Borderlands drog in 31 miljoner dollar på bio
Jag KAN INTE förstå vem den tilltänkta publiken var.
Nej, här är jag beredd att hålla med. Känns som man fumlade med bollen rejält just där
155m usd. Det är inga småpengar. Mitt intryck var att detta var en relativ lågbudget… men så var det uppenbarligen inte. Googlade fram att snittkostnaden för en Hollywood högbudgetfilm ligger på 100m usd. Dvs denna är ytterligare 55% dyrare. Vad la de alla pengar på egentligen?
155m usd. Det är inga småpengar. Mitt intryck var att detta var en relativ lågbudget… men så var det uppenbarligen inte. Googlade fram att snittkostnaden för en Hollywood högbudgetfilm ligger på 100m usd. Dvs denna är ytterligare 55% dyrare. Vad la de alla pengar på egentligen?
Ta en titt på rollbesättningen så har du nog en idé
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Lustigt nog så är rollbesättningen en av de största (iaf en av de första) orsakerna till att jag inte vill se filmen då det redan där känns helt fel enligt mig.
Tänk även på att när det står att filmen drog in si och så mycket pengar så går ju inte allting tillbaka till filmbolaget. Finns mellanhänder som tar sin del av kakan. T.ex. biografer.
Har för mig jag läst att en film måste dra in 200 % av produktionskostnaden för att gå jämnt upp. Då inräknat en rätt stor kostnad för marknadsföring, så det gäller såklart inte alla filmer.
edit: Förresten, få se hur det går med Jack Blacks karriär nu. Sågad i den här filmen, ser ut som Minecraft blir fiasko, politisk kontrovers med sitt band där de ställde in hela sin turné. Inte direkt en spikrak kurva uppåt...
Något gråter hela vägen till banken?
Och det är inga glädjetårar som kommer ut!
Halo kompis!
Tyckte filmen var helt okej att kolla på med en Arboga 10.2 i näven.
Men ingen film jag skulle betala för nej.
Varm eller kall Arboga?
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Tyckte filmen var helt okej att kolla på med en Arboga 10.2 i näven.
Men ingen film jag skulle betala för nej.
Räckte med trailern för att jag skulle bli tillräckligt förbannad på alla idiotiska casting choices för att aldrig vilja utsätta mig för den skiten.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Jag KAN INTE förstå vem den tilltänkta publiken var.
Troligen Marvel-publiken. De visar ju gång på gång att kvalitet inte står högt på kravlistan.
Vem gick ens och såg den här? Hur kan den ens ha dragit in pengar, funderar jag på.
Finns säkert både en och annan nyfiken ("hur dålig kan den egentligen vara?") och givetvis en masochist eller två.
Verkar vara fler än jag trodde, dock.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
De trodde väl att folk skulle vallfärda till biograferna för franchisen och skådespelarnamnen i sig
De trodde väl att folk skulle vallfärda till biograferna för franchisen och skådespelarnamnen i sig
Jag tror inte att jag är villig att gå se en enda film om grunden skulle vara att någon av dessa är med.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Lustigt nog så är rollbesättningen en av de största (iaf en av de första) orsakerna till att jag inte vill se filmen då det redan där känns helt fel enligt mig.
Vad de tänkte med när de castade dessa är det nog ingen som riktigt förstår. Känns som man drog kändisar ur en tombola.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
hur kunde dom vara så efterblivna att ha PG13?
Stunt-studion har tydligen nämnt att nästan allt filmades R, men tydligen är allt det bortklippt. En kompis som såg filmen sa efteråt att det är väldigt tydligt att mycket är klippt rakt av bara.
Varm eller kall Arboga?
Tror det kvittar, lika illa oavsett.
00:00:02:42