Historien om The Pirate Bay blir tv-serie i höst

Robot
Historien om The Pirate Bay blir tv-serie i höst
Medlem

Kul, den lär laddas ner.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Redaktör
Skrivet av JerkerRaner:

Kul, den lär laddas ner.

signatur
Medlem

Och i samband med detta släpps också en uppdaterad nyutgåva av Anders Rydells bok Den sanna historien om Pirate Bay.

Medlem

Det här ska bli intressant!

På tal om The Pirate Bay, jag kan verkligen rekommendera dokumentären TPB AFK (The Pirate Bay Away From Keyboard), finns närmast tillgänglig på YouTube.

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Får se hur det blir. Kan notera att ingen av grundarna ens har intervjuats av seriens skapare.
Det är ju en drama-serie, så det är ju inte viktigt att allt blir rätt, men frågan är hur dom speglas ändå.

Medlem

Nämen! Man får la inte diskutera pirat sidor på forum som detta?!?!?! 😜

Medlem

Jag kommer ihåg det glada 00-talet när Piratbyrån arrangerade barhäng på Underbara Bar på söder. Jag ölade med Julien (som hade munhuggits med Pontén i TV), Fredrik och några till. Sen crashades tillställningen av Piratpartiet (Falkvinge & Beckroth) som ville rekrytera folk. Kvällen slutade på någon konstskola som någon gick på och öppnade upp och efter en stund visar det sig att hälften i sällskapet är skapligt berusade av annat än öl. Det var tider det!

Medlem

Jag hörde en säga "If buying is not owning. Then piracy is not stealing".

Medlem

Åh, glada dagarna på gymnasietiden då vi hade distans-onsdagar, men åkte ändå in till skolan och hade traditionsenligt LAN.
Delades ganska friskt med spel till både Xbox och PC och tonvis med musik, vilket var rena fröjden för en annan som inte ens hade ADSL på den tiden och kunde bara drömma om att en dag själv kunna använda TPB.

Det var som en guldgruva att också slå ett öga på andras datorer i skolans nätverk och se vad man kunde hitta.

Medlem

läckta bilder på mördade barn från förundersökning ville dom inte ta bort trots föräldrarnas vädjan, fyfan vilka idioter
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/obduktionsbilder-pa-...

Gnällkuk
Skrivet av blomman00:

läckta bilder på mördade barn från förundersökning ville dom inte ta bort trots föräldrarnas vädjan, fyfan vilka idioter
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/obduktionsbilder-pa-...

De är ju för ett fritt internet, på gott och ont. Blir svårt att dra en rimlig linje någonstans om det ska gå att hålla ”fritt internet” rimligt. CP tror jag väl (eller hoppas) de tar bort men ska man se det krasst så är ju fritt just fritt, oavsett vad moral och etik säger eller personliga värderingar.

OnT: Spännande! Ska passa på att läsa nytutgåvan av boken sen också som det tipsades om!

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

De är ju för ett fritt internet, på gott och ont. Blir svårt att dra en rimlig linje någonstans om det ska gå att hålla ”fritt internet” rimligt. CP tror jag väl (eller hoppas) de tar bort men ska man se det krasst så är ju fritt just fritt, oavsett vad moral och etik säger eller personliga värderingar.

OnT: Spännande! Ska passa på att läsa nytutgåvan av boken sen också som det tipsades om!

nej det är ganska enkelt att dra en gräns om man är en normal människa.....

Medlem
Skrivet av blomman00:

Just ditt exempel är ju enkelt att dra en gräns gällande för det är så avskyvärt men det finns gott om saker som kan hamna i gråzon, beroende på kontext osv. - känns dock som att den frågan riskerar att gå OT ordentligt.

Medlem

Att svt skulle lyckas vinkla historien rätt utan en enda intervju med de inblandade ser jag som en på tusen.

Piratebay bad, ajabaja.

Typ.

Känns som jag kan äta upp min hatt om de får rätt faktiskt. Ställer fram saltet, men tror jag slipper...

Medlem

Första tanken som for upp: förr brukade man skämta lite syrligt om ”när kommer serien/dokumentären” nu är det mer regel än undantag. Med det sagt så ser jag ändå fram emot denna..

Medlem

Hahahaha

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Sunt förnuft. Det finns stora plattformar som har linjer för just sådana där saker som involverar mord, självmord, mm. Det är INTE svårt att dra en linje när det gäller sådana saker.

Gnällkuk
Skrivet av blomman00:

Jag lägger inga värderingar i det, jag vill heller inte se bestialiska mord, barnporr etc. Men vill man ha ett fritt internet så det just det, inte jättesvårt att förstå.

Skrivet av nils45:

Sunt förnuft. Det finns stora plattformar som har linjer för just sådana där saker som involverar mord, självmord, mm. Det är INTE svårt att dra en linje när det gäller sådana saker.

Ok? Vi diskuterade inte stora plattformar här.

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag håller med internet ska va fritt!

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av blomman00:

Det där är ett mycket farligt tankesätt. Extremt subjektivt och att göra meningsmotståndare "onormala" är inte bra.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok? Vi diskuterade inte stora plattformar här.

Piratebay var rätt stort.

Skrivet av Freakon:

Det där är ett mycket farligt tankesätt. Extremt subjektivt och att göra meningsmotståndare "onormala" är inte bra.

Anser du att en psykopat är normal eller onormal? Bristen utav empati som i detta sammanhang är en del utav psykopati. Ordet normalt används oftast synonymt för vad som kan anses vara vanligt eller friskt, och att vara en psykopat är inte vanligt. Att dra slutsatsen och kalla folk psykopater kanske inte är det första man ska göra, men när personer man pratar med på internet uppvisar flera drag som bland annat finns hos psykopater så är det vanligt att man börjar undra.

Medlem
Skrivet av nils45:

Anser du att en psykopat är normal eller onormal? Bristen utav empati som i detta sammanhang är en del utav psykopati. Ordet normalt används oftast synonymt för vad som kan anses vara vanligt eller friskt, och att vara en psykopat är inte vanligt. Att dra slutsatsen och kalla folk psykopater kanske inte är det första man ska göra, men när personer man pratar med på internet uppvisar flera drag som bland annat finns hos psykopater så är det vanligt att man börjar undra.

Jag förstår dig och kan rent generellt hålla med.

Problemet är ju ändå att man kan tolka/läsa in fel (eller ännu värre, man kan faktiskt HA fel) och att då förminska sin meningsmotståndares person snarare än att argumentera för sin sak är inte bra. Du petar själv på det när du skriver att ordet normal "oftast används" och att brist på empati == psykopat. Subjektivt och fritt tolkat. Men ändå stenhårda, kraftigt negativa, slutsatser om en främmande människa som kanske bara tänker på ett annat sätt? Fel måhända, men att ha fel eller tänka fel betyder ju inte man, som människa, faktiskt är fel.

Kanske övertänker jag och jag menar inte att peka finger mot dig, men det är så jag tänker. 🤓

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk
Skrivet av nils45:

Du åsyftade större seriösare plattformar, dit räknar vi väl knappast Piratebay? Sluta gör dig löjlig.

signatur

1
Skriv svar