på lager.
Tröttnade helt på konceptet efter Wildlands nånstans och nu orkar jag inte ens bry mig om Ubisoft.. så länge det inte är nyheter om Division 3.

Inte för att jag spelat nya star wars spelet men det är något jag inte begriper och det är denna hatstorm mot just Ubisoft, spelar själv spel som Anno 1800 och spelat igenom Odyssey som jag tyckte va riktigt bra spel, jag förstår att spel som odyssey inte är för alla och att de kan vara för långa då man på äldre dagar inte kan lägga lika mycket tid med det gör dem absolut inte dåliga.
Såg en youtuber som spydde galla över Ubisoft för att de bygger ungefär samma spel hela tiden men då tänker han absolut inte på oss som när vi hittar ett spel vi gillar så gör det det inget om kontroller och spelmekanik är den samma, det jag vill ha är en fortsättning på storyn inte ett helt nytt spel varje gång som man behöver lära in.
Priset är en annan sak och där får man avgöra själv vad som är rimligt, som någon skrev tidigare så kommer det alltid på rea förr eller senare och det är helt okej att köpa de då, så gör jag oftast då jag likt många andra har en enorm backlogg och inte nödvändigtvis behöver köpa det dag ett.
Ett större problem är när spel inte buggtestas ordentligt innan släpp tycker jag.
Slutligen måste jag säga att om man absolut måste ha helt nya spel varje gång så kanske man bara skall köpa från andra företag och varva mellan dessa och låta oss som trivs med att känna sig hemma när spelet startar få göra detta, Ubisoft är definitivt inte sämre än något annat bolag, njut av spelen ni gillar istället för att spy galla över ett specifikt bolag eller spel, det finns så många andra bolag och spel där ute istället

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Ubisoft är definitivt inte sämre än något annat bolag

Aha är det därför deras aktier går så bra

1
Skriv svar