Dragon Age: The Veilguard demonstrerar strider på högre nivå

Robot
Dragon Age: The Veilguard demonstrerar strider på högre nivå
Medlem

Jag försöker verkligen inte vara negativ.. men det ser inte sådär.. jättelockande ut. Det är mycket rörelser, men känns ändå stelt på något vis.. mycket underligt.

Medlem

Strids animationerna ser himla bra ut... och det var allt jag hade att säga om detta spel.

Medlem

This gives me hope that the next Mass Effect might actually be awesome (gameplay wise)
I am a huge DAO fan and after watching this It seems i will be playing Dragon Age again after not touching the series after DAO.

So yea, Imo, This looks good. A good tactical pause that actually pause the game and not just slows it down, A very well designed tactics-wheel and a lot of info on the screen. I like it!

Maybe its because this gives me huge ME2/ME3 vibes (but fantasy)l. In fact, I would not be suprised the slightest if this "tactical wheel/pause/Combo system" will be borderline exactly the same in the new ME game. And if so, I am 100% ok with it.

Only thing is i feel a bit "meh" and worried about is that the Blight looks very generic, I wish they had the DAO style and i am not a fan of the few skills you have, Sorcs will be booring as hell i fear with only 4 skills. I hope you can switch them out and have like 10 in a "Book" that you can switch them out with, On the fly maybe even?

Medlem

Ja nej det där klarar jag mig utan

Medlem

Klassiskt kombo-wombo ARPG... yay.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag tror att det kommer bli bra. Spelat alla i serien och har egentligen aldrig tyckt att combat varit särskilt bra i något av dom. Det är mer story och världsbygget som lockar för mig. Till och med i Kirkwall.

Medlem

Ser ut att vara en bra balans mellan action och taktik, med lite RPG-känsla i hur gränssnittet är uppsatt.

Medlem

Långt ifrån första spelet, men ser ut som Mass Effect fast i fantasytappning. Tror jag kommer gilla’t!

signatur

Konsolgubbe

Medlem

Nej striderna ser inte bra ut enligt mig 😋

Kanske är det för att det är en demo-video som de vill rikta in sig på huvudkaraktären men det finns inget samspel mellan karaktärerna.
Rook slåss mot sin klunga medans Davrin och Lucanis är på en helt annan annan klunga långt bort (och inte verkar göra mycket skada).
Davrin är tank och har taunt men det används inte som ett samspel med gruppen.
Det känns som om Rook är ensam hjälte som bara springer runt på skärmen och byter target hela tiden. Medans companions bara är extra skills som man kan aktivera då och då.

Men det kanske bara är denna spelares spelstil 😎

Medlem

Gäsp

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Är taggad på nästa dragon age och se hur man formar världen. Gillade striderna i ME:andromeda och ser likheter i detta system vilket jag ser fram emot det.

Lite intressant hur ens bakgrund kommer påverka vilka abilities man har och ens gear, vilka bonusar man får och inte.

Medlem

Ett real time action spel med stelheten hos ett turnbased Final Fantasy till NES.
Sitter i skrivandets stund och spelar Baldurs Gate (1) och tycker det är väldigt tråkigt att studion som gav oss ett sånt mästerverk helt tappat bort sin identitet och sin publik.

Medlem

Fult, tecknat och klumpigt. Hemskt med alla grälla färger på ikoner och effekter som sprutar från alla håll och kanter. Och det ska glidas, tacklas och hoppas som om det var en ninja man spelar.

Så ovärdigt för den här typen av klassisk fantasy RPG (ja det var det förut i alla fall).

Lustig marknadsföring också. Bara en bråkdel av spelare kommer hinna lära sig dessa skills, buffs och vulnerabilites innan det här korta spelet är slut. De allra flesta kör dessutom på normal och då är det bara att hamra på "X" eller "A" och man kommer enkelt vinna varje strid.

signatur

Memento Mori

Medlem

Fekalier var ett passande ord. Var det här allt de hade att komma med?

Oj, how the mighty have fallen . . . Ser ut som ett perfekt spel till iPad eller dyl, estetiken och karaktärerna är säkert DEI-skulptrerade.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Oj, how the mighty have fallen . . . Ser ut som ett perfekt spel till iPad eller dyl, estetiken och karaktärerna är säkert DEI-skulptrerade.

Tänkte typ samma.. trist som faen

signatur

Allätare

1
Skriv svar