Alla trailers från nattens Playstation-show

Medlem

Metro Awakening är ju utan tvekan det som är mest intressant här. Det finns hopp att detta tillsammans med HL:Alyx sätter en helt ny standard på VR-spel. Kom igen nu Vertigo! Visa vad ni går för.

Gen
Medlem
Skrivet av itsnotme:

Riktigt bra show tråkigt med pessimismen på FZ, för många trollkonton, hat-tåget tuffar på.
Vad som är coolt är att en stor del av dessa spel lanseras nu 2024, och övriga våren 2025. Det har blivit kortare cykler mellan presentation och lanseringsdag, vilket jag tycker är bra.

Du milde tid, tänk om det funnits något mellan älska och hata samt fanboy konto och troll konto...men vänta, det gör det ju.

Är det så fel att ha önskat mer från Sony, speciellt i samband med release av en uppdaterad konsol? Hade det varit en vanlig State of Play så visst, då funkar lineup. Som sagt, Ghost spelet ser fantastiskt ut och även DLCn till AW2.

Medlem

Har tänkt köpa ett PS5 snart.
Och det här såg ju riktigt trevligt ut.
Ghost of Yotei, Monster Hunter ochTowers of Agashba såg alla väldigt trevliga ut.

Har aldrig spelat Dynasty Warriors tidigare så lite sugen på det med.

Såg många negativa kommentarer.
Håller inte riktigt med. Inte så att det var nån legendarisk show där hype-mätaren slår i taket.
Men helt klart flera jag lägger till på wishlisten!
Framför allt hoppas jag att Towers blir ett 5av5 spel.

Medlem

Sony Playstations

State of Play

Nytt exklusivt:
(2025) Ghost of Yotei

Remaster/Re-release:
(2024) Horizon ZD Remaster, (2017)
(2024) Legacy of Kain Soulreaver 1 & 2 Remaster, (1999, 2001)
(2024) Hitman WoA Re-release, (2021)
(2024) Fear the Spotlight, (2023)
(2024) Lunar Remasterd Collection, (1992, 1994)
(2024) Palworld (2024)

Expansion/Add On/DLC:
(Soon) Stellar Blade: NA, DLC
(2024) Alan Wake 2 Lake house, Exp.
(2024) TMNT: Shredder's Revenge DLC
(2024) Astro Bot: Speedrun & Special Bots, Add On

Nytt multiformat:
(2024) Dragon Age Veilguards
(2024) Lego Horizon Adventures
(2025) Monster Hunter Wilds
(2025) Dynasty Warriors Origins
(2024) Tower of Aghasba
(2024) Fantasian Neo Dimension
(2025) ArcheAge Chronicles
(2024) Metro Awakening VR
(2025) Hell is us
(2025) The Midnight Walk

Sony presenterar sin vision och sina argument om varför var och en ska köpa en PS5 Pro för 799,99 Euros plus moms i Sverige (+11 300 kr med nuvarande förhållandet mellan krona och euro).

Sony presenterar sina argument om varför någon ska vilja investera i en PS5 eller köpa multiformatspel till PS5 framöver.

Sony presenterar ett genuint eget argument, Ghost of Yotei (2025), om varför någon ska vilja välja just Playstation 5 och helst en Pro framför PC, Xbox eller Nintendo.

Sony vill alltså att att var och en ska köpa en dedikerad maskin för över 11 000 kr mot löftet om ett genuint nytt spel att spela 2025?

Hallå Sony, vad händer med Concorde planet Playstation 5 (Pro)? Är det inte dags att leverera lite fler nya spel, såhär fyra år in i livscykeln?

Om Playstation 5 cykeln går att sammanfatta med ordet "Remaster" (gammal skåpmat), så gick Playstation 4 att sammanfatta med ordet "Nytt".

Sonys "State of Play" är oroväckande tomt på nytt innehåll.

Skrivet av Molotov:

Verkligen, finns gameplay postat på Youtube (kolla vr tråden bla).
Men vill själv inte kolla så mycket för att inte bli spoilad.
Metro är ett spel där jag "släpper" alla andra spel medans och spelar det.
Många VR-spel nu i slutet av året som ser riktigt bra ut.

Haha ja jag vill inte kolla för mycket heller. Ser fram emot det , behemoth och alien.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var det bristen på exklusiva titlar som gjorde det dåligt eller är det kända ipn som saknades, eller såg bara spelen tråkiga ut?

Skrivet av Pjotor:

Ja.

Jag upplever att det var en DLC-fest strösslad med remasters och förglömliga dussinspel. Inga Pro-konsolsäljare direkt. Vore det inte för Ghost of Yōtei hade min PS5 redan legat ute på Marketplace.

Ghost såg vackert ut. Resten har jag redan glömt.

Håller helt med Pjotor

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ghost såg vackert ut. Resten har jag redan glömt.

Håller helt med Pjotor

Du är mest ute efter stora bangers och kända IPn?
Om man plussar ihop 2,3st state of play till en, hade det varit bra då?
Då hade det troligtvis varit mer av den varan du efterfrågar men ännu glesare mellan "showcasen".
Som jag skrev ovan så brukat ju "dussinspelen" i slutändan bli populärare trots att det var en gäspning om det var med på en showcase


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du är mest ute efter stora bangers och kända IPn?
Om man plussar ihop 2,3st state of play till en, hade det varit bra då?
Då hade det troligtvis varit mer av den varan du efterfrågar men ännu glesare mellan "showcasen".
Som jag skrev ovan så brukat ju "dussinspelen" i slutändan bli populärare trots att det var en gäspning om det var med på en showcase

Nä, jag vill bara ha bra spel. Denna gameshow visade inte upp någonting som får mig att känna att en enda titel skulle vara bra. Jag spelar hellre Mordheim från 2011 än ett enda spel på den andefattiga listan.

Om dom hade haft... En 10x så stor state of play så kanske dom hade kunnat vaska fram ett bra spel. Kanske.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Nä, jag vill bara ha bra spel. Denna gameshow visade inte upp någonting som får mig att känna att en enda titel skulle vara bra. Jag spelar hellre Mordheim från 2011 än ett enda spel på den andefattiga listan.

Om dom hade haft... En 10x så stor state of play så kanske dom hade kunnat vaska fram ett bra spel. Kanske.

Ok så en fråga om smak bara med andra ord?
Inte spelat mordheim men finns väll en hel del turn based strategi att välja på annars?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Nä, jag vill bara ha bra spel. Denna gameshow visade inte upp någonting som får mig att känna att en enda titel skulle vara bra. Jag spelar hellre Mordheim från 2011 än ett enda spel på den andefattiga listan.

Om dom hade haft... En 10x så stor state of play så kanske dom hade kunnat vaska fram ett bra spel. Kanske.

Tur smaken är som baken då en annan som är riktigt petig med vad jag tycker om tyckte denna var bra för en gångs skull!

12
Skriv svar